کد خبر: 1143650
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
رئیس شورای شهرستان اسلامشهر:
رئیس شورای شهرستان اسلامشهر گفت: تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری شهرستان اسلامشهر در حوزه های مختلف یکی از مهمترین نیازهای منطقه است.
محمدرضا عباسی

رضا عظیمی رئیس شورای شهرستان اسلامشهر در جلسه شورای شهرستان اسلامشهر که با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به منظور بررسی مسائل حوزه فرهنگ و هنر در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: تقویت و ارتقاء زیرساخت های فرهنگی و هنری شهرستان اسلامشهر، یکی از مهمترین نیازهای اساسی منطقه است.
عظیمی افزود: در حوزه زیرساخت های فرهنگی و هنری در بخشهای چهاردانگه و احمد آباد مستوفی شهرستان اسلامشهر متاسفانه غفلت و بی‌توجهی شده و انتظار می رود متولیان امر نسبت به رفع کمبودها توجه ویژه‌ای به این بخش ها داشته باشند.
رئیس شورای شهرستان اسلامشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت اطلاع‌رسانی و تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام برای شهروندان، خاطرنشان کرد: پاسخگو بودن مدیران ادارات به نمایندگان مردم همانند این است که اعضای شوراها به مردم پاسخگو هستند، عدم اطلاع رسانی از فعالیتهای اداره ارشاد باعث شده تا جلوه ای از فعالیت های این اداره در سطح شهرستان نمایانگر نشود.
حسین کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده طی یک سال گذشته، اظهار کرد: تشکیل ۱۶ جلسه شورای فرهنگ عمومی، برگزاری ۴ نمایشگاه کتاب، برگزاری ۲۳ نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی، تشکیل۱۰جلسه عصر شعر و برگزاری ۱۱مسابقه و ۱۳ همایش فرهنگی، هنری بخشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر است.
کشاورزیان با اشاره به بی مهری ها به حوزه فرهنگ و هنر، افزود: مهمترین مسئولیت وزارت ارشاد در شهرستان بحث صدور مجوز فعالیت های فرهنگی برای دستگاه های فرهنگی و هنری است، متاسفانه برخی از دستگاهها بدون اخذ مجوزهای قانونی فعالیت داشته و برنامه‌هایی اجرا میکنند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامشهر گفت: در حال حاضر ۶ انجمن فرهنگی هنری فعال در شهرستان اسلامشهر در حوزه های نمایش، سینما، تعزیه، موسیقی، تجسمی و خوشنویسی وجود دارندو هنرمندان زیادی از منطقه در این انجمن هافعالیت می کنند، که در بین آنها استعدادها و پتانسیل‌های بالقوه ای نهفته است که باید شناسایی و شکوفا شوند.
وی یکی از نیازهای ضروری شهرستان را احداث یک مجتمع فرهنگی و هنری با زیرساخت های لازم جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی در منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۵۰ مجموعه فرهنگی و هنری در عرصه های مختلف و در حوزه های گوناگون فرهنگی و هنری فعالیت و به عموم شهروندان خدمات مورد نیاز را ارائه می کنند.
در ادامه این جلسه هر یک از اعضای شورای شهرستان مسائل و مشکلات حوزه انتخابی خود را بیان و خواستار تسریع در روند انجام و رسیدگی به مشکلات شهروندان در اقصی نقاط این شهرستان شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر