کد خبر: 1098126
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اولویت این اداره کل در امر آموزش هنرمندان، گفت: هنرمندان برای پاسخگویی به نیاز مردم باید به سمت یادگیری رسمی هنر بروند.

سیدقاسم ناظمی، در مراسم اجرای ارکستر پایان سال تحصیلی هنرستان‌های اقبال آذر و کوثر تبریز، افزود: آموزش رسمی هنر، مسیری است که هنرمندان آینده ما باید از این مسیر بگذرند و بدون توجه به آموزش رسمی هنر، امر ذوقی و شخصی نمی‌تواند در فضای حرفه‌ای جوابگوی همه قشرها باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از آموزش و توسعه فضاهای آموزشی، اظهار داشت: در این راستا باید فضاهای جدیدی را به آموزش هنر اختصاص داد و در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آذربایجان‌شرقی، مجوز تاسیس هنرستان در برخی شهرستان های استان صادر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه موسیقی در سطح استان از جمله شهرستان میانه، اتفاقات خوبی افتاده و امید است با تاسیس هنرستان فضای آموزشی متحول و فرصت‌های برابری برای همه هنرمندان ایجاد شود.

ناظمی، ادامه داد: در طول ایام همه گیری کرونا که محدودیت هایی ایجاد شده بود، از امر مهم آموزش غافل نشدیم و از فرصت ایجاد شده برای تجهیز هنرستانها استفاده و تقویت زیرساخت‌ها در اولویت در این حوزه قرار گرفت.

وی حضور اساتید برجسته و هنرمندان شاخص در هنرستانها را مغتنم دانست و یادآوری کرد: این اساتید زحمات زیادی را متحمل می‌شوند تا هنرجویان ما قدم های محکمتری در راستای تعالی هنر بردارند و امید است چراغ هنرستانها روشن بماند.

به گزارش ایرنا، همزمان با پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ کنسرت ارکستر هنرجویی در سالن استاد اقبال آذر مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد.

در این کنسرت، هنرجویان ارکستر موسیقی ایرانی ،آذربایجانی، کلاسیک و جهانی به اجرای قطعات مختلف تنظیم شده پرداختند.

هنرستان موسیقی استاد اقبال آذر تبریز تخصصی ترین مرکز آموزش عالی موسیقی در شمالغرب کشور است که در دو رشته سازهای ایرانی و سازهای جهانی اقدام به جذب هنرجو و پرورش استعدادهای هنری می کند.

همچنین هنرستان هنرهای زیبای کوثر نیز در رشته سازهای ایرانی و سازهای جهانی به جذب هنرجو و پرورش استعدادهای هنری می‌پردازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر