کد خبر: 1157125
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
منابع رسمی از بازگشایی گذرگاه‌های مرزی نوار غزه از صبح امروز (یکشنبه)، در پی برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین خبر دادند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،‌ اداره کل گذرگاه‌ها و مرزهای فلسطین، امروز (یکشنبه، ۱۴ می)، اعلام کرد که در پی برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در شب گذشته، از صبح امروز گذرگاه های نوار غزه، پس از پنج روز تعطیلی به دلیل تجاوزات رژیم صهیونیستی بازگشایی می‌شوند.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، از صبح امروز (به وقت فلسطین)، این گذرگاه‌های مرزی که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز سه‌شنبه پیش (۹ می)، بسته شده بودند، باز می‌شوند.

«غسان علیان» هماهنگ‌کننده امور با کابینه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری طی بیانیه‌ای از باز شدن تدریجی گذرگاه‌های نوار غزه خبر داد و اعلام کرد که گذرگاه «ایرز» در ساعت ۸ صبح امروز و گذرگاه «کرم ابوسالم» در ساعت ۱۱ صبح امروز باز می‌شود و مسیرهای دریایی هم به شرط رفع کلیه محدودیت‌ها باز خواهند شد. 

اداره کل گذرگاه‌ها و مرزهای نیز با تایید این خبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که گذرگاه بیت‌حانون (ایرز) از هر دو طرف باز می‌شود و گذرگاه کرم ابوسالم نیز برای ورود مواد غذایی و سوخت باز می‌شود.

از زمان آغاز دور جدید تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تل‌آویو گذرگاه‌های نوار غزه را بسته بود و این امر مانع انتقال بیماران به بیمارستان‌های کرانه باختری، قدس و حتی داخل اراضی اشغالی شده بود. 

بامداد سه‌شنبه هفته گذشته بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. 

در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و تا دیروز ادامه داشت تا این‌که با میانجیگری مصر و قطر، آتش‌بس برقرار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار