کد خبر: 1110433
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان:
جهانی، گفت: با توجه به معضل بیکاری در استان بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز در واحدهای اقتصادی ممنوع است و کارفرمایان متخلف در این زمینه جریمه خواهند شد .

به گزارش جوان از لرستان «علی جهان» در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیين شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان های ممنوعه بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز است، افزود: در شش ماهه نخست امسال بازرسان کار با انجام 457 مورد بازرسی با هدف شناسایی اتباع بیگارنه غیر مجاز شاغل در واحدهای اقتصادی استان، تعداد 107 نفر را شناسایی کرده اند.

وی گفت: در راستای نظارت بر به‌ کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آنها در استان، بازرسان کار با همکاری نیروی انتظامی در شش ماهه نخست امسال بیش از 60 گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از کشور اقدام کردند .

جهانی به آمار بالای بیکاری فارغ التحصیلان و افراد جویای کار در استان اشاره کرد و عنوان داشت: شایسته نیست کارفرمایان تنها برای فرار از پرداخت حق بیمه و دادن دستمزد پایین، نیروی کار خارجی غیر مجاز را به خدمت بگیرند و در صورت مشاهده طبق قانون آنان برخورد خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به معرفی کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضایی، خاطر نشان کرد: امسال  6 کارفرما که اتباع بیگانه غیر مجاز را در  واحدهای خود بکارگیری کرده بودند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه ، به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهارکرد: با توجه به ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان استان، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط های کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است که دراین راستا با شناسایی و اخراج این تعداد از اتباع خارجی موجب جایگزینی 67 نفر از هموطنان متقاضی اشتغال در واحدهای اقتصادی گردید .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار