کد خبر: 1135070
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
یکی از عرصه‌های الگوگیری و عبرت‌گیری از دفاع مقدس برای امروز، همین امثال شهید باقری‌ها هستند؛ یعنی بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و به عبارتی دیگر «حساب باز کردن روی جوانان» برای اداره کشور.

سید محمدجواد میرخانی؛ سردار سرلشکر شهید «حسن باقری» را به‌عنوان نخبه دفاع مقدس می‌شناسند؛ جوانی که وقتی به جبهه‌ها پای نهاد، نه دوره‌های نظامی را گذرانده بود و نه کسی از فرماندهان نظامی او را می‌شناخت؛ اما همین جوان کم سن و سال و در ظاهر بی‌تجربه، شخصیتی فراتر از سن و سال خود داشت و از برهان، تدبیر و فن اقناع‌سازی بالایی برخوردار بود؛ تا جایی که دیگر فرماندهان نظامی به‌دلیل این خصوصیات، از او تبعیت می‌کردند.

«شجاعت»، «سرعت عمل در تصمیم‌گیری» و «تواضع»، از خصوصیت‌های دیگر سردار سرلشکر شهید حسن باقری است؛ این شهید والامقام به عنوان یک نظریه‌پرداز و استراتژیست خلاق، توانست اطلاعات رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرده و عملیات‌های زیادی را طراحی کند؛ لذا طولی نکشید که این جوان در ظاهر کم سن و سال، به‌عنوان یک فرمانده در قرارگاه‌ها حضور یافت و پس از تجربه مسئولیت‌های متعدد، به‌عنوان جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه انتخاب شد.

سردار سرلشکر شهید «حسن باقری» را امروز به‌عنوان یک نخبه و نابغه نظامی می‌شناسند؛ در حالی که این شهید والامقام قبل از آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان خبرنگار فعالیت می‌کرد و استعداد‌های او در عرصه عمل یعنی جنگ تحمیلی نمایان شد؛ مانند خیلی از جوانان دیگری همچون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که از روستایی در کرمان به صحنه جنگ پای نهاد و در دانشگاه انسان‌ساز دفاع مقدس تربیت و به یک ژنرال و سیاستمدار کارکشته نظامی در جهان تبدیل شد.

جوانان این مرز و بوم در روزگاری نه چندان دور، در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش پرشور و بی‌بدیلی داشتند؛ به‌طوری که بسیاری از فرماندهان در جبهه‌ها را جوانان تشکیل می‌دادند. پس از دفاع مقدس نیز جوانانی دیگر پرچم استقلال، اقتدار و پیشرفت کشور را در دست گرفتند و با حماسه‌های خود در جبهه مقاومت و دفاع از حرم، دشمنان این مرز و بوم را کیلومتر‌ها آن‌طرف‌تر از مرز‌های کشور نابود کردند.

جوانان سرمایه‌های مهم کشور و محور و مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی در «بیانیه گام دوم انقلاب» هستند و تجربه ثابت کرده است که اگر به این جوانان اهمیت دهیم و میدان را برای ایفای نقش آن‌ها باز بگذاریم، از میان این جوانان، باقری‌ها، سلیمانی‌ها، باکری‌ها، همت‌ها، شهریاری‌ها، احمدی‌روشن‌ها، صدرزاده‌ها و صد‌ها اسطوره دیگر تربیت می‌شوند و رشد می‌کنند؛ لذا یکی از عرصه‌های الگوگیری و عبرت‌گیری از دفاع مقدس برای امروز، همین امثال شهید باقری‌ها و... هستند؛ یعنی بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و به عبارتی دیگر «حساب باز کردن روی جوانان» برای اداره کشور.

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار