کد خبر: 1150003
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شرایطی که وزرای تندرو در کابینه‌اش، دست از دامن زدن به تنش و تهدید بر نمی‌دارند، ناچار شد به‌رغم رجزخوانی ظاهری، در جریان نشستی مشورتی اذعان کند که تل‌آویو با در نظر گرفتن بحران داخلی، باید از رویارویی مستقیم با گروه‌های مقاومت دوری کند.

وخامت اوضاع اراضی اشغالی روز به روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد تا جایی که صهیونیست‌ها از روز شنبه فراخوانی نیرو‌های ذخیره پلیس و ارتش را آغاز کردند. با این حال، دو وزیر جنجالی یعنی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی که در شکل‌گیری وضعیت موجود نقش داشته‌اند، همچنان موضع تل‌آویو در برابر منتقدان را کافی نمی‌دانند. بن گویر گفته که به دلیل ناکامی دولت در پاسخ مقتدرانه به «تروریسم فلسطینی» به فکر ترک دولت است. او حتی پا را فراتر گذاشته و دستور افزایش نیرو‌های پلیس این رژیم در داخل مسجدالاقصی برای بیرون کردن معتکفین به منظور فراهم آمدن زمینه یورش به آن از سوی شهرک‌نشینان را صادر کرد. آوی دیختر، وزیر کشاورزی کابینه تندرو رژیم صهیونیستی و رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم اشغالگر (شاباک) دیگر چهره‌ای بود که در موضع‌گیری علیه مقاومت، از یحیی السنوار، رهبر حماس در نوار غزه به عنوان یکی از اهداف عملیات تروری که ممکن است رژیم اسرائیل آن را اجرا کند، یاد کرد. اما بنیامین نتانیاهو اگرچه همراستا با مواضع وزرایش، از ساکنان شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه خواست برای روز‌های سخت آماده باشند و حتی این را هم گفت که آن‌ها در برابر حمله تروریست‌ها علیه اسرائیل قرار دارند و با آن‌ها مقابله خواهند کرد، اما دیروز با شدت گرفتن تنش‌ها و انتقاد‌ها از سیاست‌هایی که او بر اصلاحی بودن آن‌ها تأکید دارد، در نشست مشورتی با وزیران جنگ، خارجه، امنیت داخلی، امور استراتژیک و اعضای ارشد مؤسسه امنیتی این رژیم، اعتراف کرد که اسرائیل نباید وارد مقابله و درگیری چندجانبه شود و باید یک جبهه متحد ارائه دهد.
فروپاشی بی‌سابقه در رژیم صهیونیستی
آویگدور لیبرمن، رهبر حزب اسرائیل خانه ما و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات ضد صهیونیستی در منطقه «غور اردن» که به هلاکت سه شهرک‌نشین صهیونیست منجر شد، گفت: «این روز‌ها روز‌های بسیار دشواری هستند و بنیامین نتانیاهو به گسترش ضعف و شکست ادامه می‌دهد و بازدارندگی اسرائیل را از بین می‌برد.»‌او گفت: «پاسخ اسرائیل یک شوخی مضحک بود و بازدارندگی مقابل سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به طور کامل از بین رفت. نتانیاهو در عرض سه ماه، اسرائیل را به وضعیتی غیرممکن کشاند و اسرائیل هیچ‌گاه شاهد چنین فروپاشی از درون و انزوا از بیرون نبوده است.»
روزنامه تایمز اسرائیل هم نوشت که نتانیاهو به وزرای کابینه خود تأکید کرده که باتوجه به اختلافات داخلی، نباید تل‌آویو را به سمت درگیری با حماس و حزب‌الله کشاند. به همین دلیل، او از دولت خواسته از رویارویی در جبهه‌های مختلف پرهیز کند. طبق گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در این جلسه گفت: «به اندازه کافی در داخل در مورد مسائل دیگر اختلاف وجود دارد، ما از همه جا در اپوزیسیون و میان مردم با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم.»‌وی با بیان اینکه باید از اختلافات غیرضروری در داخل حکومت پرهیز کنیم، افزود: «ائتلاف دولتی باید قدرت و اتحاد خود را نشان دهد.»‌پایگاه خبری واللا در این مورد نوشت، رژیم صهیونیستی سعی می‌کرد از تشدید خصومت‌ها با حزب‌الله جلوگیری کند، زیرا می‌ترسید که نبرد به حملات دقیق به شهر‌ها در اراضی اشغالی و جنگ مستقیم با حزب‌الله کشیده شود.
حزب‌الله و حماس، کابوس صهیونیست‌ها
همچنین پایگاه خبری «آکسیوس» در گزارشی درباره بیم رژیم صهیونیستی از پاسخ به حزب‌الله لبنان نوشت که اسرائیل برای جلوگیری از درگیری‌های گسترده‌تر با حزب‌الله حملات نیمه‌شب خود در غزه و لبنان را به مواضع حماس محدود کرد. مطابق این گزارش، ناآرامی‌های داخلی در فلسطین اشغالی بر سر طرح اصلاحات قضایی باعث ایجاد بی‌ثباتی در اقتصاد، ارتش و جایگاه بین‌المللی اسرائیل شد. بنابر گزارش آکسیوس، «دیوید بارنئا»، رئیس موساد گفت که حزب‌الله احتمالاً به هرگونه حمله هوایی از جانب اسرائیل پاسخ خواهد داد و بنابراین لازم است که اسرائیل علاوه بر حماس به مواضع این گروه هم حمله کند. با وجود این، هرتزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی استدلال کرد که منفعت اسرائیل در این است که حزب‌الله را از معادلات خارج کند و تمرکزش را روی حماس بگذارد. منابع مورد استناد آکسیوس گفته‌اند که موضع رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در نهایت به عنوان توصیه نهایی پذیرفته شد و جلسه کابینه امنیتی خاتمه یافت.
حسن عزالدین، نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان وابسته به حزب‌الله لبنان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در واکنش به تعرض اخیر صهیونیست‌ها گفت: «هرگونه واکنشی در مورد فلسطین نشان‌دهنده این است که این ملت‌ها مخالف هتک حرمت مسجدالاقصی هستند و این یعنی این ملت‌ها احساسات پنهان بسیاری دارند که آن‌ها را برای لحظه تعیین‌کننده‌ای در پاسخ به این دشمن نگه می‌دارند.»
دو منبع در جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند: «ما به میانجیگران اطلاع دادیم که در صورت ادامه تجاوز اشغالگران ما نیز به شلیک موشک‌ها ادامه می‌دهیم.»‌اتاق مشترک عملیات گروه‌های فلسطینی در نوار غزه به دنبال تبادل آتش میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در سایه تهدیدات دشمن علیه مقاومت و ملت فلسطین در غزه ما بر آمادگی برای پاسخ قوی به هرگونه تجاوزی تأکید می‌کنیم. دشمن جنایتکار باید تجاوز وحشیانه خود را علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران متوقف کند و باید از نمایش صادر کردن بحران‌های داخلی خود دست بکشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار