کد خبر: 1135706
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
کارگردان عمانی:
یوسف البلوشی کارگردان سینما و تئاتر عمان با ابراز علاقه به حضور در دوره بعدی جشنواره بین المللی فیلم فجر از مهمان نوازی و امنیت در کشور ایران گفت.

جلیله المهدی مدیر اداره تئاتر و سینمای وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان عمان و یوسف البلوشی کارگردان سینما و تئاتر عمان با مجتبی امینی دبیر جشنواره و رائد فریدزاده مدیر بخش بین المل چهل و یکمین دوره جشنواره بین اللملی فیلم فجردیدار کردند.

در این دیدار خانم جلیله المهدی با تشکر و ابراز خوشحالی از دعوت ایران برای شرکت در جشنواره بین اللملی تئاتر و فیلم فجر و دیدار با مسئولین و مدیران جشنواره از گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری با ایران خبر داد.

مدیر اداره تئاتر و سینمای وزارت فرهنگ ورزش و جوانان عمان از سینماگران ایرانی دعوت کرد تا با همکاری کشور عمان و ایران بتوانند تولیدات مشترک در ضمینه تئاتر و فیلم داشته و در دروه بعدی جشنواره بین المللی فیلم و تئاتر فجر جشنواره دوره بعد فیلم و تئاتر فجر این آثار مشترک روی پرده و صحنه برود.

در ادامه این دیدار یوسف البلوشی کارگردان سینما و تئاتر عمان که در چهل و یکمین جشنواره بین الملی تئاتر فجر با نمایش «مدق الحناء» حضور داشت و نمایش او با استقبال خوب تماشاگران ایرانی در تالار وحدت روبرو شد و توانست تندیس بهترین صحنه پردازی و موسیقی بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر را دریافت کند، ضمن خسته نباشید به مسئولین برگزار کننده جشنواره‌های گفت: جشنواره تئاتر، فیلم، موسیقی، شعر و تجسمی در ایران نشان دهنده اهمیت هنر در بین مسئولان ایرانی است و با برگزاری این جشنواره‌ها و شرکت گروه‌های خارجی و آشنا شدن با هنر ایران میتوان فرهنگ و هنر ایران را به کشور‌های دیگر صادر کرد.

وی افزود: قبل از آمدن به ایران با اخبار ضد و نقیضی مواجه بودیم، اما وقتی این حجم از در بازگشت به کشورمان از مهمان نوازی و امنیت ایران خواهیم گفت.

این کارگردان تئاتر و سینمای عمان با دیدن فضای جشنواره بین المللی فیلم فجر و استقبالی که از این جشنواره صورت گرفته است، گفت: با حضور در محل برگزاری جشنواره و دیدن فیلم‌ها و جامعه ایرانی در این مدت یک فیلمنامه در ذهنم نوشته شده است و امیدوارم بتوانم در دوره چهل و دوم این جشنواره یک فیلم حضور داشته باشم.

یوسف البلوشی ضمن ابراز تاسف و ناراحنی از اکران نشدن فیلم‌های ایرانی در کشور عمان به مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: مردم عمان علاقه زیادی به فیلم‌های ایرانی دارند، اما متاسفانه هیچ فیلمی در این سال‌ها از سینمای ایران در کشور عمان به نمایش در نیامده و مردم سینما دوست کشور عمان فیلم‌های ایرانی را از طریق شبکه‌های تلویزیونی و یا دانلود در فضای مجازی دنبال می‌کنند.

در پایان این دیدار مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین دوره جشنواره بین اللملی فیلم فجر ضمن تقدیر از هیئت عمانی، با استقبال از ساخت فیلم‌های مشترک بین کشور ایران و عمان پیشنهاد برگزاری هفته‌های فیلم ایران در کشور عمان را داد و ابراز امیدواری کرد که این اتفاق بتواند شروعی برای همکاری‌های هنری دو کشور در ضمینه تولید و اکران فیلم باشد و امینی همچنین از حضور فیلمسزان عمانی در دوره‌های بعدی جشنواره بین المللی فیلم فجر استقبال کرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار