کد خبر: 1151692
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از معاینات پیش از اعزام برای بیش از ۶۶ هزار زائر حج ۱۴۰۲ توسط پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد.

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: احراز توانایی بیش از ۵۲ هزار زائر حج پیش رو صورت گرفته است و ۱۴ هزار زائر نیزمرحله اول معایناتشان انجام شده و درحال نهایی شدن است.

دراین جلسه، اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خواستارتکمیل روند معاینات برای نزدیک به هشتاد هزار زائری شد که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و گفت: تاکنون سلامت و توانایی ۱۲۲ زائر در روند معاینات تایید نشده است.

دراین نشست نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به فرارسیدن ماه شوال و فرصت یک ماهه تا شروع عملیات اعزام به سرزمین وحی بر لزوم آمادگی واحد‌های مختلف مجموعه حج و زیارت برای اجرای عملیات حج و جبران کاستی‌ها در روز‌های باقیمانده تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواستار سرعت بخشیدن به روند ثبت احراز توانایی افراد در سامانه و تعیین تکلیف زائرانی شد که نیاز به مراجعه کمیسیون پزشکی دارند.

در ادامه این جلسه، حمید رضا رهبری‌فر، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در خصوص انتقال ارزمورد نیاز در حج پیش رو، نحوه انتقال اسناد حج ۹۹ افرادی که از استطاعت خارج شده‌اند، تعیین تکلیف وضعیت دستیار زن در مجموعه‌ها و کاروان‌ها، رضایی معاون حج و عمره در مورد نحوه تشرف زائران ایرانی مقیم خارج از کشور به سرزمین وحی و مرعشی در خصوص تعداد عوامل اعزامی مرکز پزشکی برای ارائه خدمات به حجاج درمدینه منوره و مکه مکرمه و کاهش نزدیک به ۳۰ درصدی عوامل نسبت به حج ۱۳۹۸ گزارش دادند.

این جلسه با گزارش حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین درباره جلسات آسیب‌شناسی و هماهنگی برگزار شده درخصوص کنگره عظیم اربعین ۱۴۰۱ و تدوین برنامه اربعین آینده پایان یافت و نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد که نحوه تعامل با دستگا‌ها و موسسات مختلف بر طبق برنامه تنظیم شده از قبل مشخص شود تا در موسم اربعین به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار