کد خبر: 1158377
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
فتح دوباره کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ واحد شاخص بورس
بازار بورس که در نیمه اول ساعات کار بازار با افت کار خود را آغاز کرده بود پس از گذشت دو ساعت از کار بازار روند نزولی با حجم خرید‌های حقیقی به صعود تبدیل شد و شاخص بورس توانست بار دیگر کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را فتح کند.
جواد عسکر

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس پس از رشد ۴ هزار و ۷۳۱ واحدی در ارتفاع دو میلیون و ۳۰۲ هزار واحد قرار گرفت.
هرچند رشد بازارسرمایه نسبت به بازار‌های موازی کم بوده با این‌حال معمولا روند‌های تاریخی نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاران بعد از رشد بازار تمایل به شناسایی سود در کوتاه‌مدت دارند که در نتیجه آن سمت عرضه در بورس از تقاضا پیشی خواهد گرفت و ریزش امروز بازار را هم می‌توان به همین دلیل دانست و به عبارتی این رفتار یک روند طبیعی است.
گزارش شرکت‌های سال ۱۴۰۱ صنایع بورسی که در روز‌های اخیر در حال انتشار است، گزارش‌های خوبی بوده و در مجموع سودآوری شرکت‌ها نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد بیش از ۲۰ درصدی داشته است.
او در ادامه بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به سود صنایع اضافه شده و حتی سودآوری شرکت‌ها در فصل زمستان نیز به نسبت سال ۱۴۰۰ وضعیت بهتری را تجربه کرده‌اند.
احتمالا بازارسهام در روز‌های آتی روند متعادل‌تری داشته باشد و افت خاصی در انتظار بورس نیست و به عبارتی می‌توان به روند بازارسرمایه تا پایان سال خوشبین بود.
از سوی دیگر امروز وزیر اقتصاد نیز با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان تامین مالی در اقتصاد کشور‌ها بازار سرمایه است، گفت: متاسفانه از نظر تاریخی این نقش در کشور ما ضعیف بوده است و این بازار سهم کمی در اقتصاد ملی دارد. امسال یکی از امیدواری‌های جدی دولت این است که از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد استفاده کند.
در این راستا درخواست‌های خوبی هم از سمت شرکت‌های معتبر بورسی ارائه شده است. به رئیس سازمان بورس هم سفارش کرده‌ام که این درخواست‌ها با سرعت بیشتری بررسی شود. در زمینه پیوستن به بازار عرضه اولیه و بزرگ‌تر شدن خانواده بزرگ شرکت‌های بورسی هم سال گذشته و هم در سال جاری تقاضا‌های خوبی وجود داشته است.
براساس گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۴۷۱۷ واحد افزایش به ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۷۰۳ واحد و ارزش روز بازار به ۸ هزار و ۴۹۰ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۱۰۶۰ واحد رشد به ۵۱۷ هزار و ۶۰۹ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۳۰۸۲ واحد رشد به ۷۶۴ هزار و ۰۵۶ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۸۰۹ واحد رشد به ۴۴۸ هزار و ۳۸۴ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۸۴۴۸ واحد افزایش به ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۳۳ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۳۷۷۴ واحد افزایش به یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۹۹۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۵۲۶ واحد افزایش به رقم ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۷۴۵ واحد رسید.
نماد وبملت، فارس، شستا، حکشتی، وتجارت، وپاسار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و نماد کگل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۲۱.۶۳ واحد رشد به رقم ۲۸ هزار و ۹۳۸ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۷ میلیارد و ۹۲۴ میلیون برگ سهم در قالب ۳۸۱ هزار و ۴۵۴ فقره به ارزش ۴۰ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار