کد خبر: 1158039
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
دارنده مدال برنز مسابقات بوکس قهرمانی آسیا گفت: روح‌الله حسینی از روزی که آمده فقط بدهی‌های فدراسیون بوکس را پرداخت می‌کند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تیم ملی بوکس ایران با 7 ملی‌پوش در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا کرد. در پایان این مسابقات ملی‌پوشان کشورمان بدون کسب مدال به کار خود پایان دادند، اما اتفاق عجیبی در این دوره از مسابقات رخ داد و ناداوری‌هایی در برخی از اوزان برای ملی‌پوشان کشورمان رقم خورد. سید شاهین موسوی نماینده وزن 75کیلوگرم تیم ملی بوکس کشورمان در رابطه با این موضوع صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.

گفت و گوی سید شاهین موسوی با خبرگزاری فارس را در ادامه می‌خوانید:

فارس: مسابقات جهانی بوکس به پایان رسید، نظر شما در مورد سطح فنی مسابقات چیست؟

مسابقات نسبت به دوره قبل واقعاً‌ سطح فنی بسیار بالاتری داشت. ما قرعه خوبی را داشتیم، اما برای رسیدن به مدال حریفان سر سختی را ماقبل مدال پیش رو داشتیم. به خاطر همین نتوانستیم به مدال برسیم. برای گرفتن مدال بیش از این باید تلاش کنیم. این طور نیست که در مسابقات جهانی تصور کنیم مدال کف دست‌مان است. اصلاً تصور نمی‌کردم که در این مسابقات شکست بخورم. با تمام استرسی که داشتم حریف ترکیه‌ای خود را 5 بر سه شکست دادم، اما مقابل بوکسور استرالیایی اصلا فکر نمی‌کردم بازنده باشم، نمی‌دانم چرا بدنم به یکباره خالی شد.

فارس: آیا خالی کردن بدن شما ربطی به موضوع بدنسازی داشت؟

نه، به هیچ عنوان این موضوع ربطی به بدنسازی نداشت، چون اگر قرار بود به خاطر مشکل بدنسازی بازی را ببازم در همان بازی اول مقابل نماینده ترکیه این اتفاق برایم رخ می‌داد. فکر می‌کنم نداشتن دیدار تدارکاتی باعث شد ما نتوانیم نتیجه بگیریم. حضور در دیدارهای تدارکاتی قبل از مسابقات جهانی خیلی به آماده شدن ما کمک می‌کند.

فارس: قضاوت داوران در رینگ جهانی آیا ناعادلانه بود؟

در یکسری از مسابقات داوران نتیجه را 5 بر صفر  اعلام می‌کردند، این قضاوت‌ها ناعادلانه بود، البته این نظر شخصی‌ام است، ناداوری بود، اما نه به آن اندازه که ما تصور می‌کنیم.

فارس: پاداشی که از سوی فدراسیون جهانی به مدال آوران در نظر گرفته شده بود، چقدر روی بالا رفتن کیفیت مسابقات تاثیر گذار بود؟

فدراسیون جهانی مبالغ سنگینی را به مدال‌آوران پرداخت کرد. این موضوع روی کیفیت مسابقات خیلی تأثیر گذاشته بود. رقابت ها بسیار سنگین بود. من به عنوان آخرین نماینده ایران به روی رینگ رفتم و خیلی زیر فشار و استرس بودم، همه نگاه‌ها به سوی شاهین موسوی بود. از طرفی ذهنم خیلی درگیر مسائل دیگر بود.فشار زیادی روی من بود، برای همین از هدفم دور شده بودم. بدون تعارف بگویم، پاداش‌ها همه ما را وسوسه کرده بود. به خاطر مشکلات زیادی که داریم، مدام در این فکر و خیال بودیم که با این پاداش می‌توانیم در مسیر زندگی‌مان تغییر ایجاد کنیم. این مسائل روی مبارزه من تأثیر منفی گذاشت. از طرفی اگر یک روانشناس کنار تیم ما بود، از لحاظ روحی روانی می‌توانست روی ما تأثیر مثبت بگذارد.

فارس: داشتن کرسی داوری در فدراسیون جهانی و آسیا چقدر می‌تواند به بوکس ایران کمک کند؟

داشتن کرسی داوری در آسیا و جهان مثل نان شب برای بوکس ایران واجب است. افغانستان که خیلی بوکس مطرحی ندارد کرسی داوری داشت، اما ما نداشتیم. نکته دیگر این است ما باید قبل از اعزام به مسابقات مهم در یک دیدار تدارکاتی حضور داشته باشیم. اینکه ما مدام در اردو باشیم و با بوکسورهای کشور و استان تمرین کنیم دردی دوا نمی‌شود.

فارس: بازی‌های آسیایی هانگژو شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد، برنامه شما برای حضور در این مسابقات چیست؟

نبود دیدارهای تدارکاتی، نداشتن روانشناس، عدم برگزاری لیگ و ... از جمله مشکلاتی است که بوکس ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند. همه این معضلات با داشتن رئیس فدراسیون بوکس حل می‌شود. امیدوارم در بازی‌های آسیایی بتوانیم مدل کسب کنیم. این دومین باری است که می‌خواهم به بازی‌های آسیایی اعزام شوم و تمام تلاشم را می‌کنم در این مسابقات افتخارآفرینی کنم.

فارس: در بازی‌های آسیایی باید یک وزن بالاتر مبارزه کنید؟

بله، در بازی‌های آسیایی در وزن 81 کیلوگرم بازی خواهم کرد. من سه مدال برنز قهرمانی آسیا را دارم و حالا می‌خواهم مدال بازی‌های آسیایی را نیز کسب کنم. سال قبل در کویت در وزن بالاتر مبارزه کردم و در آن تورنمنت مدال کسب کردم. امسال در جهانی ازبکستان در وزن 75 کیلوگرم بازی کردم و خیلی مطمئن بودم که می‌توانم مدال کسب کنم، اما هنوز هم نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که بازی را مقابل نماینده استرالیا واگذار کردم.

فارس: برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون بوکس چقدر می‌تواند برای رسیدن بوکس به آرامش کمک کند؟

بدون تعارف باید بگویم، روح‌الله حسینی از روزی که سرپرست فدراسیون بوکس شده خیلی برای این رشته هزینه کرده است. او کارهای زیادی برای بوکس کرده، اما متأسفانه از روزی که آمده بدهی های فدراسیون بوکس را پرداخت می‌کند. اگر انتخابات فدراسیون بوکس برگزار شود، فضای بوکس ایران خیلی بهتر می‌شود. به هر حال او رئیس فدراسیون می‌شود و شرح حال وظایف رئیس فدراسیون با سرپرست کاملاً متفاوت است. امیدوارم هر چه زودتر انتخابات ریاست فدراسیون بوکس برگزار شود تا این رشته از بلاتکلیفی در بیاید.

فارس: صحبت‌های پایانی شما را می شنویم...

فدراسیون بوکس در حال حاضر با سرپرست هدایت می‌شود، زمانی که یک نفر سرپرست فدراسیون است دست‌های او برای انجام کار بسته است. دورانی که فدراسیون با رئیس هدایت می‌شد ما پیش از اعزام به مسابقات مهم، راهی دیدارهای تدارکاتی می‌شدیم، اما در حال حاضر اعزام تیم به دیدارهای تدارکاتی کاری سختی برای سرپرست فدراسیون است. در نهایت ما ناچایم داخل کشور تمرین می‌کنیم. برای همین اگر انتخابات ریاست فدراسیون بوکس برگزار شود، اوضاع بوکس ایران در چند ماه، مانده به بازی‌های آسیایی هانگژو بهتر می‌شود. بوکس ایران جز رشته های مدال اور در بازیهای آسیایی است و مسئولان ورزش برای اینکه این رشته در آرامش کامل باشد، باید هر چه زودتر انتخابات ریاست فدراسیون بوکس را برگزار کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار