کد خبر: 1118285
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
شگفتی فوتبال؛ شاخص ایران خواهی و وطن دوستی

پرویز امینی استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی اجتماعی در یادداشتی به مناسبت پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل تیم فوتبال ولز نوشت: فوتبال فراتر از ورزش یک پدیده اجتماعی و از اختراعات شگفت بشر است. می‌تواند برای جوامع غم و شادی بیافریند. روح جمعی آنان را متجلی و متبلور کند و داشته‌های ولو پنهان یک ملت را آشکار کند و لحظات تعیین کننده و خطیر زندگی جمعی ملت‌ها را، تدبیر کند.

شاید کسی فکر نمی‌کرد فوتبال با همه شگفتی هایش برای ملتی مانند ملت ایران به شاخص و به مرز و خط کشی تبدبل شود که وطن دوستان را از خصم وطن، ایران گرایان را از ویرانی خواهان ایران جدا و تفکیک کند. اما فوتبال برای ملت ایران در سال ۲۰۲۲ و در صحنه جهانی این کار را کرد. فوتبال به شاقولی تبدیل شد که ویرانی طلبان و ایران گرایان را از هم تفکیک کرد. ویرانی طلبان همه کار کردند که ایران و ایرانی در همه صحنه‌ها از جمله فوتبال بازنده باشد و همه صحنه‌های زندگی اش را با شکست روبرو کنند. همه کار کردند تا تیم فوتبال ایران را تحریم کنند و راه ورودش به جام جهانی ببندند یا در این روز‌ها حضورش را منتفی کنند و در جریان بازی‌ها به نماینده تحقیر ملت ایران تبدیل کنند تا جاییکه شکست تیم ملی را جشن بگیرند و احساس افتخار کنند.

اما فوتبال نشان داد که فراتر از سیاسی بودن با نبودن، سیاست ساز و تدبیر کننده است و در یک لحظه خطیر می‌تواند همه تیر‌های بلا و دشمنی را از ملتی دفع و بر سر دشمنانش بکوبد. این جدیدترین معجزه و شگفتی فوتبال است که برای ملت ایران اتفاق افتاد. در جایی که سیاست متعارف و شناخته شده از رمق افتاده است، فوتبال اژد‌های چند سر دشمنی و دیو ایران ستیز را به زانو دراورد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار