کد خبر: 1156217
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
ادامه سیاست ترور از سوی رژیم صهیونیستی خشم مقامات مصری را در پی داشته و در عزم آنان برای میانجیگری میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تردید ایجاد کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، منابع آگاه مصری اعلام کردند که ادامه سیاست ترور از سوی رژیم صهیونیستی، خشم شدید و سردرگمی مقامات مصری را در پی داشته است.

در آخرین تماس‌ها میان طرف مصری و رژیم صهیونیستی در پی تنش‌ها پس از شهادت شیخ خضر عدنان، نمایندگان رژیم صهیونیستی آشکارا اعلام نموده بودند که دست از سیاست ترور برداشته‌اند؛ این در حالی است که صهیونیست‌ها بامداد سه‌شنبه با بمباران نوار غزه، سه تن از فرماندهان مقاومت را ترور کردند.

اگرچه برخی از مسئولان مصری همچنان بر این باورند که مصر باید نقش خود را به عنوان میانجی ایفا کند، اما دیگر مسئولان مصری عقیده دارند، میانجیگری میان نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی، دست کم باید چند ساعت به تأخیر بیافتد تا مسئولان صهیونیستی با دریافت پاسخ از سوی نیرو‌های مقاومت فلسطین و به احتمال بسیار حزب‌الله لبنان، به عمق حماقت و اشتباه خود پی ببرند.

منابع آگاه مصری تأکید کردند که نه تنها هیچ شکی در پاسخ جنبش جهاد اسلامی به تجاوز رژیم صهیونیستی نیست، بلکه این پاسخ بسیار کوبنده خواهد بود و این موضوع مصر را به عنوان میانجی در موقعیتی دشوار قرار خواهد داد.

تجاوز امروز رژیم صهیونیستی در حالی اتفاق افتاد که هفته گذشته، گفتگو‌هایی میان طرف مصری و نمایندگان رژیم صهیونیستی صورت پذیرفته بود و سازوکار‌های اثرگذار جهت ادامه آرامش نوار غزه در میان‌مدت مورد بحث قرار گرفته بود.

طی این گفتگو‌ها صهیونیست‌ها هیچ اشاره‌ای به تنش‌آفرینی‌هایی که در سر دارند، نکرده بودند؛ موضوعی که خشم فراوان مقامات مصری را در پی داشته است.

همچنین منابع مصری، تصریح کردند، هفته گذشته گفتگو‌هایی غیرعلنی میان مصر و رژیم صهیونیستی صورت پذیرفته که در جریان آن امکان بهره‌برداری مشترک مصر و رژیم صهیونیستی از میدان گازی مارین در سواحل غزه و نیز تبادل اسرا با جنبش حماس مورد بحث قرار گرفته است.

دیدگاهی که اکنون در دستور کار طرف مصری قرار دارد، توقف تماس‌ها با رژیم صهیونیستی حداقل تا چند ساعت پیش رو و اکتفا به ادامه تماس‌ها با ایالات متحده تا روشن شدن مواضع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار