کد خبر: 1088247
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
محمد مهدی اسماعیلی در جمع اهالی فرهنگ هنر و رسانه اسلامشهر گفت: محور فعالیت های هنری باشد و دولت مردمی از هنر فاخر و سالم حمایت می کند.
بهاره عشقی صابر

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان  اسلامشهر که با حضور شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهارداشت: مجموعه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مطالباتی در بخش‌های مختلف دارند، که تلاش کردیم مطالبات را شنیده و آن‌ها را تا حد زیادی تأمین کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی نیمه کاره در سفرهای استانی رئیس جمهور خبر داد و گفت: مهم‌تر از زیرساخت‌ها تولید محتوا است، زیرساخت به خودی خود مساله را حل نمی‌کند، مساجد از دیرباز مهم‌ترین مراکز فرهنگی در کشور بوده و هستند، در مساجد نمایش فیلم انجام می‌شد، قرآن آموزش داده می‌شد، تئاتر به نمایش در می‌آمد و تمام فعالیت‌ها با محوریت مسجد انجام می شده است.
وی گفت: در دولت مردمی نیز فعالیت‌های فرهنگی حول محور مسجد خواهد بود و باید به سمت خروجی‌های مفید برای جوان‌های انقلابی، عزیز و مذهبی حرکت کنیم، حوزه تولید محتوا بسیار مهم است و بهترین مکان برای این نگاه‌ها مساجد و هیئات است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی دولت از افزوده شدن ۱۵ هزار فعال قرآنی به صندوق بیمه اهالی فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: موسیقی و سرود از دستاوردهای فاخر جمهوری اسلامی است، سرودهای انقلابی که «سلام فرمانده» نمونه اخیر آن‌ها است، با همین ابزار موسیقی ساخته می‌شوند.
وی با بیان اینکه وزارت ارشاد محدودیتی در حمایت هنرمندان در همه زمینه‌ها ندارد، گفت: ما از هنر سالم و فاخر حمایت می‌کنیم، هنر اگر به خوبی استفاده شود، مهم‌ترین ابزار است، در جهاد تبیین بهترین ابزار هنر است، بیشترین مصرف هنری مردم فیلم، سینما و موسیقی است، امروز هنرمندان می‌توانند، در جهاد تبیین نقش ایفا کنند.
اسماعیلی ادامه داد: در کشور ما با توجه به وجود استعدادها، منابع و جوانان، ناامیدی حرام است و همه قله ها دست یافتنی است. و در این امر نگاه قالب حوزه مدیریت دولتی باید ریل گذاری در بخش های هنر، فرهنگ و رسانه باشد.
وی تصریح کرد: در اُستان ها با سپردن امور فرهنگی به دست نخبگان و جوانان مومن و انقلابی باید شاهد دیده شدن جبهه فرهنگی انقلاب باشیم.
اسماعیلی در فعالیت های فرهنگی، مبحث تولید محتوا را ارجح بر امور زیر ساختی برشمرد و تصریح کرد: به یقین در حوزه تکمیل زیر ساخت ها توقعاتی وجود دارد که تلاش می شود تا روند پروژه های نیمه کاره همزمان به پیش روند و باید گفت در این بخش تاکنون دست آوردهای خوبی نیز حاصل شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی طرحی با عنوان "نظام جامع رسانه ای" در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با ریاست خود خبر داد و گفت: خبرنگاران باید دارای هویت باشند و در همین راستا طرح مذکور پس از بررسی کافی برای پیگیری های لازم باید به دولت ارجاع یابد.
وی در پایان تاکیدکرد: این وزارتخانه آمادگی دارد تا باتوجه به شناسایی مشکلات زیر ساختی ناتمام فرهنگی در جهت رفع تمام و کمال آن ها گام بردارد و یا طرح های جدیدی را آغاز کند.
قابل ذکر است در این نشست صمیمی که با پیگیری های مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی برگزارشد، تعدادی از هنرمندان و اهالی فرهنگ ورسانه به نمایندگی از جامعه هنری و رسانه ای شهرستان اسلامشهر، مسائل و مشکلات را از جمله کمبود فضاهای فرهنگی و هنری ‌و اعتبارات لازم  برای انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری در کشور و شهرستان اسلامشهر، عدم پوشش بیمه ای هنرمندان و اصحاب رسانه، عدم حمایتهای  مادی و معنوی از سوی مسئولین دستگاهای متولی، عدم وجود زیرساختهای لازم و تجهیزات موردنیاز و ... بیان و خواستار رفع آنها  از سوی مسئولین مربوطه و دولتمردان شدند و در انتهای مراسم با اهداء لوح یادبود از تعدادی از نخبگان فرهنگی و هنری شهرستان اسلامشهر تقدیر شد.
گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هیئت همراه در سفر یکروزه خود به شهرستان اسلامشهر، با حضور در فضای معنوی امامزاده عباس(ع) شهر چهاردانگه و ادای احترام به مقام شامخ شهداء از چاپخانه تپه سیف واقع در این شهر بازدید و از نزدیک از مشکلات پیش روی تولید در آن مطلع گردید.
همچنین اسماعیلی با همراهی مهدی شریفیان نماینده مجلس، حسین حبیبی فرماندار، محمد خراسانی زاده مدیرکل ارشاد استان تهران و حسین کشاورزیان رییس اداره ارشاد اسلامشهر و جمعی دیگر از مسئولان در دفتر حجت الاسلام و المسلمین نوروزی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اسلامشهر حضور یافتند و درباره مشکلات زیرساختی فرهنگی در این شهرستان به تبادل نظر پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر