کد خبر: 1101238
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کمبود چشمگیر سرانه های آموزش و پرورش در اسلامشهر
فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: کمبودهای سرانه‌های آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر بسیار چشمگیر و از میانگین استانداردها هم کمتر است.
محمدرضا عباسی

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که با حضور اعضای این شورا در محل سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: کمبودهای آموزش و پرورش در حوزه های مختلف بسیار چشمگیر و حتی از میانگین استانداردهای برخی سرانه ها کمتر است.
حبیبی افزود: امسال در ایام ماه محرم الحرام تشکیل و برگزاری هیئت عزاداری فرهنگیان اسلامشهر یکی از اقدامات مناسب و ارزشمندی بود که چنین برنامه‌ای در طی سالیان گذشته مورد غفلت قرار گرفته و انتظار می رود که فعالیت این هیئت در طول سال هم تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به رویکرد جدید در برنامه های مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر تاکید کرد: در اجرای برخی برنامه ها در سالهای گذشته کاستی هایی وجود داشته و بی توجهی هایی شده که برای جبران مافات آن‌ها کار بسیار سختی پیش رو است ست که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد که در ترویج فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) باید در سطح جامعه و آموزش و پرورش برنامه ریزی مدون و اقدامات بسیاری صورت گیرد.
فرماندار شهرستان اسلامشهر با تاکید بر فراگیر بودن برنامه‌ها و عملکرد آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش صرفاً برای دولت نیست، یک مجموعه برای حاکمیت است و همه دلسوزان نگاهشان به بدنه این مجموعه عظیم تعلیم و تربیتی، آموزش و پرورش بوده و احساس مسئولیت می کنند.
وی گفت: تغییرات به وجود آمده در مجموعه مدیریت آموزش و پرورش در راستای ارتقا و کیفیت بخشی به وضعیت دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان بوده و بیان انتقادهای سازنده باید در جهت بهبود بخشی بسیار اثر بخش باشد و تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش و مصوبات آن در روند فعالیت های این مجموعه که در سطح منطقه بسیار اثرگذار است.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با فرارسیدن هفته دولت تصریح کرد: همزمان با گرامیداشت هفته دولت در مجموعه آموزش و پرورش اسلامشهر دو پروژه عمرانی که با مشارکت خیرین در سطح شهرستان اسلامشهر احداث شده، افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت رفع کمبودهای سرانه‌های آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان اسلامشهر، پیگیری مصوبات این سفر و مطالبات وعده های وزیر می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات منطقه را برطرف کند که امیدواریم با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده هر چه سریعتر شاهد تحقق وعده‌ها و رفع کاستی ها در این حوزه باشیم.
فرماندار اسلامشهر با اشاره به تراکم بالای دانش آموزی و کمبود نیروی انسانی در مدارس اسلامشهر خاطرنشان کرد: متاسفانه کمبودهای آموزش و پرورش در حوزه های مختلف بسیار چشمگیر بوده و حتی از میانگین استاندارد برخی سرانه ها در سطح کشور هم کمتر بوده و وجود تعدادی حکم تخلیه و قلع و قمع مدارس هم بر سایر مشکلات این مجموعه افزوده که با همکاری مجموعه دستگاه قضایی شهرستان به دنبال رفع آنها هستیم.
قابل ذکر است که در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، گزارش عملکردی برنامه های اوقات فراغت معاونت پرورشی و فرهنگی برای دانش آموزان در تعطیلات تابستان، برنامه های شاخص فرهنگی و پرورشی و حوزه تربیت بدنی و سلامت برای سال آینده و دغدغه ها و چالش های پیش رو، تصمیم گیری در خصوص خدمات آموزش و پرورش در مدارس هیئت امنایی و گزارشی از فعالیت ها مجموعه نهضت سواد آموزی مورد بحث و تبادل نظر حاضرین قرار گرفته و اعضا نظرات خود را بیان و تصمیمات لازم اتخاذ و مورد تصویب قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر