کد خبر: 1153751
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: درخصوص مترو پردیس باید برنامه، اهداف و هزینه طرح که بسیار قابل توجه است مورد بازنگری قرار گیرد و مصوبات لازم را از هیات دولت اخذ کنیم.

به گزارش جوان آنلاین، علیرضا جعفری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بازنگری در مطالعات مترو شهر جدید پردیس، طرح جدیدی را مشاور پیشنهاد داده که به زودی در این زمینه جلسه‌ای برگزار و تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

وی افزود: هدف این است که در پردیس، خط قطار سبک شهری داشته باشیم و بعد از اینکه سیاست کلی و بحث هزینه‌های احداث این پروژه انجام شد کار‌ها آغاز می‌شود. هزینه اجرای این طرح نیز بسیار قابل توجه است که باید مصوبات لازم را در هیات دولت اخذ کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت مترو شهر جدید پرند نیز گفت: تعهدی برای افتتاح یک لاین از خط مترو پرند داده‌ایم که ان شاءالله خردادماه امسال به این وعده عمل می‎کنیم.

جعفری تاکید کرد: با توجه به لزوم کیفیت خدمات‌دهی در این خط حتما خط دوم باید در دستور کار قرار گیرد و همزمان بخشی از زیرساخت‌ها به نتیجه برسد. پیمانکار طرح، دستور کار‌هایی ارایه کرده که امیدواریم افتتاح یک خط از مترو پرند را داشته باشیم و همزمان برای خط دوم اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با اشاره مترو هشتگرد گفت: مترو شهر جدید هشتگرد هم‌اکنون فعال است. اما اختلاف نظری در بحث هزینه‌ها با پیمانکار داریم که کار‌های کارشناسی در این زمینه انجام شده است.

به گفته جعفری، در یک جلسه با حضور مدیران مربوطه و دکتر بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی، ضرایب تعدیل و مطالبات پیمانکاران را مورد بررسی قرار می‌دهیم و ان شاءالله در بحث سیگنالینگ مترو هشتگرد اقدامات لازم انجام می‌شود؛ بنابراین گزارش، ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ طرح مترو شهر جدید پردیس با هدف اتصال این شهر به کلانشهر تهران به طول حدود ۲۵ کیلومتر با برآورد تقریبی ۴۰۰۰ میلیارد تومان به تصویب هیات دولت وقت رسید و قرارداد آن با پیمانکار منعقد شد. دوره مطالعات و اجرای طرح ۶۰ ماه برآورد شد، اما به دلایلی هنوز وارد مرحله اجرا نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار