کد خبر: 1150647
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
مدیر بحران و پدافند غیر عامل علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناشی مبنی بر بارش شدید باران، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، سمیرا اشکبوس روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به به ورود سامانه بارشی به لرستان از فردا چهارشنبه و تمهیدات اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: اعلام آماده باش به همه بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ صورت گرفته و ترتیبی اتخاذ شده که به منظور پیشگیری و مدیریت حوادث احتمالی موارد لازم در دستور کار مراکز قرار گیرد.

وی گفت: رؤسا و مدیران شبکه، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و ستاد و مسئولین مراکز اورژانس ۱۱۵ و سایر مسئولین مرتبط با موضوع باید تا پایان فعالیت سامانه بارشی در حوزه استحفاظی خود حضور داشته و همه مرخصی و مأموریت‌های خارج موضوع مسئولین و پرسنل لغو شود.

مدیر بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: -اقدامات لازم برای جلوگیری از قطعی احتمالی آب، برق، گاز و تلفن به دلیل بارش‌ها در همه مراکز زیر مجموعه دانشگاه اعم از مراکز اداری درمانی و به خصوص در بیمارستان‌ها و… و. انجام شود.

اشکبوس بیان داشت: تصمیم گیری و تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات به مراکز به خصوص در مناطق تحت وقوع سیلاب انجام و مراکز پر خطر سریعاً" تخلیه شوند.

وی با تاکید بر لزوم لایروبی و به ویژه تخلیه رسوبات از دهانه خروجی آب محوطه و پشت بام مراکز درمانی، افزود: اعزام بیماران اورژانسی با حفظ تمهیدات لازم و هماهنگی قبلی و بررسی شرایط مناسب صورت پذیرد و از اعزام غیر ضروری و غیر اورژانسی تا پایان مخاطره باید خودداری شود.

مدیر بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تاکید کرد: تمامی آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵، بیمارستان‌ها و خودرو‌های ستادی و بحران با باک پر بنزین و در آماده باش کامل باشند و در راستای رفع نقص و تأمین تجهیزات کافی اقدامات لازم به عمل آید.

اشکبوس تصریح کرد: بررسی‌های لازم در راستای دپوی مناسب دارو و تجهیزات در بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس ۱۱۵ انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر استحکام سازه‌های سبک و کانکس‌های داخل مراکز و در صورت نیاز مقاوم سازی لازم آنها، گفت: همچنین خطر سقوط اشیا و تجهیزات در محوطه مراکز بررسی و پیگیری شود.

مدیر بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: باید هر گونه حادثه را سریعاً به مدیریت بحران دانشگاه برای اقدام به موقع گزارش شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار