کد خبر: 1150213
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
زمان به سرعت سپری می‌شود و تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ایران همچنان منتظر تصمیم‌گیری آقایان است. با اینکه چندماهی است این تیم در بلاتکلیفی بسر می‌برد، اما هنوز خبری از انتخاب سرمربی جدید نشده است.
شیوا نوروزی

قرار بود در جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، آقایان در خصوص گزینه‌های مدنظر صحبت کنند و نام سرمربی تیم امید اعلام شود، اما خروجی این جلسه برای فوتبال کشور همانند همیشه «هیچ» بود. حاضران در جمع حرف‌های همیشگی را تکرار کردند و مقابل خبرنگاران حرف از تعامل با کمیته ملی المپیک و تیم‌ملی بزرگسالان زدند، اما کدام تعامل؟
اگر قرار بر همکاری بود الان تیم امید ایران همانند رقبای آسیایی چند مرحله اردو برگزار کرده و چند دیدار تدارکاتی انجام داده بود.

از وقتی مهدوی‌کیا با امید‌ها قطع همکاری کرد هنوز هیچ گزینه‌ای از نظر فدراسیون شایستگی نشستن روی نیمکت این تیم را پیدا نکرده است. در این مدت اسامی زیادی به عنوان گزینه اصلی مطرح شدند، ولی هیچ‌کدام به مرحله عقد قرارداد و اعلام رسمی نرسیدند. از طرفی حبیب کاشانی هم که مثلاً به عنوان سرپرست تیم انتخاب شده، هنوز حکمی برای شروع کار دریافت نکرده است. گفته می‌شد در جلسه شنبه کار یکسره و از بین گزینه داخلی و خارجی سرمربی نهایی انتخاب می‌شود.
در بین گزینه‌های داخلی نام مجتبی حسینی سرمربی پیکان و محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان مطرح شده، اما مثل همیشه پای یک مربی خارجی نیز به میان آمده است. اگرچه فعلاً خبری از گمانه‌زنی در خصوص گزینه خارجی نشده، ولی تجربه نشان داده مهدی تاج به عنوان نفر اول فدراسیون احتمال گرفتن هر تصمیمی را دارد، حتی اگر بداند توان پرداخت دستمزد ارزی مربی خارجی را ندارند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک اخیراً از بی‌تفاوتی فدراسیون نسبت به وظایفش در خصوص تیم امید گلایه کرد. مناف هاشمی، فدراسیون فوتبال را مسئول پاسخگویی در مورد بلاتکلیفی امید‌ها خواند. تیم‌ملی زیر ۲۳ سال تابستان باید در بازی‌های آسیایی شرکت کند و در فاصله پنج ماه مانده تا شروع این بازی‌ها نه اردویی تشکیل و نه برنامه‌ریزی برای موفقیت در هانگژو در نظر گرفته شده است. علاوه بر این رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا نیز زمستان برگزار خواهد شد و قهرمان این رقابت‌ها سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را کسب خواهد کرد. با این اوضاع از تیمی که نه مربی دارد و نه برنامه، حتی نمی‌توان انتظار موفقیت در آسیا را داشت، چه برسد به اینکه سهمیه المپیک را به دست بیاورد.

احسان اصولی از تعامل فدراسیون با کمیته ملی المپیک خبر داد. سخنگوی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تیم امید را یکی از دغدغه‌های جامعه فوتبال عنوان کرد: «یکی از مهم‌ترین بحث‌هاو دغدغه جامعه فوتبال تیم‌ملی امید است که بحث مفصلی درباره آن شد. یکی از مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده در جلسه هیئت رئیسه هم امید‌ها بودند. آقای تاج و اعضای هیئت رئیسه نقطه‌نظراتی داشتند. باید تعاملی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال صورت بگیرد که در حال تکمیل شدن است. درباره سرمربی تیم امید قرار شد در اسرع وقت ریاست فدراسیون فوتبال پیشنهاداتش را بیاورد تا اقدامات لازم برای تشکیل تیم ملی امید انجام شود. پیشنهاد‌ها جمع‌آوری می‌شود و مذاکرات انجام خواهد شد. اجازه بدهید نام گزینه‌ها را نیاوریم.» اصولی در حالی از مهدی تاج خواسته تا گزینه‌های مدنظرش را اعلام کند که بیش از شش ماه از بلاتکلیفی تیم امید می‌گذرد!
بحث حضور حبیب کاشانی در بین امید‌ها موضوعی بود که احسان اصولی آن را تکذیب کرد: «نام حبیب کاشانی از سوی کمیته ملی المپیک مطرح شده و ما نکته‌ای در این مورد نداریم. ان‌شاءالله به جمع‌بندی برسیم، اعلام می‌کنیم. بحثی که در هیئت رئیسه شد بحثی فنی و منطقی بود. تیم‌های ملی ما به شکل زنجیره‌وار به هم مرتبط هستند، در نتیجه باید تیم‌های ملی با هم تعامل داشته باشند. باید یک هم‌سنخی و همگنی بین تیم‌ملی بزرگسالان و امید برقرار باشد. این به معنای این است که باید تعامل رخ دهد و محصول تیم‌ملی امید به تیم‌ملی بزرگسالان برسد. این هم از مباحثی بود که در هیئت رئیسه مطرح شد. نمی‌توانم زمان بدهم تکلیف تیم‌ملی امید کی مشخص می‌شود، اما به زودی کار‌ها انجام می‌شود. چارچوب مشخص است و براساس این قالب نتیجه نهایی را اعلام می‌کنیم.»‌

میرشاد ماجدی برای معرفی سرمربی امید‌ها وعده پایان فروردین‌ماه را داد. یکی دیگر از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون با تأکید بر رسیدن به فرمول واحد اظهار داشت: «در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بحث‌های زیادی شد. صحبت‌های اصلی را اصولی انجام داد. قرار شد در حداقل زمان کادر فنی این تیم مشخص شود. تیم ملی امید هم فقط در فیفادی‌ها می‌تواند تمریناتش را برگزار کند. اینکه دوستان می‌گویند دیر شده، درست است. کادرفنی باید زودتر تشکیل شود و برنامه‌هایش را بدهد. سعی می‌کنیم این اتفاق بیفتد. در خصوص تکرار ناکامی در راه رسیدن به المپیک و حسرت به دل ماندن فوتبال ایران باید هم مسائل داخلی فدراسیون، هم رابطه با کمیته ملی المپیک و هم انتخاب سرمربی را در نظر بگیریم که این زمان می‌برد. نه اینکه نخواهیم کار کنیم، ما باید کنار هم به فرمول واحدی برسیم. ان‌شاءالله تا پایان فروردین این اتفاق می‌افتد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار