کد خبر: 1089554
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
مدیرعامل مخابرات منطقه لرستان خبر داد؛
شمسی فر، از واگذاری ۱۶ هزار پورت adsl (اینترنت پرسرعت در بستر سیم تلفن) خانگی سال‌جاری در لرستان خبر داد.

به گزارش جوان از لرستان، « نبی اله شمسی فر»، امروز(1خرداد)، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۷۰۰ پورت فیبر نوری خانگی در شهرستان های خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود و سلسله وجود دارد، اظهارداشت: از این تعداد یک هزار و ۹۸۰ پورت فعال است.

مدیرعامل مخابرات منطقه لرستان افزود: بیش از ۶۲۰ هزار تلفن ثابت منصوبه در لرستان وجود دارد که تنها ۳۶۰ هزار مورد فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دیتا از ۲ هزار و ۳۰۰ پورت منصوبه تنها ۲ هزار و ۱۰۰ پورت فعال بوده و عمده متقاضیان بانک ها، ادارات و نهادهای دولتی است.

بهره مندی ۶۰۰ روستای لرستان از خدمات اینترنت خانگی

شمسی‌فر با بیان اینکه ۱۲۰ هزار پورت adsl منصوبه در لرستان وجود دارد که ۷۰ هزار پورت فعال است، ادامه داد: از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت همراه اول یک میلیون و ۴۵۰ هزار سیم‌کارت فعال می‌باشد و ۲۳۵ هزار سیم‌کارت دائمی است.

وی با بیان اینکه از سه هزار و ۸۰۰ روستا در لرستان ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارای ارتباط همراه اول است، گفت: ۶۰۰ روستا از خدمات اینترنت خانگی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل مخابرات منطقه لرستان با بیان اینکه امسال ۱۶ هزار پورت adsl خانگی  در لرستان واگذار می‌شود، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون تغییر adsl به vdsl آغاز شده و در این حوزه یک هزار و ۱۰۰ پورت vdsl واگذار خواهد شد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار