کد خبر: 1100581
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
حامد افروغ

پیروزی انقلاب اسلامی اگر چه به تنهایی انفجار نور بود در عصری که استعمارگران با شیوه‌های نوین به کمک سیطره رسانه‌‌ای خود سعی در تقویت و تثبیت پایه‌های ظلم و ستمشان داشتند و تاریکی می‌رفت تا همه شئونات زندگی بشر را دربرگیرد، اما دفاع مقدس در گامی بالاتر هم در مسیر تقویت انقلاب اسلامی و هم جهانی‌سازی آن رخدادی بسیار مهم‌تر بود.

از آنجا که خداوند وقتی اراده می‌کند تا آنچه می‌خواهد رخ دهد، موسی را در دامان دشمن خود می‌پروراند تا به سبب ظهور و قیام طومار ظلم را در هم بپیچد، دفاع مقدس را از دل کینه‌ورزی و ستمگری دشمنان راه حق بیرون آورد تا سرکه‌انگبین دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی صفرا بیافزاید و دریچه‌ای دیگر به سوی نور برای اهل دل بگشاید.

دفاع مقدس آوردگاه عملی آموزه‌هایی بود که در دل انقلاب اسلامی پرورده شد، تا در این عرصه سره ازناسره مشخص شده و شاخصی برای تشخیص حق و باطل در دست اهل معرفت قرار گیرد، همانطور که منافقین و هم‌مسلکانشان در دفاع مقدس علیه رزمندگان اسلام گام برداشته و در تبانی با صدام خیانت‌های بسیاری کردند.

امروز اما پس از سه دهه از وقوع انقلاب اسلامی جبهه دیگری از تقابل حق و باطل به روی دوست و دشمن گشوده شد تا محک دقیق‌تر و آزمونی پیچیده‌تر برای همه باشد. آن جبهه نبود مگر جبهه مقاومت که بسیاری از شیوخ انقلاب اسلامی را هم که روزی مدعی خلوص بصیرت و انقلابی‌گری بودند، رفوزه کرد. کسانی‌که تقابل با دشمن خونخوار را در جبهه سوریه به دفاع از حکومت خاندان اسد تقلیل داده و دعوا را حسینقلی‌خانی برای مخاطبان خود روایت کردند، حال آنکه اگر رشادت‌ها و جانفشانی‌های مدافعان حرم نبود، انتهای سیاهی‌های برآمده از انتشار سرطان داعش در منطقه برای هیچ خردی قابل تصور نبود.

اینکه هنوز پس از نزدیک ۱۰ سال از نبرد در جبهه سوریه و عراق هنوز چند و چون و چرایی حضور ایران در این جبهه برای برخی ناپیداست و در تحلیل‌های خود گیج می‌زنند فارغ از قصورها و تقصیرهای رسانه‌ای متولیان و حامیان این جبهه در تنویر افکار عمومی، حکایت از مظلومیت مدافعان حرم دارد که در عین اقتدار در برخورد با خونریز‌ترین افراد (داعش) اما مظلومانه کتک‌خور دوست و دشمنی شده‌اند که همان‌ها امنیت و آرامش کلان خود را از ایثار مدافعان حرم وام گرفته‌اند.

«با این همه ماهی را هر زمان از آب بگیریم تازه است» لذا برای خنثی‌سازی لن‌ترانی‌های عده‌ای که نان خود را از تنور بدنامی درمی‌آورند، وقت آن رسیده تا بدون سانسور و مستند مسائل منطقه و جهان و آنچه پیش روی ایران است را با مردم در میان گذاشت و از نقش عزیزانی که مظلومانه در غربت برای آینده روشن ما جان دادند و بی منت عزت و اقتدار را به کشورشان هدیه کردند، سخن گفت.

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار