کد خبر: 1097024
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: تامین امنیت و ساماندهی پارک‌های سطح شهر اراک در دستور کار ویژه مدیریت شهری قرار دارد و برای عملیاتی کردن این مهم تعامل و هم افزایی سایر مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی استان ضروری است.

پیمان عین‌القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک در نشست هم اندیشی با حضور مدیران سازمان‌های تابعه شهرداری و مسئولان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی، افزود:  شکل‌گیری شورای فرهنگی اجتماعی سازمان پارک‌ها و فضای سبز در شورای اسلامی کلانشهر اراک مصوب شده و این مهم باید مدنظر باشد سازمان پارک‌ها و فضای سبز تنها مسئول هرس درختان نیست و عهده دار پیوست فرهنگی واجتماعی آنها نیز است و برای رفع نقاط کور شهری و بی دفاع در پارک‌ها نیزباید تلاش کند.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری نقش تسهیل‌گری در حوزه و مباحث فرهنگی اجتماعی شهر را دارد و پارک‌ها به عنوان مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی مطرح هستند که در این راستا نیاز است گروه‌های مردمی و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: در راستای برقراری نظم و تامین امنیت شهروندان در پارک‌های بزرگ‌ و پرجمعیت همچون پارک ملت، بوستان شهدای گمنام ، مادر و پیروزی باید نیروهای حفاظت از پارک‌ها مستقر شوند و مبادی ورودی و خروجی پارک‌ها را نظارت کنند و با تعامل و همکاری پلیس برای این نیروها شرح وظایف تعریف شود.

عین القضاتی ادامه داد: تجهیزنمازخانه پارک‌ها،پخش اذان و اقامه نماز و تعیین جهت قبله از دیگر اقدامات فرهنگی اولویت دار مجموعه مدیریت شهری است.

وی در خصوص سگ گردانی و عدم رعایت شئونات اسلامی که سبب تضییع حقوق دیگران شده است، نیز گفت: نصب تابلوی منشور حقوق شهروندان در پارک‌هاو فضای سبز از سوی روابط عمومی این دستگاه امری ضروری است و در این راستا ستاد امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغات اسلامی نیز باید تعامل و هماهنگی لازم را داشته باشند و خادمیاران رضوی آثار فرهنگی را در پارک‌ها توزیع و به فروش برسانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی پارک‌های هدفگذاری شده ستاد سفر تابستان نیز بیان داشت: چهار مکان برای استقرار و استراحت مسافران تابستانی در پارک های خیبر، مسافر، آلومینیوم و شهید باهنر پیش بینی شده است.

عین القصاتی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در مبادی ورودی و خروجی شهر تابلوهای راهنما نصب و در چهار پارک پیش بینی شده برای مسافران حمام نیز در نظر گرفته شود و امنیت کامل توسط پایس در پارک‌ها حاکم باشد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک نیز در این نشست بیان داشت: با توجه به شرایط ویژه برخی پارک‌های سطح شهر ، بازدید میدانی مجموعه مدیران شهری و انتظامی و قضایی اراک در حال انجام است و با اراذل و اوباش ، مواد فروشان مواد مخدر همچنین کارتن خواب‌ها برخورد قاطع صورت می گیرد.

احمد حسنی افزود: نقطه به نقطه پارک‌ها که جولانگاه مواد فروشان است شناسایی و معابر اصلی این اماکن ایمن سازی و نصب روشنایی در دستور کار ویژه قرار دارد .

وی ایجاد امنیت در پارک‌های سطح شهر اراک را مهمترین رویکرد مجموعه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: انتظار می رود در راستای برقراری نظم و تامین امنیت شهروندان علاوه بر نیروی انتظامی، پایگاه‌های بسیج و سازمان‌های فرهنگی، یاریگر شهرداری باشند چرا که به واسطه این تعامل و هم افزایی می‌توان گام‌های موثرتری در این راستا برداشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار