کد خبر: 1157880
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
حسن روانشید

دفاع از مواضع رسانه ملی بدلیل اعلام موجودیت نظام مقدس وتنویر افکار عمومی وسوق دادن آن به مسائل مثبت وبراساس خط مشی دقیق اسلام ناب محمدی از وظایف لاینفک هرایرانی پاک سرشت است، اما به موازات آن نباید اجازه داد تا معدودی ازورودی‌های جدید بخصوص دربخش استراتژیک اخبار آن بتوانند دانسته یا نا دانسته پاراگراف‌هایی خاص را همراه با کلمات وجملات برگزیده درمیان انبوه خبر‌ها وبخصوص تیتر اول آن‌ها از رادیو ایران ودرست چند دقیقه پس از تلاشی فرار گیر ومضاعف توسط دو تیم مطرح لیک برتری یعنی پرسپولیس وسپاهان را بلافاصله تنظیم وبه عنوان خلاصه خبراصلی پرسپولیس را برنده درهفته سی ام وپایان لیگ معرفی کنند وبه تعریف وتمجید ازآن بپردازند در حالیکه مسابقات روز پنجشنبه بیست وهشتم اردیبهشت ماه تنها متعلق به این تیم ایرانی نبود که هنوز هم از خزانه دولت ارتزاق می‌کند بلکه تیم سپاهان اصفهان نیز با اختلاف یک امتیازنایب قهرمان شد.

اگر چه در تمام طول مدت برگزاری لیگ برحسب عرف وعادت همیشگی وفرهنگ زیر پوستی فدراسیون فوتبال سعی شده تا به طرق مختلف از دوتیم سرخابی حمایت ودفاع شود وحالا هم که یک تیم استانی با استفاده از حمایت صنعت فولاد وبدون اتکاء به صنوق دولت با تلاشی خستگی ناپذیر اجازه نداده که اگربا این شرایط اول نشده. مقام دوم هم تقدیم آبی‌ها شود!

این رسانه ملی است تا خبر موفقیت تیم پایتخت نشین سر سفره بیت المال را به عنوان برنده اول آگراندیسمان نموده وبه توصیف آبی‌های ته جدولی بخاطرزدن چند گل پیاپی می‌پردازد و حتی در تیتر اول نامی از نایب قهرمان در این تلاش سی ماهه یعنی سپاهان برده نمی‌شود! که این اتفاق بارز می‌تواند دلیلی بر ادعا‌های مکرر پیرامون اهداف خودشیفتگی در پایتخت باشد که همچنان مژده از تمرکز زدایی می‌دهد!

متاسفانه این روز‌ها مدیران صدا وسیما یا دست وپایشان را گم کرده اند ویا اموررا به افراد کم وبی تجربه سپرده اند تا واره راآب ببرد، زیرا چند شب قبل هم بمناسبت بزرگداشت فردوسی و پایان دوران خدمت وآغاز بازنشستگی مدیرفرهیخته رادیو ایران که یکی از زنده کنندگان فرهنگ وادب پارسی در این رسانه بود مراسم تودیع ومعارفه‌ای برگزار شد که در آن تعدادی انگشت شماره به سخنرانی‌های کوتاه پرداختند که متاسفانه در بین آن‌ها بودند افرادی تا ازلغات بیگانه فرنگی از جمله «مرسی» استفاده نمایند. تا مراسم خوشایند برای دکتر محمد زاده که در آن حضورداشت نباشد وبا دلخونی از ادای این لغات توسط اصحاب رسانه ملی خاتمه یابد. زهی تاسف که باید زمزمه کرد «من ازبیگانگان هرگز ننالم/ که بامن هرچه کرد آن آشنا کرد» تامرشد رسانه‌های کشور یعنی صدا وسیمای جمهوری اسلامی هم بگونه‌ای ناسیونال پرورشود!

 

حسن روانشید/ روزنامه‌نگارپیشکسوت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار