کد خبر: 1152940
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی گفت: هیئت بلندپایه روسیه به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور ضمن شرکت در نشست‌های B ۲ B دو طرف، در آیین گشایش رسمی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت حضور خواهد یافت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از برنا، «جواد اوجی» وزیر نفت کشورمان و «الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان رؤسای کمیسیون اقتصادی دو کشور بعدازظهر امروز (دوشنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگویی تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های بانکی، ترانزیت، نفت، گاز و پتروشیمی و و سفر هیئت بلندپایه روس به تهران مذاکره کردند.

در همین حال، احمد اسدزاده، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی نیز با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی رؤسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، گفت: هیئت بلندپایه روسیه به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور ضمن شرکت در نشست‌های B ۲ B دو طرف، در آیین گشایش رسمی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور خواهد یافت.

وی، برگزاری نشست‌های مشترک برای بررسی همکاری‌های دوجانبه و شرکت در نشست‌های B ۲ B را از اهداف اصلی سفر هیئت بلندپایه روس به تهران برشمرد و اظهار کرد: طی این دیدار‌ها محور‌های همکاری دوجانبه در بخش‌های بانکی، ترانزیت، نفت، گاز و پتروشیمی بررسی می‌شوند.

معاون وزیر نفت با اشاره به حضور مسئولان بلندپایه روس ازجمله «الویرا نابیولینا» رئیس‌کل بانک مرکزی روسیه هم‌زمان با بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران برای سفر به تهران، تصریح کرد: در حاشیه نشست‌های B ۲ B میان مدیران ایرانی و روسیه بعضی از اسناد به امضای دو طرف می‌رسند.

بر اساس این گزارش، نشست‌های B ۲ B ایران و روسیه با راهبری معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ هم‌زمان با بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار می‌شوند.

هیئت‌های کارشناسی ایران و روسیه در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران (۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در قالب چهار کارگروه تجارت نفت، گاز، فرآورده و محصولات پتروشیمی، سرمایه‌گذاری و صادرات خدمات فنی و مهندسی، ساخت، تأمین و تعمیرات تجهیزات صنعت نفت و همکاری‌های فناورانه و دانش‌بنیان به تبادل‌نظر برای گسترش روابط تجاری با یکدیگر می‌پردازند.

در حاشیه این رویداد بین‌المللی و به‌منظور آشنایی هیئت‌های ایران و روسیه با قوانین یکدیگر، کارگاه‌های آشنایی با قوانین و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در ایران و آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می‌شوند.

همکاری و روابط ایران و روسیه به‌عنوان دارندگان بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز جهان در دولت سیزدهم در مسیر تازه‌ای قرار گرفته است و دو کشور گسترش روابط در سطوح مختلف ازجمله اقتصادی و انرژی را پیگیری می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار