کد خبر: 1097891
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
فرماندار اسلامشهر از عدم تناسب اعتبار درنظرگرفته شده از بودجه تملک و دارایی ها برای شهرستان اسلامشهر خبرداد.
بهاره عشقی صابر

حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اسلامشهر که با حضور رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران، فرماندار و معاونین و روسای ادارات شهرستان اسلامشهر و مشاور شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس برگزار شد، اظهارکرد: حضور مکرر استاندار و‌ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در شهرستان اسلامشهر، نشان از توجه به نیازها و مطالبات شهرستانی دارد.
حبیبی گفت: شهرستان اسلامشهر، ضمن دارا بودن از ظرفیت های خاص، مسائل و مشکلاتی دارد که نیازمند رسیدگی فوری است.
وی با اشاره به اینکه تحقق اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته به اسلامشهر بسیار ناچیز بوده، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل عدم پیگیری مسئولین برخی ادارات در اسلامشهر، میزان تخصیص اعتبارات استانی در نظر گرفته شده بسیار اندک بوده است.
فرماندار اسلامشهر افزود: رئیس اداره امانتدار جایگاه و اداره محوله است که باید با جدیت و پشتکار بودجه تخصیص یافته به اداره خود را بشناسند و تا حصول نتیجه پیگیری نماید، قطعاً با مسئولینی که پیگیر تحقق بودجه اختصاص یافته نیستند برخورد می شود.
حبیبی با بیان بودجه تخصیص یافته به آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: با توجه به جمعیت دانش آموزی این شهرستان و فرسودگی مدارس و افزایش مهاجرت به این‌ شهرستان، مشکلات و کمبودهای بسیار فراوانی در حوزه آموزش و پرورش اسلامشهر و چهاردانگه وجود دارد که باید از استاندار پیگیری کنیم.
وی ادامه داد: از بودجه تملک و دارایی ها تنها ۶۰ میلیارد و ۵۹۶ میلیون تومان به شهرستان اسلامشهر تخصیص یافته که بیشتر آن الزامات و اعتبارات است و تنها ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های عمرانی باقی می ماند در صورتیکه ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای پروژههای نیمه تمام در اسلامشهر نیازداریم.
فرماندار اسلامشهر بیان کرد: با وجود این که تخصیص اعتبارات در شهرستان اسلامشهر ۵۸ درصد رشد داشته، از ۱۹۰ میلیارد تومانی که درخواست اعتبار داشتیم در حدود ۶۰ میلیارد به شهرستان اسلامشهر تخصیص یافته که متناسب با نیاز شهرستان نیست.
در ادامه این نشست کوروش لهراسبی رییس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز اظهار داشت: کمیته برنامه ریزی شهرستان، نقش هیات دولت در مقیاس شهرستانی  را دارد و تصمیمات آن لازم اجراست.
وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به صورت ویژه، امور کمیته برنامه ریزی شهرستان ها را رصد و پیگیری می کند تا مردم هر چه سریعتر شاهد توسعه و رفع مشکلات باشند.
گفتنی است در این نشست اعتبار تخصیص یافته از بودجه تملک و دارایی ها برای ادارات شهرستان اسلامشهر به اطلاع روسای ادارات و فرماندار اسلامشهر رسید و همه مسئولین این شهرستان خواستار افزایش اعتبار تخصیصی برای اسلامشهر شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر