کد خبر: 1150467
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
 شهریور ۹۴ بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به زیاده‌گویی مقامات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که آنان ۲۵ سال آینده را نخواهند دید. آن‌ها گفته بودند که با امضای برجام، تا ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده‌ایم؛ بعد از ۲۵ سال فکرش را می‌کنیم. رهبری هم در پاسخ فرمودند که «اوّلاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت. این را بدانند. ملّت‌ها بیدار شده‌اند، می‌دانند دشمن کیست...»

 

آن زمان مانور‌های سیاسی ضدایرانی، روی این قرار گرفت که ایران اراده کرده تا اسرائیل را نابود کند و دنبال پرونده‌سازی برای ایران به عنوان یک تهدید جهانی و شاید متجاوز بالقوه رفتند. با این حال، پیش‌بینی آنچه در آینده رخ می‌دهد، الزاماً به این معنا نیست که خود پیش‌بینی‌کننده می‌خواهد آن کار را انجام دهد. چنانکه در همین سخنان هم رهبر انقلاب در قسمت دوم اشاره صریح به روحیه جهادی و حماسی ملت‌ها دارند.
اما آنچه اخیراً اتفاق افتاده و باز هم در کلام تحلیلی آیت‌الله خامنه‌ای بیان شده است، نابودی اسرائیل از درون است. وقایع اخیر فلسطین اشغالی، بی ثباتی سیاسی – تغییر چهار نخست‌وزیر طی چهار سال- و اعتراضات خیابانی چند صدهزارنفری در تل‌آویو، باعث شده این گزاره در افکارعمومی پررنگ شود که اسرائیل به فروپاشی از درون نزدیک شده است. توجه به مفهوم «فروپاشی از درون» اتفاقی است که روز قدس امسال را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته می‌کند. مهاجرت معکوس یعنی خروج شهروندان صهیونیست از فلسطین اشغالی از معضلات دیگر رژیم صهیونیستی است. مهاجرت در همه کشور‌ها اگر از یک حدی بگذرد، معضل خواهد بود، اما برای رژیم صهیونیستی ماجرا خیلی متفاوت‌تر است. چون اصل شکل‌گیری این کشور جعلی با کوچاندن و مهاجرت یهودی‌های کشور‌های دیگر به سمت فلسطین انجام شد و حالا هر مهاجرتی از داخل به خارج، ضربه‌ای بر این هویت جعلی است.
همین مفهوم به شکلی تبیینی در کلام مقام معظم رهبری در دیدار هفته گذشته با مسئولان و کارگزاران بیان شد: «رژیم صهیونیستی در عمر هفتادوپنج‌ساله خودش هرگز گرفتاری‌های هولناکی مثل امروز نداشته. اوّلاً «تزلزل سیاسی»؛ در چهار سال، چهار نخست‌وزیر عوض کردند؛ ائتلاف‌های حزبی هنوز درست شکل نگرفته متلاشی می‌شوند. ائتلاف درست می‌کنند، بعد از مدّت کوتاهی، ائتلاف متلاشی می‌شود. حزب‌هایی که از قبل تشکیل شده‌اند یا دارند تشکیل می‌شوند، به تدریج دچار انحلال می‌شوند، منحل می‌شوند؛ یعنی آن‌قدر ضعیف می‌شوند که مثل انحلال است. دوقطبی شدیدی در سرتاسر رژیم جعلی وجود دارد... بین خودشان دو قطبی است؛ این تظاهراتِ صدهزار نفری و دویست‌هزار نفری و بیشتر در تل‌آویو و در شهر‌های مختلف دیگر، نشانه این است. حالا چهارتا موشک هم ممکن است به یک جایی بزند، [ولی]این‌ها جبران نمی‌کند آن قضیّه را. به معنای واقعی کلمه دچار ضعف و تزلزل سیاسی است. اعلام شده که به زودی تعداد کسانی که از اسرائیل دارند خارج می‌شوند، یهودی‌هایی که خارج می‌شوند، به ۲ میلیون [نفر]می‌رسد. این را اعلان کردند؛ یعنی گفته‌اند در آینده نزدیکی، حدود ۲ میلیون از [مناطق اشغالیِ]رژیم صهیونیستی خارج می‌شوند. مقامات خودشان به طور مرتّب و پی‌درپی هشدار می‌دهند که فروپاشی نزدیک است؛ رئیس‌جمهورشان می‌گوید، نخست‌وزیر سابقشان می‌گوید، رئیس امنیّت [ملّی]شان می‌گوید، وزیر دفاعشان [می‌گوید]؛ همه آن‌ها می‌گویند که فروپاشی ما نزدیک است؛ ما به هشتاد سالگی نمی‌رسیم. ما گفتیم «بیست‌وپنج‌سال دیگر را نمی‌بینید»، خودشان عجله کردند، زودتر می‌خواهند [از بین بروند]!»
یک گزاره دیگر که روز قدس امسال را شکلی متفاوت بخشیده، قدرت گروه‌های فلسطینی است. تشدید عملیات‌ها علیه صهیونیست‌ها و در مقابل، ضعیف شدن عملیات‌های انتقامی اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی‌ها نشانگر همین آغاز مسیر تغییر موازنه قدرت است. اسرائیل به سمت ضعف در حرکت است و گروه‌های جهادی ضداسرائیلی به سمت قدرت؛ این دو جایی از هم خواهند گذشت و آن وقت، موازنه قدرت تغییر خواهد کرد.
ارجاع به سخنان تبیینی رهبری، مطلب را روشن‌تر خواهد کرد: «قدرت گروه‌های فلسطینی در مقایسه با گذشته نمی‌شود گفت چند برابر، [بلکه]شاید ده‌ها برابر شده. یک گزارشی به ما رسید که فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی، در یک ۲۴ ساعت، ۲۷ عملیات انجام دادند؛ در همه جای فلسطین؛ در قدس، در سرزمین‌های کرانه غربی، در سرزمین‌های ۴۸، در همه جا فعالیت می‌کنند. آن فلسطین اسلو ـ که یادتان هست که یاسر عرفات و دیگران در قرارداد اسلو چه افتضاحی برای فلسطین درست کردند ـ رسیده به عرین‌الاُسود، فلسطینِ «اُسود»، [یعنی]شیرها! این‌قدر تفاوت پیدا کرده. حرکت فلسطینی‌ها این است. خب، متقابلاً این‌ها که ضعیف شدند، جبهه مقاومت بحمدالله رو به قدرت است...»
روز قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است
خالد عبدالمجید، دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین در گفتگو با پایگاه خبری العهد با اشاره به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به فلسطین گفت گروه‌های مقاومت می‌دانند که این کمک‌ها بخش کوچکی از نقش گسترده ایران در حمایت از ملت فلسطین است.
وی افزود: با حمایت‌های ایران، معادلات جدیدی شکل گرفت و اتفاقاتی که در دو روز گذشته رخ داد، بخشی از نبرد مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی است.
عبدالمجید درباره روز جهانی قدس نیز اضافه کرد که این روز امسال بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است، ده‌ها گردان نظامی فلسطینی در داخل اردوگاه یرموک در نزدیک شهر دمشق رژه نظامی انجام خواهند داد و در این مراسم شخصیت‌های فلسطینی و عربی شرکت خواهند کرد.
وی تأکید کرد که با مشارکت گسترده در روز جهانی قدس می‌خواهیم یک پیام را به گوش جهانیان برسانیم، مبنی بر اینکه ملت فلسطین به حق بازگشت خود از اردوگاه یرموک به سرزمین فلسطین پایبند و این اردوگاه نماد مقاومت فلسطین است.
این مقام فلسطینی افزود: در این روز مهم بر همبستگی میان تمام طرف‌های محور مقاومت تأکید خواهیم کرد.
حقیرتر از تهدید برای ایران هستید!
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ما بدون کمک امریکا نیز قادر به حمله به ایران هستیم، گفت: این اظهارات در راستای تقویت روحیه نظامیان و ترمیم مشکلات داخلی این رژیم است.
وی افزود: هرکس اندک آشنایی با امور نظامی دو طرف داشته باشد به خوبی در می‌یابد که رژیم صهیونیستی در اندازه و مقیاس به روز شده یکی از عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس ما است.
فرمانده کل ارتش گفت: رژیم صهیونیستی که خود در حال غرق شدن بوده و آثار فروپاشی این رژیم بیش از پیش نمایان شده است، حقیرتر از آن است که تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شود و اقدامات دور از عقل و تدبیر سردمداران این رژیم فقط روند فروپاشی آن‌ها را تسریع می‌بخشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار