کد خبر: 1117705
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کارشناسان ایرانی و اوکراینی به منظور شفاف‌سازی درباره اتهامات مبنی بر استفاده از پهپادهای ساخت ایران علیه کی‌یف در جنگ روسیه با اوکراین، با یکدیگر ملاقات کردند.
اوله نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» تأیید کرد که کارشناسان دو کشور اوکراین و ایران در راستای رفع سوءتفاهم‌ها و شفاف‌سازی درباره ادعاهای استفاده از پهپادهای ساخت ایران توسط روسیه در جنگ اوکراین، با یکدیگر ملاقات کردند.

نیکولنکو دراین‌باره گفت: این دیدار در سطح کارشناسان دو کشور برگزار شد. نمی‌توانم جزئیات این دیدار را افشا کنم اما به شما اطمینان می‌دهم که طرف اوکراینی همچنان به اتخاذ شدیدترین تدابیر در راستای جلوگیری از استفاده از تسلیحات ایرانی توسط روسیه در جنگ با اوکراین، ادامه خواهد داد.

وی افزود: اوکراین به ایران اطلاع داده که عواقب همدستی با روسیه، با منافع احتمالی ناشی از همکاری با این کشور، قابل مقایسه نخواهد بود.

مقامات آمریکایی پیش‌تر با وارد کردن اتهاماتی خصمانه، مدعی شدند که روسیه در عملیات نظامی خود در اوکراین، از پهپادهای ایرانی استفاده کرده است.

با این حال، سخنگوی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد، ضمن رد این ادعاها، در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان خواستار برگزاری یک «دیدار کارشناسانه مشترک» برای بررسی این اتهامات شده بود.

از زمان طرح ادعاهای بی‌اساس درباره استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین، تهران و مسکو همواره قویاً آن را تکذیب کرده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار