کد خبر: 1157102
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
جانشین فرمانده نیروی هوا فضای سپاه:
جانشین فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با اشاره به موفقیت‌های ایران در عرصه پهپادی گفت: با استفاده از دانش بومی، موفق به کسب بردهای مختلف پهپادی شدیم، هر چند به لحاظ تدبیر رهبر انقلاب از برد پهپادهای ایران حرف نمی‌زنیم اما به مداومت پرواز به بالای ۲۴ ساعت رسیدیم.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا،‌ سردار سید مجید موسوی روز شنبه در آیین آغازین نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه در موزه انقلاب اسلامی در قم همچنین اظهار داشت: مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ایجاد اقتدار دفاعی، نقشه راهی را ترسیم کرده‌ایم که مبنای آن، دیدگاه‌های دقیق و نظرهای حکیمانه در تولید و شکل‌گیری هندسه قدرت در تراز انقلاب اسلامی است.

جانشین هوا فضای سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: ما هر گامی برداشته‌ایم، رهبری یک زمینه جدیدی برای آن تعریف کردند، و با نگاه به نیازمندی قدرت و قابلیت دفاعی در عرصه دفاعی، نقطه جدیدی را روشن، و به پیشرفت ما جهت دادند.

وی گفت: رهبر انقلاب وقتی در موضوع دقت موشک ها تاکید داشتند، گام‌ها به نحوی برداشته شد، که راکت‌ها و موشک‌هایی که برای شلیک آنها به هدف، باید کیلومتری فاصله می‌گرفتیم، به نقطه‌زن تبدیل شدند.

سردار موسوی با اشاره به رزمایش های صورت گرفته، گفت: پایگاه هسته‌ای رژیم صهیونیستی، ناو هواپیما بر یا پایگاه هوایی آمریکا، از جمله اهداف مجازی بودند، که اصابت به آنها با دقت انجام شد.

وی گفت: با نگاه رهبر انقلاب به تهدید و دشمن مورد انتظار، توانستیم بُرد موشکی را به ۲ هزار کیلومتر افزایش دهیم.

وی یادآور شد: هم اکنون موشک‌های متنوعی داریم، که این قابلیت را دارند، در عرصه دفاع از سرزمین خودمان، بتوانند از بردهای ۱۸۰ کیلومتر تا ۲ هزار کیلومتر همه اهداف را در فرامنطقه مورد تهاجم قرار دهند.

وی همچنین اضافه کرد: تنوع پهپادهای به کار گرفته شده در نیروی هوا فضای سپاه، به عنوان نقطه قدرت و نقطه تراز عملیات ما در حوزه پرنده‌های با سرنشین و بدون سرنشین است.

جانشین هوا فضای سپاه تصریح کرد: در عرصه پدافندی نیز ترکیبی از تجهیزات هشدار و شناسایی در قالب رادارهای متعدد و متنوع که با برد بیش از هزار کیلومتر امکان رصد و شناسایی و کشف حضور دشمن در فرامنطفه دارد، تا سامانه‌های متنوع در بردهای مختلف را در اختیار داریم.

وی بیان داشت: ما در آنچه که مورد توجه رهبری بوده، هیچ اجتهادی نکردیم، نگاه ما این بوده، چیزی را که به عنوان رهبر این نظام و حاکمیت و فرمانده دفاعی از عرصه انقلاب اسلامی و اسلام حکم می‌کنند، نصب‌العین قرار دهیم و هیچ اجتهاد و نظر شخصی را نیاوریم.

این مقام سپاه همچنین در بخشی از سخنان خاطرنشان کرد: نگاه خوش‌باورانه ما نه از روی نگاه غربی‌ها به حوزه‌های دفاعی، بلکه از جنس اطمینان به توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های درونی باعث شده، که یک تلاشی را معطوف کنیم، که هر آنچه در داخل می‌خواهیم، بومی شود.

وی اظهار کرد: ما با یک اطمینان کامل از وجود عناصر سازمانی و نخبه‌ای که در ذیل نظام‌اسلامی رشد کرده‌اند و بالنده شدند، به این قابلیت‌ها رسیدیم.

سردار موسوی با بیان این مطلب که ظرفیت‌های فنی و دانشی نیروی هوا فضای سپاه، بومی است یادآور شد: در گذشته به ما امکان تامین خارجی نمی‌دادند، و سیستم‌هایی که نیاز داشتیم، امکان انتقال آن وجود نداشت همچنین تحریم و تهدید و حتی خرابکاری صنعتی کردند، و برخی مراکز صنعتی نیز مورد تهاجم قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: اما به‌واسطه بومی بودن این دانش و وابسته نبودن به بیرون، هیچ خللی در این ظرفیت ایجاد نشده، و این توانمندی با برخورداری از قابلیت‌های درون سازمانی در حال تکثیر و رشد است و هر روز یک نوآوری جدید را شاهد هستیم.

وی گفت: ما در نیروی هوا فضای سپاه بنا را بر شناخت حیله‌ها و درک هدف‌گذاری دشمن گذاشته‌ایم، اشراف کاملی ایجاد کرده‌ایم و متناسب با او، خود را به سلاح و تجهیزات مسلح کرده‌ایم.

سردار موسوی با بیان اینکه امروز زمینه بروز و ظهور تهدیدهای دشمن کمتر شده گفت: دشمن در هر عرصه‌ای که در تردید و نگرانی است، متناسب با این توانمندی درونی ما شکل گرفته است، فرض این است که در مقابل هر ظرفیتی از دشمن، توان متناسبی وجود داشته باشد، ضرب شست ما را در بخش‌ها و اتفاق‌های مختلف دیدند.

وی افزود: حمله به پایگاه‌های جریان‌های تکفیری و داعشی در دیرالزور در عمق خاک سوریه، همچنین پایگاه هوایی عین‌الاسد و هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی یا نیروگاه‌های آمریکایی، پیام‌های خود را به دشمن نشان داد.

وی ادامه داد: دشمن ضرب شست ما را در در حوزه حضور خودش دیده، و این باعث شده که امروز یک بازدارندگی توام با احترام شکل بگیرد.

وی گفت: فرمانده سابق سنتکام، از توانمندی‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به عنوان نگین انگشتری قدرت دفاعی جمهوری اسلامی یاد می‌کند، و به آن احترام می‌گذارد.

جانشین هوا فضای سپاه افزود: امروز طوری با دشمن عمل کردیم که مجبور است به ما احترام بگذارد، چون این توانمندی‌ها را دیده و برای آن باور پذیر است، قدرت دفاعی ما که به همت جوانان کشور شکل گرفته، برای دشمن اطمینان ایجاد کرده که در محاسباتش هر نوع غلطی نمی‌تواند انجام دهد، چون دچار هزینه زیاد می‌شود.

سردار موسوی در بخشی از سخنان با یادآوری اینکه حوزه دفاع بیش از سایر عرصه‌های کشور مورد تهاجم، تهدید و تخریب قرار گرفته است گفت: خیلی از عناصر سازمانی ما به واسطه خراب کاری‌های دشمن به شهادت رسیدند، اما آنچه که مسلم است مسئولانی که سالیان سال عرصه اقتصادی در اختیارشان بوده، قاعدتا با این نگاه می‌توانستند، سایر زمینه‌های رشد را برای کشور فراهم کنند.

وی افزود: اگر ما در حوزه دفاعی به این بالندگی و قدرت رسیدیم، باید این مورد سوال قرار بگیرد که چرا در سایر عرصه‌ها این شکل از توانمندی و اقتدار حاصل نشده است؟ به هر روی باید امیدوار باشیم با یک برداشت درست و مشی صحیح و نقشه راه همراه با حکمت و توام با توجه به اوامر رهبری، این مسیر رو به جلو حرکت کند و مشقت و مصیبت‌های کشور نیز برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه در مسیر پیشرفت هوافضا هزینه‌های کمی نداده‌ایم گفت: خیلی از شهیدان در همین مسیر به شهادت رسیدند، بالاترین هزینه ما در عرصه هوا فضا، شهید حسن تهرانی مقدم است، این راه، راه سختی بوده ولی هیچ‌گاه متوقف نشده‌ایم، در سال‌های گذشته صرفا در حوزه موشکی بیش از ۷۲ شهید داده‌ایم، برخی شهیدان، شهیدان عرصه صنعتی ما بوده‌اند.

وی اضافه کرد: فرض ما این بوده که با نگاه استقامت و مداومت در این مسیر، این راه طولانی را پیش ببریم و در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب که در قالب گام انقلاب ما را مقدمه ظهور می‌بینند، بتوانیم نقش‌آفرینی کنیم.

جانشین هوا فضای سپاه همچنین تصریح کرد: استقامت و مقاومت و تلاش و نوآوری باید به عنوان ادبیات رایج در عرصه‌های عمومی کشور هم تلقی شود و هم مورد بهره‌برداری قرار بگیرد تا شاهد موفقیت‌های روزافزون نظام باشیم، تلاش داریم که با بضاعت‌هایی که فراهم شده، گوشه‌هایی از این قابیلت‌ها و توانمندی‌ها نمایش داده شود.

پیشرفت‌های عرصه هوافضا قدرت بازدارندگی کشور را افزایش داد

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) قم نیز با بیان اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب امکان استفاده از تجهیزات نظامی را نداشتیم گفت: رهبری فرمودند، ابزار باید هم پیشرفته، هم ناوابسته و هم برای خودمان باشد.

سردار محمدرضا موحد افزود: در زمان دفاع مقدس ما در تامین تجهیزات ابتدایی مشکل داشتیم، اما امروز با تلاش نیروی هوا فضای سپاه به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافتیم.

این فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس که ۳۰ میلیون جمعیت داشتیم، حضرت امام‌(ره) فرمود باید ۲۰ میلیون تفنگدار داشته باشیم، و یا رهبر انقلاب از ضرورت ایجاد بسیج ده‌ها میلیونی صحبت کردند، و این به معنای قدرت بازدارندگی است.

سردار موحد ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی و همه جبهه مقاومت در مسیر رو به‌ رشد قرار دارد، آن تمدنی که برای یک ماموریت بزرگ و رسیدن به هدف اصلی که مقدمه سازی برای ظهور است در حال تکمیل است‌.

وی تاکید کرد: فکر نکنیم کار ساده‌ای انجام شده، دشمن طی ۴۰ سال گذشته، همه ظرفیت‌های خود از جنگ تحمیلی تا تخریب اقتصادی ، فشارهای سیاسی خارج از عرف معمول، عملیات روانی ویرانگر، بی‌وقفه و شبانه‌روزی، ارعاب، نبرد اطلاعاتی، تهاجم فرهنگی، گسترش قوای نظامی در اطراف کشور، ترور و خرابکاری و هر آنچه از ابزار، روش، راهبرد، تکنیک، تاکتیک، حیله و تزویر که در این جماعت شرور جمع است را به میدان آورده، تا اراده، عظمت، استقامت و شکوه ملت ایران را از بین ببرد.

فرمانده سپاه قم گفت: هر کدام از این فتنه‌های بزرگ، برای از بین بردن یک نظام سیاسی کافی است، اما نصرت الهی مانع این کار شد.

وی همچنین افزود: امروز جبهه انقلاب اسلامی مبسوط الید شده، خدا دست‌های ما را باز و دست‌های دشمنان را بسته، چند ماه قبل موقعی که اغتشاش‌ها به اوج خود رسیده بود، دشمنان بیرونی و داخلی تصور می‌کردند نظام در آستانه فروپاشی است، خودشان را برای یک آرزوی بزرگ مهیا کرده بودند، فکر می‌کردند، می‌توانند شکست اسلام را جشن بگیرند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی مقتدرانه در جهان می‌درخشد، اسرائیل در یک جنگ ۶ روزه اعراب را شکست داد، اما بعد از انقلاب اسلامی و گسترش جبهه مقاومت در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و ۱۱ روزه شکست خورد، و امروز حریف باریکه غزه نمی‌شود.

سردار موحد در بخش پایانی سخنان گفت: امروز فلسطینی‌هایی که با سنگ می‌جنگیدند، به برکت اسلام و جبهه مقاومت، خودشان موشک با برد ۱۰۰ کیلومتر درست می‌کنند، روزانه تا ۳۰ عملیات بر علیه این رژیم انجام می‌شود و نابودی آن نزدیک است.

وی در ادامه بیان کرد: ما ملتی هستیم که با مقاومت و ایستادگی به بزرگترین پیشرفت‌ها رسیدیم، و مشکل‌ها با همکاری مسئولان و ملت قابل حل است.

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های سپاه پاسداران تا پنجم خردادماه از ساعت ۸ تا ۲۱ در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برپا است.

این نمایشگاه امروز طی آیینی با حضور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کار خود را آغاز کرد.

پس از اصفهان، قم دومین استانی است که این نمایشگاه در آن برگزار و گوشه‌ای از تجهیزات و راهبردی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران که قابلیت رسانه ای شدن دارد، در معرض دید عموم قرار دارد.

این نمایشگاه از غرفه‌های متنوعی با موضوع جنگ شهرها، موشکی، سیلی سخت، دشمن‌شناسی، پهپادی و پدافندی و شهیدان گمنام تشکیل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار