کد خبر: 1048187
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
مدیر مخابرات منطقه لرستان مطرح کرد؛
شمسی فر، گفت: چهار هزار و ۴۰۶ کیلومتر شبکه فیبر نوری در روستاها، مناطق بین شهری و شهرهای این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، نبی‌الله شمسی فر، در نشست مجازی با اصحاب رسانه با اشاره به وجود مسائل و مشکلات در زمینه شاخص های کیفی شبکه تلف همراه، اظهارداشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و پیگیری های که در حال انجام است، در ماه های آینده در بحث کیفی سازی به نتایج خوبی می رسی.

مدیر مخابرات منطقه لرستان به وضعیت تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: یک سری از مناطق شهری فاقد تلفن همراه هستند که از ظرفیت بودجه و سرمایه استان خارج است، در این راستا اقدامات لازم انجام شده است که شرکت مخابرات ایران از محل اعتبارات و بودجه ملی سرمایه گذاری لازم را در این نقاط فاقد اعتبارات شهری در بخش تلفنی انجام دهد..

شمسی فر از توسعه شبکه فیبر نوری خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی را برای توسعه شبکه فیبر نوری استفاده می کنیم.

وی افزود: هزار و ۷۶۷ کیلومتر طول شبکه فیبر نوری روستاها، ۸۴۵ کیلومتر فیبر نوری بین شهری و ۷۹۴ کیلومتر فیبر نوری درون شهرهای لرستان است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان افزود: شبکه فیبر نوری استان دارای مشکلاتی است و در شهرستان کوهدشت، دوره چگنی، رومشکان و پلدختر فاقد این شبکه هستیم که رفع مشکلات در توان مخابرات استان نیست.

شمسی فر بیان کرد: در سطح استان توسعه شبکه فیبر نوری با مشارکت اداره کل فناوری که به میزان 900 کیلومتر به نتیجه نهایی می رسد و امید است بتوانیم از کلیه ظرفیت های استان برای رفع مشکلات کمی و کیفی  حوزه های مختلف ارتباطی در بخش همراه، ثابت و اینترنت استفاده کنیم.

وی گفت: ۱۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در محور نورآباد-هفت‌چشمه و ۱۱۵ کیلومتر شبکه دیگر در محور خرم آباد- دهلیج - پلدختر در دست احداث است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار