کد خبر: 1149435
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز در حالی آغاز می‌شود که طی روز‌های گذشته حاشیه‌های استقلال تقریباً تمام نگاه‌ها را معطوف به این باشگاه کرده بود. استقلال در حالی فردا در اراک به میدان می‌رود که دیروز با اعلام سازمان خصوصی‌سازی عملاً نسخه علی فتح‌الله‌زاده در این باشگاه پیچیده شد و باید منتظر خداحافظی او از جمع آبی‌ها باشیم! اتفاقی که حالا باید دید چه تأثیری در روند استقلال دارد و چه سرنوشتی در هفته‌های پایانی لیگ متوجه پسران آبی خواهد بود.
دنیا حیدری

اما مهم‌ترین مصاف امروز رویارویی پرسپولیس در آزادی با ملوان است. تیمی که اگرچه با کسب ۲۴ امتیاز از پنج برد، ۹ مساوی و ۱۰ باخت در نیمه پایین جدول قرار دارد، اما بی‌تردید حریف دست و پا بسته‌ای برای سرخپوشان پایتخت نیست، خصوصاً که هدایت نیمکت آن را مازیار زارع در دست دارد. بازیکن سابق پرسپولیس که امیدوار است در مصاف با شاگردان یحیی موفق به شکستن طلسم نبردن در بازی‌های خارج از خانه شود. هدفی که البته دستیابی بدان چندان هم ساده نیست، نه فقط، چون در پنج دیدار اخیر چهار برد سهم پرسپولیس بوده و ملوان تنها در یک بازی به پیروزی دست یافته است، بلکه از آن جهت که شاگردان زارع در پنج بازی اخیر خود متحمل سه باخت شده‌اند و تنها در دو بازی به تساوی دست یافته‌اند. نتایجی که نشان از اوضاع نابسامان انزلی‌چی‌ها دارد. از سوی دیگر ملوان که هفته‌هاست موفق به کسب برتری در مصاف‌های خارج از خانه نشده در این بازی صادق بارانی، کاپیتان باتجربه و تأثیرگذار خود را نیز به همراه ندارد و این کار را برای میهمان سخت‌تر می‌کند.
البته عملکرد سرخپوشان هم چنگی به دل نمی‌زند و یحیی را به دلیل تصمیمات پراشتباهش در چیدمان ترکیب اصلی تیم و همچنین تعویض‌ها به سیبل انتقاد‌ها تبدیل کرده است، اما بی‌شک دوئل مربیان پرسپولیسی لیگ دیدنی خواهد بود و باید دید یحیی می‌تواند برای فرار از زیر بار انتقاد‌ها هم که شده نخستین بازی سال جدید را با برد در آزادی به پایان ببرد و حداقل به رده دوم برسد یا نه.
این بازی برای یحیی و شاگردانش از اهمیت بالایی برخوردار است. عبور از سد ملوان، گربه‌سیاه پرسپولیس در جام حذفی می‌تواند مقدمه برتری در دربی (دو هفته دیگر) باشد. اما کسب نتیجه در این بازی به همان اندازه که می‌تواند به بالا رفتن انگیزه و روحیه سرخپوشان برای مصاف با استقلال کمک کند، می‌تواند یحیی را به دردسر بیندازد، چراکه سرخپوشان ۹ بازیکن سه اخطاره دارند که با دریافت یک کارت زرد دیگر از حضور در مهم‌ترین بازی دور برگشت محروم می‌شوند.

بی‌شک حساس‌ترین مصاف دومین روز از هفته بیست‌و‌پنجم، مصاف استقلال با آلومینیوم در اراک است، خصوصاً که حذف دوباره آبی‌پوشان پایتخت از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم پرداخت مطالبات استراماچونی مسجل شده است! اتفاق تأسف‌باری که دلخوری و اعتراض هواداران استقلال را در پی داشته است، چراکه حالا در صورت قهرمانی هم این تیم نمی‌تواند در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد. با این وجود بهترین اتفاق در چنین شرایط بغرنجی کسب سه امتیاز بازی با آلومینیوم است و دستیابی به جام قهرمانی.
استقلال در حالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر روز جمعه به مصاف آلومینیوم می‌رود که آخرین برد آبی‌پوشان برابر نماینده اراک به ۱۵ دی‌ماه ۹۹ برمی‌گردد و این تنها برد استقلال در پنج بازی اخیر با آلومینیوم است، چراکه هر چهار دیدار دیگر با تساوی و تقسیم امتیاز‌ها بین دو تیم به پایان رسیده است. نتیجه جالب توجهی که نشان می‌دهد ساپینتو کار چندان ساده‌ای مقابل شاگردان رحمتی ندارد، خصوصاً که روزبه چشمی و مهدی مهدی‌پور نیز به دلیل محرومیت نمی‌توانند آبی‌پوشان را در این دیدار همراهی کنند و رسیدن آرش رضاوند (به دلیل مصدومیت) نیز به این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما بدون تردید مهم‌ترین مسئله در مصاف روز جمعه استقلال با آلومینیوم به این برمی‌گردد که آیا ساپینتو می‌تواند با وجود اتفاقات رخ داده اخیر (حذف از لیگ قهرمانان) روحیه و انگیزه شاگردانش را برای این دیدار مدیریت کند یا رحمتی کار آبی‌پوشان را برای ادامه حضور در رده دوم جدول سخت می‌کند.
البته حساسیت بازی تراکتور – سپاهان هم کم از دیگر مدعیان لیگ نیست. صدرنشین لیگ این هفته در تبریز به مصاف تراکتور می‌رود. دو تیم هفته قبل برده‌اند و حالا کسب نتیجه در این دیدار برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است، خصوصاً برای زردپوشان اصفهانی که دیگر در حاشیه امنیت قرار ندارند، اما باید دید دوئل خمس – مورایس به سود کدام تیم خاتمه خواهد یافت، سرخپوشان تبریز یا زردپوشان اصفهانی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار