کد خبر: 1152425
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا از طرف‌های درگیر در سودان می‌خواهد خشونت‌ها را متوقف کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، کاخ سفید از احتمال استقرار نیرو‌های این کشور در اطراف سودان برای خارج کردن کارکنان سفارت آمریکا در خارطوم خبر داد.

کاخ سفید امروز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا در حال حاضر بر روی این موضوع متمرکز شده است که از هر دو طرف درگیری در سودان بخواهد خشونت‌ها را متوقف کنند و به آتش بس پایبند باشند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که آمریکا مجموعه‌ای از ابزار‌ها را مدنظر قرار داده است که می‌توان از آن‌ها برای وادار کردن هر دو طرف درگیری در سودان برای توقف درگیری‌ها استفاده کند.

کاخ سفید یادآور شد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مجوز مربوط به استقرار نیرو‌های این کشور در نزدیکی سودان را صادر کرده است تا در صورت لزوم، کارکنان و اتباع آمریکایی را از سودان خارج کنند.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه جداگانه‌ای از ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع در این کشور خواست تا به آتش‌بس تا بعد از عید (فطر) پایبند باشند.

گفتنی است که سودان از هفته گذشته شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز و اتهامات متقابل بین نیرو‌های واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) و نیرو‌های ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» است.

منابع محلی سودانی امروز از آغاز مجدد درگیری‌ها در اطراف مقر فرماندهی ارتش این کشور در خارطوم و شنیده شدن صدای انفجار و برخاستن دود از این شهر خبر دادند. رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده نیرو‌های واکنش سریع این کشور یکدیگر را به نقض آتش‌بس و حمله به هیئت‌های نمایندگی خارجی متهم کردند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار