کد خبر: 1095345
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

آیا پمپ هیدرولیک قابل تعمیر است؟

رپورتاژ آگهی/ در شرایطی که قیمت‌ها به‌طور نجومی بالا می‌روند، باید تعمیر را جایگزین تعویض کرد. با صرفه‌جویی کردن و کم شدن هزینه‌های اضافی است که می‌توانیم در شرایط وخیم اقتصادی دوام بیاوریم. اگر پمپ هیدولیکی ماشین، دستگاه صنعتی یا هر وسیله‌تان با مشکل روبه‌رو شد، در قدم اول به‌فکر تعمیر آن باشید و خرید و تعویض قطعه را به‌عنوان آخرین اقدام در نظر بگیرید. با همه این تفاسیر، آیا پمپ هیدرولیک قابل تعمیر است؟ چند دقیقه از زمان ارزشمندتان را به خواندن این مقاله اختصاص دهید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

چرا پمپ هیدرولیک خراب می‌شود؟

از پمپ هیدرولیک به‌عنوان قلب تپنده سیستم‌های صنعتی یاد می‌کنند. hydraulic pumps با به‌جریان انداختن مایع و سیالات درون خود به اقصی نقاط مدار، باعث عملکرد صحیح آن می‌شود. پمپ‌های هیدرولیک بر اثر رعایت نکردن نکات مهمی که در کاتالوگ‌ها توسط تولیدکننده درباره نحوه نصب و نگهداری عنوان شده است، خراب می‌شوند.

مهم‌ترین عواملی که باعث خرابی پمپ‌های هیدرولیک می‌شوند عبارت‌اند از:

استفاده از روغن کثیف و آلوده به ذرات گوناگون

ورود هوا به داخل پمپ

فشار بیش از حد مجاز به پمپ

پیشنهاد می‌کنیم با توجه به قیمت پمپ هیدرولیک با بررسی‌های به موقع و سرویس دوره‌ای از بروز مشکلات احتمالی در پمپ پیشگیری کنید. راه‌اندازی و تنظیم دستگاه هیدرولیک توسط تکنسین‌های متخصص و چک کردن روغن از نظر کیفیت مهم‌ترین اقدام‌های پیشگیری از خرابی پمپ‌های هیدرولیک به شمار می‌روند.

آیا پمپ هیدرولیک قابل تعمیر است؟

علائم خرابی پمپ هیدرولیک چیست؟ بررسی زمان تعمیر پمپ‌ هیدرولیکی

در سیستم‌هایی که از پمپ هیدرولیک در آن‌ها استفاده شده است، گاهی اوقات مشکلات بی‌سابقه‌ای رخ می‌دهد. مثلا از کار افتادن پمپ، صدای اضافی از پمپ، افت فشار در سیستم، خراب شدن یک یا چند قطعه و پایین آمدن راندمان خروج، از جمله علائمی است که نشان می‌دهد پمپ‌ها که نیاز به تعمیر دارند. چنانچه در هنگام کار کردن یک پمپ هیدرولیکی، با نشتی روبه‌رو شدید، در اسرع وقت به یک متخصص مراجعه کنید.

آشنایی با انواع پمپ هیدرولیک و نحوه تعمیر با توجه به نوع آن‌ها

کلیه پمپ‌های هیدرولیکی از پمپ پره‌ای گرفته تا پمپ هیدرولیکی پیستونی قابل تعمیر هستند. تفاوتی ندارد این پمپ در چه دستگاهی استفاده شده است؛ نکته مهم این است که به‌جای تعویض قطعات در تجهیزات صنعتی، به‌فکرد تعویض قطعلت خراب پمپ و تعمیر آن‌ها باشیم. بهتر است در صورت بروز مشکل در پمپ‌های هیدرولیکی، به فکر تعویض آن‌ها نباشیم. با تعمیر پمپ هیدرولیک نه‌تنها دستگاه‌های صنعتی را در مدت زمان زیادی مجددا را‌ه‌اندازی می‌کنید، بلکه در هزینه‌های هنگفت آن نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.

هنگامی که صحبت از تبدیل انرژی مکانیکی به هیدرولیکی به‌میان می‌آید، استفاده از پمپ هیدرولیک یک ضرورت محسوب می‌شود. به همین دلیل باید پیش از اقدام به تعمیر یا تعویض با انواع پمپ‌های هیدرولیک آشنا باشید. این pump ها از نظر طرز کار به چند دسته تقسیم می‌شوند:

پمپ هیدرولیک پره‌ای (کارتریجی)

پمپ هیدرولیک دنده‌ای ( دنده داخلی و دنده خارجی)

پمپ هیدرولیک پیستونی شعاعی

پمپ هیدرولیک پیستونی محور خمیده و صفحه خمیده

توجه داشته باشید که در کلیه سیستم‌هایی که در آن‌ها پمپ هیدرولیک به کار رفته است، منبع تولید انرژی به نام یونیت هیدرولیک یا پاور پک یا پاور یونیت وجود دارد. به‌دلیل اهمیت سیستم‌های هیدرولیکی، اکثر متخصصین صنایع به‌دنبال استعلام قیمت یونیت هیدرولیک ارزان و خرید به‌صرفه پمپ هستند. اما در نظر داشته باشید قیمت پمپ‌های هیدرولیک تاثیر قابل توجهی در تعیین میزان قیمت یونیت دارند. همچنین قابل ذکر است در صورت استفاده از پمپ‌های قابل تعمیر باید هزینه بیشتری برای خرید بپردازید.

آیا پمپ هیدرولیک قابل تعمیر است؟

نحوه تعمیر پمپ هیدرولیک پیستونی، نگران هزینه تعویض نباشید

شاید بتوان به جرات گفت که پمپ‌های پیستونی از پرکاربردترین و در نتیجه گران‌ترین پمپ‌های هیدرولیکی به شمار می‌روند. به همین دلیل هزینه نگهداری و تعویض بالایی را نیز به مراکز صنعتی تحمیل می‌کنند. اما خوشبختانه با توجه به اینکه قطعات یدکی این پمپ‌ها نظیر پیستون‌های اصلی و روتورها در بازار وجود دارند، فرایند تعمیر پمپ‌های پیستونی نیز به‌راحتی امکان‌پذیر است.

مجموعه هیدشاپ به‌عنوان یک فروشگاه پمپ هیدرولیک در تهران، آماده تعمیر انواع پمپ‌های پیستونی با اتکا به دانش روز متخصصین و استفاده از قطعات اورجینال است.

پمپ دنده‌ای هیدرولیک، پمپی غیرقابل تعمیر

پمپ‌های دنده ای هیدرولیک به دلیل ساختار ساده‌ای که دارند قابل تعمیر نیستند. همچنین در دسته پمپ‌های گران‌قیمت قرار نمی‌گیرند و به همین دلیل اکثر صنعتگران ترجیح می‌دهند به جای تعمیر از پمپ‌های دنده‌ای جدید استفاده کنند. البته قابل ذکر است برخی از آسیب‌های جزئی مانند پوسیدگی سیل‌های آب‌بندی قابل تعمیر بوده و نیازی به خرید پمپ جدید نیست.

تعمیر پمپ پره‌ای هیدرولیک، فقط کارتریج را تعویض کنید

پمپ‌های پره‌ای از دو قسمت پوسته و کارتریج تشکیل شده‌اند. پوسته پمپ‌های تیغه‌ای یا همان پره‌ای به ندرت دچار خرابی می‌شوند. اما کارتریج این پمپ‌ها بر اثر رعایت نکردن اصول نگهداری، دچار آسیب‌های جدی یا خرابی کامل می‌شوند. خرابی کارتریج پمپ‌های پره‌ای باعث از کار افتاد کل عملکرد و قطعات موجود در این محصولات می‌شود و به همین دلیل باید به سرعت تعویض شوند؛ بنابراین در صورت بروز خرابی در پمپ‌های تیغه‌ای که ایراد از کارتریج است، باید فقط این قطعه تعویض شود.

تعمیر انواع پمپ هیدرولیک را به متخصصین هیدشاپ بسپارید

در این مقاله سعی کردیم به سوال «آیا پمپ‌های هیدرولیکی تعمیر می‌شوند» پاسخ دهیم. با توجه به توضیحات کامل این مطلب دیگر جای نگرانی برای تامین هزینه‌های خرید مجدد پمپ هیدرولیک نیست. اما باید این نکته مهم را نیز عنوان کنیم که برای تعمیر پمپ هیدرولیک پیستونی یا کارتریجی به هر عاملی اعتماد نکنید. استفاده از قطعات اصل و مناسب مهم‌ترین فاکتوری است که متخصصین تعمیر پمپ هیدورلیک در نظر دارند که متاسفانه توسط همه عاملین تعمیر رعایت نمی‌شود.

فروشگاه هیدشاپ عرضه کننده انواع قطعات صنعتی با کیفیت از برندهای معتبر است، توانایی تعمیر پمپ هیدرولیک دستگاه‌های شما را نیز دارد. متخصصین مجرب و حرفه‌ای هیدشاپ با قطعات یدکی با کیفیت و اصل خود، قطعات فرسوده و خراب را تعمیر می‌کنند. برای ثبت سفارش تعمیر یا خرید پمپ هیدرولیک در سایت هیدشاپ، فقط کافی است به نشانی hydshop.ir مراجعه کنید. همچنین به‌منظور استعلام قیمت با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۷۳۷۱۸۹ تماس بگیرید. مشاوران حرفه‌ای هیدشاپ از طریق این خط تلفنی آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار