کد خبر: 1137569
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
رییس هیئت کشتی استان تهران گفت: مهمترین اصل در مدیریت کشتی استان، تعامل و همکاری است و من برای این کار از پیشکسوتان دعوت به همکاری کردم.

سرویس ورزشی جوان آنلاین: با برگزاری انتخابات هیئت کشتی استان تهران، راهبرد این هیئت وارد مرحله جدیدی شد. راهبردی که قاسم علی‌عسگری منتخب مجمع انتخاباتی استان از آن به عنوان دورانی از تعامل و همگرایی یاد می‌کند. علی‌عسگری برای شروع برنامه‌های دست همکاری به سوی نامداران کشتی ایران در استان تهران دراز کرده است.

وی ابتدا محمد بنا آقای خاص کشتی را به عنوان مدیر فنی تیم‌های کشتی فرنگی منصوب کرد و در ادامه اکبر فلاح را در سمت مدیر فنی تیم‌های کشتی آزاد به کار گرفت. هدایت تیم کشتی آزاد تهران نیز به علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن و سرمربیگری تیم کشتی فرنگی نیز به بهروز حضرتی‌پور سپرده شد.

علی‌عسگری در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: تعامل و همگرایی از اصول اولیه مدیریتم در دوران خدمت است و به دنبال بازگرداندن کشتی تهران به جایگاه اصلی آن هستم.

تعامل و همگرایی؛ نسخه عسگری برای توسعه کشتی تهران
متن کامل گفت‌وگو در زیر آمده است؛

قاسم علی‌عسگری در کوتاه مدت دست به اقداماتی زد که در یک دهه گذشته کشتی استان تهران بی‌سابقه بود. این اقدامات و کمک از بزرگان کشتی با چه هدفی انجام شد؟

تهران یکی از پایگاه‌های کشتی ایران و به قول رییس فدراسیون، موتور محرکه این ورزش در کشور است. در چند سال گذشته مسیر توسعه این رشته درست طراحی نشده و کاستی‌هایی دارد. با هدف توسعه این رشته المپیکی در سطح استان به دنبال آن هستم تا بار دیگر شکوه گذشته کشتی تهران را احیا کنم. در این مسیر از تجربیات پیشکسوتان کشتی که مایل به همکاری باشند استفاده خواهم کرد. در چند روز گذشته نیز حکم همکاری برای چند نامدار کشتی صادر شد. تهران قهرمانان بزرگی دارد و می‌توان از ظرفیت آنان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

حکم همکاری در حالی برای برخی از قهرمانان صادر شد که آنان تا چند روز پیش منتقد شما بودند. از چه ترفندی برای راضی کردن آنان استفاده کردید؟

اصولم بر تعامل و همکاری است و اکنون نیز منتقدی ندارم. تمام دلسوزان کشتی تهران صاحب نظر هستند. از اکبر فلاح قهرمان جهان دعوت به همکاری کردم. هر کسی که برای کشتی دلسوزی کند در خدمتش هستم. تمام موافقات و مخالفان من برای کشتی استان تهران تلاش خواهند کرد و من نیز خدمتگذار آنان هستم.

تعامل و همگرایی؛ نسخه عسگری برای توسعه کشتی تهران
یکی از شاهکارهای شما صدور حکم برای مربی قرن کشتی ایران است.

به محمد بنا به عنوان یکی از بزرگان کشتی و مربیان شناخته شده جهان ارادت دارم و سال‌ها در کنار او بودم. او عاشقانه به کشتی خدمت می‌کند و اگر پاسخ مثبتی به دعوت من داد از سر محبت بود. اکبر فلاح نیز افتخار کشتی کشور و استان تهران است. همچنین در کنار این ۲ عزیز، علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک است که حضورش در هیئت کشتی استان می‌تواند منشا برکات و خدمات زیادی باشد.

تعامل خوبی هم با رییس فدراسیون دارید. این تعامل می‌تواند به کشتی استان کمک کند؟

تهران از قدیم نقش مهمی در توسعه کشتی کشور داشته و علیرضا دبیر نیز از این استان به قهرمانی المپیک رسید، لذا تعصب خاصی روی کشتی استان تهران دارد. او کشتی را خوب می‌شناسد و به دنبال احیای این رشته در سطح استان است. ظرفیتی که هم اکنون در تهران وجود دارد در کمتر استانی دیده می‌شود. این استان زیرساخت‌های لازم را برای توسعه در بخش‌های مختلف و رده‌های سنی دارد. امیدوارم با تعامل سازنده بتوانیم احیاگر روزهای خوب کشتی استان باشیم.

یکی از این زیرساخت‌ها سالن شهدای هفتم تیر است این سالن در اختیار هیئت استان قرار می‌گیرد؟

یکی از کارهای بزرگ علیرضا دبیر بازسازی سالن قدیمی شهدای هفتم تیر بود. این سالن در کشور کم نظیر است و می‌تواند جای مناسب و استانداردی برای تمرین و مسابقه باشد. بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان برای بازسازی این سالن هزینه شده است. سالن شهدای هفتم تیر اکنون قابل استفاده و چند تورنمنت معتبر کشوری نیز در آن برگزار شد. امیدوارم اردوهای تیم‌های کشتی استان تهران به زودی در این سالن برگزار شود.

تعامل و همگرایی؛ نسخه عسگری برای توسعه کشتی تهران
انتخابات هیئت کشتی استان تهران با حرف و حدیث‌های زیادی روبرو بود نظر شما در این خصوص چیست؟

تمام مراحل انتخابات طبق قانون زیر نظر مراجع نظارتی بود و در زمان ثبت نام، بررسی مدارک و صلاحیت‌ها این نهادها بر آن نظارت داشتند. به صورت قانونی ثبت نام کردم و مدارکم نیز ارائه شد. اینکه کسی ثبت نام نکرده باید خودش پاسخگو باشد. مانند سایر کاندیداها پروسه ثبت نام رییس هیئت را از صفر تا صد پیگیری کردم. در کنار من نیز حسن یاری‌نیا ثبت نام کرد و تایید شد. نمی‌دانم دیگر چه حرف و حدیثی وجود دارد.

چه اهدافی دیگر برای توسعه ورزش استان در دستور کار داری؟

از اهدافم برای توسعه کشتی استان تهران بهره بردن از قهرمانان و مدال‌آوران در بدنه کشتی تهران است تا این استان بتواند جان دوباره‌ای همانند گذشته بگیرد. در کشتی فرنگی برخی از چهره‌ها همچون محمد فقیری سرمربی سابق تیم امید و حبیب اخلاقی‌پور و بهروز حضرتی‌پور نیز در کنار محمد بنا به دنبال تقویت در رده پایه بوده تا کشتی فرنگی همانند آزاد بتواند جایگاه واقعی خود را بدست آورد.

از برنامه مهم من در هیئت کشتی استان تهران با توجه به اینکه رده‌های سنی مختلف قابلیت حضور در تیم ملی را دارند که می‌تاون با بستر سازی و فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این همدلی را در استان تهران دوباره احیا کرد. تهران مفاخر ورزشی زیادی دارد از جمله حمید سوریان، عباس جدیدی، علیرضا رضایی، مصطفی حسین‌خانی و حسن رحیمی که برای کشورمان افتخار آفرینی کرده‌اند و دور از دسترس نخواهد بود که در آینده از توان و تجربه آنان نیز برای ارتقای این ورزش بهره جست.

تکلیف سالن شهدای هفتم تیر تهران چه می‌شود؟

این سالن با تلاش فدراسیون بازسازی شد تا بتواند هیئت به فعالیت خود ادامه دهد. سالن شهدای هفتم تیر از مجموعه‌های مجهز ورزش کشتی در کشور به حساب می‌آید که در آینده شاهد رویدادهای متعددی در آن خواهیم بود. در بخش حوزه‌ها نیز تعاملاتی را با ادارات ورزش استان خواهیم داشت تا این ورزش فعال‌ و پویاتر شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار