کد خبر: 1133050
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
استاندار لرستان:
زیویار، به جایگاه ایران و عراق در منطقه اشاره کرد و گفت: این جایگاه بستری برای تجارت ایمن و با ثبات فراهم می کند.

به گزارش جوان از لرستان، فرهاد زیویار، امروز(4بهمن)، در همایش تجاری لرستان و عراق و افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان اظهارداشت: برپایی چنین رویداد مهمی با حضور تولیدکنندگان، فعالان حوزه تجارت خارجی فرصت مناسبی برای ارائه ظرفیت ها بوده و زمینه فعالیت مشترک تجاری بین ۲ کشور را دوچندان می‌کند.

استاندار لرستان افزود: شرایط گفت و گوی بین همسایگان برای رسیدن به فهم مشترک برای نیل به توسعه یک ضرورت قطعی و راهبردی است

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و عراق به عنوان ۲ کشور تاثیرگذار در منطقه دارای ثروت بی‌شمار و جایگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند، عنوان کرد: این جایگاه بستری برای تجارت ایمن و با ثبات فراهم می کند.

زیویار عنوان کرد: در دولت سیزدهم مناسبات مختلف با کشور عراق گسترش یافته است و اکنون بیش از ۳۰ درصد از صادرات لرستان به عراق می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز عراق با تلاش و دیدار سازنده رهبران سیاسی این کشور نقش مهمی را در منطقه ایفا می‌کند، عنوان کرد: ایران با دارا بودن ظرفیت در حوزه های مختلف برای تعمیق همکاری مشترک بیشتر آمادگی دارد.

گفتنی است، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان لرستان با حضور تولیدکنندگان داخلی و تجار و بازرگانان کشور عراق از چهارم تا ششم بهمن ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های خرم‌آباد برگزار می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار