کد خبر: 1151831
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی از شامگاه 24 فروردین شاهد حضور 1020 روزه‌دار دهه هشتادی بود. روزه‌دارانی که عاشقانه مهمان امام مهربانی‌ها بودند و امشب این حضور عاشقانه به پایان رسید.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حال و هوا عاشقانه است. تا چشم کار می‌کند نوجوان و جوان برای اعتکاف در صحن قدس حرم مطهر حاضر شده‌اند. شور و اشتیاق در میان افراد موج می‌زند. از همین ابتدا گعده‌های چند نفره شکل گرفته و صورت‌ها خندان است. محل هایی که باید این سه روز را سر کنند در صحن و سرای کناری، یعنی مسجد گوهرشاد، به آن‌ها نشان داده می‌شود. لحظه‌ها پر از شوق و معنویت است.

حلقه های معرفت افزایی و جمع‌های‌ دوستانه

از همین ساعت‌های ابتدایی روحانی هایی در میان جمعیت دیده می‌شوند که با جوان و نوجوان گرم گرفته‌اند و گپ می‌زنند. مناجات شبانه از عاشقانه‌ترین ساعت‌های اعتکاف است؛ آن‌جا که هر جوان، گوشه‌ای را پیدا کرده و مشغول زمزمه است. احساسی که میان افراد ایجاد شده، سر سفره‌های سحر و افطار هم پیداست. سفره‌های پربرکتی که برکت امام رضا (ع) در آن جاری است.

حضور روحانیون مربی در این سه روز تاثیرگذار است. به گونه‌ای که این حضور، نشست‌های پرسش و پاسخ درباره مسائل دینی و مذهبی و معرفتی، جمع‌های دوستانه کتاب‌خوانی و حلقه‌های معرفت‌افزایی برای بهره‌مندی بیشتر نوجوانان حاضر در مراسم را شکل می‌دهد. صبح‌ها گعده‌هایی به وجود می‌آید و روحانیون جوان میان معتکفین مشغول صحبت می‌شوند تا آن‌ها با همه نکات ریز و درشت معنوی و معرفتی اعتکاف آشنا شوند.

اعتکافی که به همت نوجوانان برگزار می شود

در این میان اگرچه برنامه توسط آستان قدس رضوی شکل گرفته است اما تمام امور اجرایی توسط خود نوجوانان معتکف انجام می‌شود تا علاوه بر درک حس و حال حضور معنوی در اعتکاف، لذت کار تشکیلاتی را نیز حس کنند.

حلقه‌های معرفت افزایی و جمع‌های دوستانه کتابخوانی از برنامه‌هایی است که با استقبال جدی معتکفین مواجه می‌شود.

روز وداع و چشم های بارانی معتکفین

حس و حال ایجاد شده چشم‌ها را در پایان اعتکاف گریان کرده است. جوانان و نوجوانان معتکف همدیگر را در لحظات پایانی این اعتکاف سه روزه در آغوش می‌گیرند و شماره‌هایشان را در میان می‌گذارند تا دوستی‌هایی که در این سه روز مخلصانه شکل گرفته ادامه پیدا کند...

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار