کد خبر: 1155879
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

شکل گیری تهران حاصل کوچ مردم ری به سمت بازار اصلی تهران و سکونت در اطراف آن محدوده بوده تا زمانیکه آنقدر بسط پیدا کرده تا تبدیل شدن به 22 منطقه شهرداری در تهران شده است و در طی مدت زمان زمین های خاکی شهر تبدیل به مناطقی مدرن و لوکس در زمان خودش شده است که پس از گذشت چند سال و پایان یافتن فضای ساخت تهران در این مطلب قصد بیان ویژگی های نوساز ترین منطقه تهران را داریم تا اگر قصد خرید ملک در تهران را دارید بتوانید فرصت هایی که پیش رو دارید را بدانید و یا مزایا و معایب سرمایه گذاری در این نواحی را برایتان بازگو نماییم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

ویژگی های نوساز ترین منطقه تهران

مناطق نوساز با شهرسازی مدرن

از تکنولوژی ساخت و چهره ساختمان گرفته تا شهرسازی ، خیابان بندی و حتی جدول کشی مانند پیشرفت هر چیز دیگر تغییراتی در طول زمان ایجاد میشود در نتیجه هر چه مناطق نوساز تری ایجاد میشوند شکل و شمایل آنها تغییر یافته و آنچه در مناطق دیگر تبدیل به معزل شده توسط شهرداری در مناطق بروزتر اصلاح شده و تمهیدات اولیه از همان ابتدا برای آن اندیشیده میشود . منطقه 22 تهران به عنوان آخرین محدوده ضمیمه شده به شهر تهران دارای امکاناتی است که برخی از آنها مانند بازار بزرگ ایران در نزدیکی برج بهاران چیتگر در دنیا رتبه وسیع ترین را دارند و مجموع وسعت رتبه دوم و سوم دنیا نیز به آن نمیرسد .

همچنین معزل جا و فضای پارک که در مناطق قدیمی تر به شکل جدی به آن نگاه نشده است در این منطقه از همان ابتدا تعبیه شده و البته که قانون جدید شهرداری اجازه ایجاد واحد مسکونی بدون پارکینگ و یا مراکز تجاری بدون در نظر گرفتن استاندارد های لازم را نمیدهد و همین امر سبب میشود که مشکلاتی مراکز خرید قدیمی تر در تهران ایجاد نموده اند در این محدوده رخ ندهد . 

مناطق نوساز با شهرسازی مدرن

پیشرفت قیمت نسبت به مناطق هم سطح

هر چه یک منطقه در حال ساخت و ساز باشد تعداد بیشتری از پروژه های ساختمانی و سازنده ها در آن محدوده مشغول به کار هستند و این خود سبب تعدیل قیمت ها میشود به صورتی که اگر بخواهیم مقایسه ای انجام دهیم با منطقه ای که فضای ساخت آن پایان یافته و به ندرت وجود دارد و همچنین واحد نوساز در آن از تقاضا کمتر است به این نتیجه میرسیم که قطعا کم بودن عرضه نسبت به تقاضا خود سبب بالا رفتن قیمت میشود اما زمانیکه چرخه تقاضا کمتر باشد علی الخصوص در محدوده ای که جواز ساخت و ساز تا بالای 20 طبقه نیز صادر میشود همچون برج مهستان کوهک قطعا سازنده ها برای فروش واحد های خود قیمت بهتری را ارائه میدهند و حتی شرایط فروش متوعی ارائه میشود که میتواند در نهایت به نفع خریدار باشد البته تا زمانیکه حالت ساخت و ساز در آن منطقه ادامه پیدا کند . 

پس در واقع اگر قصد سرمایه گذاری در حوزه مسکن را دارید میتوانید به مناطق نوساز در تهران و دیگر شهرها توجه داشته باشید . در استانهای اطراف تهران نیز مناطق جدیدی بصورت سری سازی ایجاد شده اند که هم اکنون قیمت آنها بسیار افزایش یافته است به عنوان مثال هشتگرد جدید و یا اندیشه ، پردیس و دیگر مناطقی که بصورت انبوه سازی در آنها پروژه های ساختمانی در سالها قبل شکل گرفته است .

مراکز تجاری و رفاهی مدرن 

بازار بزرگ ایران به این هدف شکل گرفت که تمامی برندهای جهان در آن حضور داشته باشند و منظور از تمامی برندها معروف ترین هایی است که در مدرن ترین مراکز خرید جهان حضور دارند و البته که با ممنوعیت واردات کالاهای لوکس به دلیل جلوگیری از خروج ارز از کشور این پروژه در اواسط کار متوقف شد و فروشگاه های این مجموعه جای خود را به برندهای داخلی و یا خارجی داده اند که در ایران فعالیت دارند ولیکن پتانسیل این مرکز خرید با وجود امکانات بی نظیر و مثال زدنی در سطح دنیا آنقدر بالا است که بتوان چنین بهره برداری از آن نمود .

مراکز تجاری و رفاهی مدرن 

در کنار وسیع ترین مرکز خرید دنیا ، شهربازی هزار و یک شهر که قرار است در خاورمیانه اول باشد به همراه دریاچه مصنوعی خلیح فارس ، آبشار و پارک جنگلی چیتگر در نزدیکی برج رزلند همگی در پایتخب کشورمان میتواند نعمتی باشد که دیگر کشورها آرزوی داشتن آنرا دارند و حتی آن دسته از کشورهای همسایه نیز نتوانسته اند مانند آن ایجاد نمایند به عنوان مثال پیست هاکی روی یخ در کشورمان در در حد بالاترین استاندارد های جهانی ساخته شده که حتی از پیست ایجاد شده در کشور امارات که دارای مشکلات اساسی نظیر بخار کردن پیست و ایجاد مه میباشد پیشرفته و بروز تر است . 

کلام آخر

طبیعت انسان اینگونه است که برای پذیرش موارد جدید زمان زیادی نیاز است تا بتواند از عادت های ذهنی خود فاصله بگیرد و برای برخی میتواند خیلی زود و برای برخی خیلی دیر اتفاق بی افتد . اگر از بزرگترهای سوال نمایید حتما به شما خواهند گفت که فلان منطقه در تهران یک زمان جاده هم نداشته ولیکن امروز اینگونه است پس این را بدانید که هر منطقه ای در تهران یک زمان در حال ساخت بوده و قطعا برای مردم آن زمان که با آن ناحیه آشنایی نداشته اند سکونت در آنجا غیر قابل تصور بوده است . پس در واقع باید این را بپذیزیم مناطقی که جدیدتر و مدرن تر ایجاد شده اند رشد و پیشرفت آنها نیز با سرعت و دوام بیشتری انجام شده است .

پس در واقع اگر قصد سرمایه گذاری یا خرید خانه را دارید میتوانید گزینه هایی را بررسی نمایید که شاید در حال حاضر برایتان کمی نا آشنا بی آید اما شک نکنید که در آینده از انتخابی که نموده اید بسیار خوشحال خواهید شد و به آینده نگری خود افتخار خواهید کرد زیرا توجه داشته باشید رشد و پیشرفت یک منطقه منوط به داشتن شرایط آن است وگرنه بافت فرسوده اطراف بازار تهران تا کنون تبدیل به برج های بلند و مدرن شده بود اما شهرسازی قدیمی و بافت آن اجازه این اتفاق را نمیدهد در نتیجه باعث محدود شدن سرعت رشد آن منطقه خواهد شد . در این منطقه به بررسی ویژگی های نوساز ترین منطقه تهران  پرداختیم و در آینده نیز بیشتر پیرامون این حوزه خواهیم پرداخت . 

 

 

این مطلب تبلیغاتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار