کد خبر: 1154699
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
نیرو‌های پشتیبانی سریع در سودان امروز اعلام کردند که یک فروند جنگنده متعلق به ارتش این کشور را سرنگون کرده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان امروز سه شنبه از سرنگونی یک فروند جنگنده میگ ارتش این کشور خبر دادند.

بر اساس اعلام این رسانه، نیرو‌های پشتیبانی سریع در توییتر خود در این خصوص اعلام کردند که این جنگنده درحال بمباران کردن مناطقی از خارطوم پایتخت این کشور بود که توسط نیرو‌های آن‌ها هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

تا کنون واکنشی از سوی ارتش سودان به این خبر رسانه‌ای نشده است.

گفتنی است که بامداد ۱۵ آوریل جاری در خارطوم، پایتخت سودان و شهر‌های مختلف این کشور بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع درگیری‌های مسلحانه آغاز شد و به مناطق دیگر گسترش یافت که در پی آن، تخلیه شهروندان کشور‌های خارجی از سودان شروع شد.

هارون محمود مدیخیر مشاور فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان پیشتر گفته بود: ما به آتش بس پایبندیم و این درگیری باید تمام شود. ما به توافق چارچوب و تحویل قدرت به غیرنظامیان پایبندیم. ما مایل به این جنگ نبودیم، اما فرمانده نیرو‌های مسلح ما را مجبور کرد. جریانات افراطی وارد فاز درگیری در کشور شده‌اند.

هارون محمود مدیخیر گفت: این جنگ تمام نخواهد شد مگر با تسلیم شدن البرهان. عبدالفتاح البرهان در حالی که هم اکنون در مخفیگاه است چگونه می‌خواهد سودان را به پیش ببرد. نیرو‌های پشتیبانی سریع بر نود درصد از مراکز دولتی و حاکمیتی مسلط هستند در حالی که ارتش بر شبکه‌های اجتماعی مسلط است. امکان تمدید آتش بس وجود دارد و ما به دنبال صلح هستیم نه جنگ.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار