کد خبر: 1154839
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
برگزاری دیدار نهایی جام حذفی می‌توانست برای تبریز مزایای اقتصادی، فرهنگی و ورزشی به دنبال داشته که این فرصت از دست رفت.

به گزارش جوان آنلاین از تبریز، این روزها زمزمه برگزاری بازی فینال جام حذفی در ورزشگاه یادگار امام(ره) از راهروهای سازمان لیگ به گوش می‌رسد، اتفاقی که مزایای اقتصادی، فرهنگی و ورزشی فراوانی برای آذربایجان شرقی در پی خواهد داشت؛ با این حال نکته عجیب ماجرا اینجاست که رئیس هیأت فوتبال استان طی اظهار نظری هدیه ویژه مرکزنشینان را پس زد!

همزمان با انتشار خبر احتمال میزبانی تبریز از فینال جام حذفی، عده‌ای فوتبال دوست که از قضا گردانندگان فضای مجازی هم هستند، سریعاً گارد گرفته و به خود اجازه دادند تا به نمایندگی از هواداران میلیونی تراکتور با این موضوع مخالفت کنند. می‌گویند مگر تیم‌های حاضر در نیمه نهایی جام حذفی در تبریز هوادار دارند که فینال را در این شهر برگزار می‌کنید؟ معلوم است پشت توجیه‌شان هیچ تفکری وجود ندارد و صرفاً تحلیل شخصی، ساده‌انگارانه و با هدف جذب مخاطب است.

قبل از هرگونه نقد، بهتر است مخالفان برگزاری بازی فینال جام حذفی در ورزشگاه یادگار امام(ره) به این سئوالات پاسخ دهند:

مگر برگزاری بازی فینال در تبریز بدین معناست که آذری زبانان طرفدار استقلال، پرسپولیس، هوادار و یا نساجی هستند؟ و یا میزبانی ورزشگاه آزادی از فینال فصل گذشته مابین آلومینیوم و نساجی، محبوبیت سرخابی‌های پایتخت را زیر سئوال بُرد؟ قطعاً پاسخ این سئوالات «نه» است. مردم آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار طی این سال‌ها بارها ثابت کرده‌اند که عاشقانه تراکتور را دوست دارند و جایی برای سرخابی‌های پایتخت در قلبشان وجود ندارد؛ حتی ادعا و کری مسئولان استقلال و پرسپولیس در خصوص داشتن هوادار در تبریز، خنده‌دار خواهد بود.

به نظر می‌رسد مسئولان آذربایجان‌شرقی و هواداران تراکتور باید با دید وسیع‌تری به ابعاد دیگر برگزاری فینال جام حذفی در تبریز نگاه کنند. باتوجه به حضور سه تیم پُرطرفدار در نیمه نهایی جام حذفی، آنچه که مسلّم است، برگزاری این بازی در تبریز زمینه‌ساز سفر هزاران هوادار از نقاط مختلف کشور به این شهر می‌شود. به تعبیر دیگر؛ روح تازه بر پیکر بی‌جان گردشگری تبریز دمیده می‌شود. رویدادی که شاید تأثیر بیشتری نسبت به پروژه عظیم و البته ناکام «تبریز ۲۰۱۸» داشته باشد. با حضور هواداران تیم‌های فینالیست از هتل گرفته تا اصناف و حتی راننده تاکسی و ... درآمد بیشتری کسب می‌کنند و از بُعد فرهنگی نیز تبلیغی رایگان، اما تأثیرگذار برای پتانسیل‌های آذربایجان و تبریز است. 

نواقصات لاینحل ورزشگاه یادگار امام(ره) سدّ محکمی برای اخذ مجوز حرفه‌ای و حضور تراکتور در آسیاست. اگر متولیان امر به دنبال راهکار و جذب بودجه برای ساماندهی این ورزشگاه بودند، طی این همه سال که از افتتاح آن می‌گذرد، قدم جدی بر می‌داشتند! مطمئن باشید برگزاری بازی فینال در ورزشگاه یادگار امام(ره) و فشار سازمان لیگ، باعث می‌شود مسئولان کشوری تکانی به خودشان بدهند و چه بسا در همین فرصت اندک، برخی از کم و کاستی‌های ورزشگاه رفع شود. همچنین از سوی دیگر، با سفر مسئولان بلندپایه ورزش کشور به تبریز برای مراسم اهدای جام و همچنین حضور نمایندگان رسانه‌های پرمخاطب برای پوشش خبری این دیدار حساس، ورزشگاه یادگار امام و صد البته نواقصاتش در کانون توجهات قرار می‌گیرد و اگر اراده‌ای برای جذب بودجه در این زمینه باشد، مسیر هموارتر می‌شود.

برگزاری این رویداد مهم در تبریز، می‌تواند زمینه‌ساز درآمد میلیاردی برای باشگاه تراکتور هم باشد. این باشگاه یکی از مجهزترین مجموعه‌های ورزشی کشور را دارد و می‌تواند با اجاره دو سه روزه کمپ اختصاصی‌اش به یکی از فینالیست‌ها، علاوه بر کسب درآمد، امکاناتش را به رخ فوتبال ایران بکشد.

مسئولی که به معنای واقعی کلمه «دغدغه‌مند» است، هیچ‌گاه به این راحتی میزبانی یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی کشور را پس نمی‌زد! مسئولی که برخلاف همیشه، اینبار به شکل زیرکانه‌ای در جهت جوسازی‌ها حرکت کرد تا لحظه‌ای آرامش‌ مجموعه‌ تحت امرش برهم نخورد و همچنان به خواب زمستانی‌شان ادامه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر