کد خبر: 1153772
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
رم و میلان بر سر سهمیه اروپا می‌جنگند
هواداران فوتبال اروپا امشب منتظر برگزاری دو بازی حساس هستند؛ یکی در جزیره و دیگری در لیگ ایتالیا. در لیگ برتر آرسنال بعد از آن همه ناکامی میزبان چلسی بحران‌زده است و در سری آ نیز رم به مصاف آث‌میلان می‌رود.
شیوا نوروزی

صدرنشین انگلیس جایگاهش بعد از باخت سنگین به منچسترسیتی حسابی متزلزل شده و شاگردان میکل آرتتا در اصل دیگر مدعی قهرمانی نیستند! توپچی‌ها تا قبل از جدال امشب خود با چلسی همچنان رده اول لیگ برتر را در اختیار دارند، منتها فقط با دو امتیاز و دو بازی بیشتر نسبت به سیتی. در صورتی که آرسنال مقابل چلسی هم امتیاز از دست بدهد سیتزن‌ها خیلی راحت فردا شب می‌توانند (مصاف با فولام) از تیم لندنی سبقت بگیرند. پس از آن هم با دو بازی عقب‌افتاده سرنوشت قهرمانی در دست شاگردان پپ خواهد بود. این وسط سر آرتتا و تیمش بی‌کلاه می‌ماند، چراکه آرسنال پس از هفته‌ها صدرنشینی و کسب نتایج درخشان باید سایه سنگین آبی‌ها را بالای سر خود تحمل کند.
توپچی‌ها اگر می‌خواهند هنوز شانس قهرمانی محسوب شوند از این پس باید همه بازی‌های خود را ببرند و از طرفی منتظر لغزش تیم گواردیولا بمانند. آرسنال در حالی چهار گل از سیتی دریافت کرد که اولین گل حریف در دقیقه هفتم بازی به ثمر رسید، از این‌رو ضعف‌های شدید دفاعی را نیز باید به مشکلات خط حمله افزود. آرتتا، سرمربی آرسنال قبل از رویارویی با چلسی گفت: «نمی‌دانم در آینده چه رقم خواهد خورد، ولی باید بازیکنان خود را از حال و هوای باخت به سیتی خارج کنیم، چراکه آن‌ها به شدت آسیب روحی دیده‌اند. باید تمام کار‌هایی را که نیاز است به بهترین شکل انجام دهیم و دوباره شروع به کسب برد کنیم. فکر نمی‌کنم بازیکنانم مقابل سیتی ترسو بازی کرده باشند، اما از همان دقایق ابتدایی با اشتباهاتی که مرتکب شدیم خود را به دردسر انداختیم. وقتی چنین شرایطی به وجود آمد دیگر نتوانستیم بازی را آنطور که می‌خواهیم پیش ببریم. آمار در شروع فصل می‌گفت ما ششم یا هفتم می‌شویم و در همان جا هستیم، اما هنوز پنج بازی باقی مانده است. من ۲۲ سال است که در این کشور هستم و اوضاع خیلی تغییر کرده است. آن‌ها یک تیم استثنایی هستند، اما ما نیز تیم فوق‌العاده‌ای هستیم.»
این بهترین زمان صف‌آرایی مقابل چلسی برای آرسنال است. شرایط بحرانی آبی‌ها طوری است که خط دفاع تیم فرانک لمپارد به شدت شکننده شده و باز کردن دروازه چلسی آسان‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسد. بعد از برکناری پاتر و فرصت دادن دوباره به فرانکی، ناکامی‌های چلسی شدت بیشتری پیدا کرد تا جایی که هواداران این تیم نزدیک به دو ماه است پیروزی چلسی را جشن نگرفته‌اند. چلسی با باخت خانگی برابر برنتفورد پا به ورزشگاه امارات می‌گذارد. لمپارد از بدو ورودش تاکنون پنج باخت متوالی با ۹ گل خورده و تنها یک گل زده در کارنامه‌اش ثبت کرده و چلسی با ۳۹ امتیاز در رده یازدهم لیگ وضعیت ناامیدکننده‌ای دارد. لمپارد، سرمربی چلسی با تأکید بر اینکه تمرکز کافی را دارد، اظهار داشت: «باید کار متفاوتی انجام دهیم، زیرا این مشکلی است که پیش از من ایجاد شده است. وقتی گل‌های زیادی وجود ندارد باید از نظر تاکتیکی هم تغییر ترکیب را شروع کنید. این همان کاری است که ما مقابل مادرید انجام دادیم. مسئولیتم در چلسی را دست‌کم نگرفتم و نگران این نیستم که افراد بیرونی چه فکری می‌کنند.»‌

برای گرگ‌ها بازی در استادیوم المپیک شهر رم موقعیت خوبی است تا تساوی بازی رفت برابر میلان را جبران کنند. رم در بازی قبلی‌اش مغلوب آتالانتا شده، اما با صعود به نیمه‌نهایی لیگ اروپا دست به کار بزرگی زده است. مصدومیت دیبالا مهم‌ترین دغدغه مورینیو برای این بازی است. مهاجم آرژانتینی در این فصل ۱۶ گل برای رمی‌ها زده و هشت پاس گل ثبت کرده است. در آن‌طرف میدان میلان با هدایت پیولی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده است. در جدول کالچو هر دو تیم ۵۶ امتیازی هستند و میلان در رده چهارم و رم در رده پنجم قرار دارند. در واقع دیدار امشب آن‌ها جنگ بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان است. آقای خاص با اشاره به دیدار با میلان از اتحاد تیمش صحبت کرد: «تیم متحدی داریم و در لحظات سخت همواره کنار یکدیگر هستیم. هواداران هم به داشتن چنین تیمی افتخار می‌کنند.» استفانو پیولی هم اهمیت بازی با رم را به شاگردانش گوشزد کرده است: «به شاگردانم گفتم که بازی با رم برای رده نهایی ما در سری آ تعیین‌کننده است. ما به انگیزه دیگری نیاز نداریم و باید تا آنجا که ممکن است برنده باشیم. دوران سختی را پشت سر گذاشتیم، اما بر آن‌ها غلبه کردیم و اکنون باید به راه خود ادامه دهیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار