کد خبر: 1153929
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
رئیس جمهور ترکیه از برنامه‌ریزی زمان سفر به فضا برای ۳ ماهه آخر امسال خبر داده و گفت: فضانورد کشورمان خلبان قهرمانی است که در فرماندهی نیروی هوایی موفقیت‌های چشمگیری رقم زده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در هفتمین جشنواره هوا و فضانوردی و فناوری «تکنوفست ۲۰۲۳» با اشاره به اینکه امسال ۳۳۳ هزار تیم و یک میلیون نفر برای رقابت از ۸۱ استان و ۹۶ کشور برای حضور در تکنوفست ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: در این جشنواره، فضانوردان، مخترعان، خلبانان، مهندسان و فیزیکدانان آینده را می‌توان دید.

به گزارش آناتولی، وی با بیان اینکه پروسه اعزام فضانورد ترکیه از ماه می‌شروع شد، گفت: ۲ مسافر فضایی، یکی به عنوان مسافر اصلی و دیگری به‌عنوان یدک مشخص شد. زمان سفر نیز برای ۳ ماهه آخر سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

اردوغان همچنین اضافه کرد: فضانوردمان در این ماموریت ۱۳ آزمایش مختلف را که توسط دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی ارزشمند ترکیه تهیه شده، انجام خواهد داد. او در اولین ماموریت فضایی سرنشین‌دار کشور، ۱۴ روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد ماند. آلپر گزرآوجی، فضانورد کشورمان خلبان قهرمانی است که در فرماندهی نیروی هوایی موفقیت‌های چشمگیری رقم زده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار