کد خبر: 1133359
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:
حجت الاسلام قدرتی، با اشاره به اینکه ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف از امروز آغاز شده و تا 14 بهمن ماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی می شود بیش از 19 هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام مهدی قدرتی، در ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی ستان اظهارداشت:  ۱۰۰ مسجد لرستان میزبان مراسم اعتکاف خواهند بود و البته تعداد این مساجد افزایش می یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: در هر مسجد پنج برنامه ویژه، سه سخنرانی برای صبح، دو جلسه مناسبتی و… را برگزار می شود و فضا سازی معنوی، تشریح دستاوردهای نظام با جهاد تبیین و … در این مراسم مورد توجه است.

وی با بیان اینکه ثبت نام اعتکاف از امروز شروع و تا ۱۴ بهمن ادامه دارد، گفت: پیش بینی بر این است که ۱۹ هزار نفر و شاید بیشتر در مراسم اعتکاف حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام قدرتی بر ضرورت پوشش رسانه‌ای مراسم اعتکاف نیز از سوی رسانه‌ها تأکید و عنوان کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی مراسم اعتکاف از جمله صدا و سیمای مرکز لرستان پای کار باشند و اقدام به پخش و تولید محتوا در این رابطه کنند.

وی به اهمیت نقش رؤسای دانشگاه‌های استان و آموزش و پرورش در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و عنوان داشت: مراسم اعتکاف برای زندانیان نیز برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بر ضرورت تهیه افطار و سحر از سوی دستگاه‌های عضو ستاد مانند سازمان صمت، شرکت غله، کمیته امداد، اوقاف، جهاد کشاورزی تأکید کرد و گفت: تهیه دستور العمل بهداشتی مراسم توسط علوم پزشکی و هلال احمر و در اختیار قرار دادن آمبولانس، ماسک. تب سنج، مایحتاج بهداشتی مساجد و … در اختیار معتکفین و مساجد از دیگر اقدامات لازم است.

حجت الاسلام قدرتی گفت: تأمین روشنایی مساجد، رفع مشکل آب و گاز مساجد، جمع آوری زباله در مساجد، شستشوی حیات و درب مساجد، تأمین امنیت معتکفین از سوی نیروی انتظامی و نهادهای متولی و … از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار