کد خبر: 1159134
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
سرهنگ جوانبخت مطرح کرد
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از اثرات کار فرهنگی بر کاهش تخلفات و پیگیری مطالبات مردمی در خصوص برخورد با تخلفات موتورسواران خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر؛ سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره اثرات کار فرهنگی بر کاهش تخلفات گفت: مخاطبین اصلی ما خانواده‌ها هستند و مادران و همسرانی که نگران بازگشت عزیزان خود به کنار خانواده هستند و برای اینکه این اتفاق خوب بیافتد و شب دوباره خانواده گرد هم جمع شوند در یک فرصت مناسب و کوتاه برای رعایت قوانین و مقررات چند تذکر کوتاه و مفید به عزیزان خود بدهید که بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی افزود: پلیس هم از ارتکاب تخلفات توسط راکبین موتورسیکلت ناراحت و نگران است، ولی مطالبات مردمی را در خصوص برخورد با تخلفات موتورسواران متخلف پیگیری می‌کند.

وی بیان داشت: دغدغه پلیس این است که رفتار‌های ترافیکی موتورسواران دچار یک تغیر خوب شود و بتوانیم یک فرهنگ مناسبی ایجاد کنیم و تصادفات موتورسواران را کاهش دهیم.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اعتقاد پلیس بر این است که ارزش زندگی یک فرد موتورسوار و دامنه اتفاقاتی که برای وی بعد از تصادف می‌افتد بسیار زیاد است.

سرهنگ جوانبخت افزود: تأثیرگذاری خانواده‌ها در خصوص کاهش تخلفات و فرهنگ سازی و به تبع آن کاهش تصادفات بسیار زیاد است چرا که توصیه یک مادر به فرزند خود در خصوص رعایت قوانین و مقررات و گذاشتن کلاه ایمنی بر سر یقیناً می‌تواند تأثیرگذار بوده و کاهش تصادفات را در پی داشته باشد.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: با همان زبان مهربان و لطیف مادرانه و همسرگونه به این موضوع ورود کنند و تذکرات خود را در خصوص رعایت نکات ایمنی در تردد‌ها به عزیزان خود بدهید و مطمئن باشید که اثر خود را می‌گذارد.

وی افزود: قوانین و پلیس همه جا حضور ندارند و این خود راکب و رانندگان هستند که باید فرهنگ درونی و یک ناظر درونی داشته و بر رفتار آن‌ها حاکم باشند تا در موقعیت‌های مختلف بتوانند قانون‌هایی که برای حفظ ایمنی هست را رعایت نمایند تا اینکه کمترین مشکل برای رانندگان پیش آید.

سرهنگ جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یقیناً قوانین خشک نمی‌تواند بازدارندگی کامل را داشته باشد و اعتقاد بر این است که بحث فرهنگ می‌تواند تا حدود بسیار زیادی در موضوع کاهش تخلفات تأثیرگذار باشد.

وی بیان داشت: قوانین و پلیس همه جا حضور ندارند و این خود راکب و رانندگان هستند که باید فرهنگ درونی و یک ناظر درونی داشته و بر رفتار آن‌ها حاکم باشند تا در موقعیت‌های مختلف بتوانند قانون‌هایی که برای حفظ ایمنی هست را رعایت نمایند تا اینکه کمترین مشکل برای رانندگان پیش آید.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: روزانه خانواده‌های بسیاری از موتورسوارانی که حوادث فوتی برای آنان روی داده است به اداره تصادفات به خاطر بحث حقوقی و پیگیری تصادف مراجعه می‌کنند.

سرهنگ جوانبخت افزود: حجم انبوه و ناراحتی این عزیزان به قدری زیاد است که ما خود نیز در طول روز بسیار از این موضوعات ناراحت و متأثر می‌شویم و با مادران گریانی مواجه می‌شویم عزیز خود را از دست داده است.

وی گفت: اتفاقات اجتماعی بسیاری در پس رفتار و تخلفات موتور سواران هست و واقعاً موتورسوار نمی‌داند با آن تخلفی که انجام می‌دهد تا چه حدی می‌تواند خانواده خود را دچار مخاطره کند.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: خانواده‌های بسیاری را مشاهده می‌کنیم که عزیز آن‌ها حتی برای امرار معاش دچار حادثه شده‌اند و می‌بایست قوانین را برای آنکه سالم بمانند رعایت می‌کردند، ولی با کوچک‌ترین بی احتیاطی و تخلف حوادث جبران ناپذیری برای آن‌ها به وقوع پیوسته است.

وی افزود: فقط بخاطر یک بی احتیاطی و تخلف موتورسوار خانواده‌هایی را شاهد هستیم که عزیزان آن‌ها مانند همسر فوت شده و خانواده دچار آسیب شده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: پیامد‌های اجتماعی تخلفات موتورسواران بسیار زیاد است و پلیس خانواده‌ها از تخلفات موتورسوارانی که در خانه دارند اصلاً راضی نیستند و برخورد با تخلفات این گروه از متخلفین واقعاً درخواست و مطالبه‌گری مردم و خانواده‌های است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار