کد خبر: 1097299
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
همزمان با ۱۸ ذیحجه رخ داد؛
کشورهای منطقه همزمان با عید بزرگ ولایت، این مناسبت را با شکوه هر چه تمام تر برگزار کردند.
 

سرویس بین الملل جوان آنلاین: همانند جای جای ایران اسلامی، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ویژه محبان مولی الموحدین امام علی (ع) در کشورها و شهرهای مختلف جهان، روز عیدِ کامل شدن دین و اتمام نعمت خداوند را با برپایی مراسم جشن‌های باشکوه جشن گرفتند.

یمن که با وجود هفت سال جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه این کشور همچنان به خاطر برگزاری جشن‌های میلیونی و سراسری در مناسبت‌های دینی و مذهبی در کانون اصلی توجهات جهان اسلام و عرب قرار دارد، عید غدیر امسال را نیز با شکوه هر چه تمام تر و با حضور آحاد مردم این کشور در استان‌های مختلف برگزار کرد.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن روز گذشته در سخنرانی برای اجتماع عظیم مردم صنعا، تأکید کرد که بزرگداشت عید ولایت، اهمیت بسیاری دارد و در واقع شکرگزاری به درگاه خداوند است؛ زیرا دین و نعمت را در این عید بر مردم کامل کرده است.

الحوثی با بیان اینکه اصل ولایت، مانع از نفوذ دشمنان و منافقان در میان امت اسلامی می‌شود، تصریح کرد: امت اسلام، نیازمند اصل ولایت است تا با خطرات انحراف مقابله کند.

برگزاری باشکوه مراسم «عید غدیر» در کشورهای منطقه

برگزاری باشکوه مراسم «عید غدیر» در کشورهای منطقه

برگزاری باشکوه مراسم «عید غدیر» در کشورهای منطقه

عراقی‌ها نیز همزمان با عید غدیر خم، خودشان را برای احیای این روز بزرگ آماده کرده‌اند. سران قبایل عراق امیدوارند عید بزرگ غدیر خم به نماد وحدت شیعه و سنی و دیگر مسلمانان عراق و جهان تبدیل شود.

حرم‌های مطهر عراق به منظور برگزاری جشن عید غدیر آماده و با پارچه‌های مزین به نام و القاب امیرالمؤمنین (ع) و گل‌های طبیعی تزئین شدند.

حرم امام علی (ع) در نجف اشرف تزئین و گل‌آرایی شد و یک هزار شاخه گل جدید برای تزئین ضریح حرم امام علی (ع) در حال آماده‌سازی است تا امروز بالای ضریح حرم مولا و شبستان‌های این مکان مقدس نصب شود.

در کربلا نیز به مناسبت عید غدیر، حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) علاوه بر نصب پارچه‌های مزین به نام امام اول شیعیان، با گل‌های طبیعی تزئین شد. در کاظمین و سامراء هم حرم های امامین کاظمین و عسکریین (علیهم السلام) به مناسبت عید بزرگ ولایت آذین بندی و گل آرایی شد.

این در حالی است که بنا به گزارش منابع محلی، استانداران و استانداری‌های نجف اشرف، کربلای معلی، بصره، ذی قار، دیوانیه، میسان، واسط، دیاله، بابل و مثنی تعطیلی رسمی ادارات دولتی این استان‌های واقع در جنوب و مرکز عراق در روز عید غدیر خم را اعلام کردند.

برگزاری باشکوه مراسم «عید غدیر» در کشورهای منطقه

برگزاری باشکوه مراسم «عید غدیر» در کشورهای منطقه

در پاکستان نیز اجتماع بزرگ غدیری‌ها در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب با حضور شخصیت‌های ایرانی و چهره‌های سیاسی و مذهبی پاکستان برگزار شد و نکته جالب توجه اینکه «ابوذر روحی» خواننده سرود محبوب سلام فرمانده نیز در این همایش حضور داشت.

شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن فریادهای لبیک یا رسول الله (ص)، لبیک یا علی (ع) و لبیک یا حسین (ع) وحدت و یکدلی میان یکدیگر به عنوان برادران و خواهران ایمانی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و مقابله با توطئه تفرقه را ابراز داشتند.

برگزاری باشکوه مراسم «عید غدیر» در کشورهای منطقه

برگزاری باشکوه مراسم «عید غدیر» در کشورهای منطقه

 
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر