کد خبر: 1088228
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
فلسطین، شیرین را فراموش نخواهد کرد
شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی الجزیره در حال تهیه گزارش زنده از یورش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و جهان همچنان خاموش است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: شیرین ابوعاقله، خبرنگار شجاع و حرفه‌ای شبکه الجزیره به شهادت رسید. ارتش رژیم صهیونیستی بعد از انجام تحقیقاتی درباره کشته‌شدن خبرنگار شبکه الجزیره در شهر جنین، اعتراف کرد که وی با گلوله‌های نظامیان صهیونیست ترور شده است، اما مدعیان آزادی بیان و گردش اطلاعات و حقوق زنان سکوت کردند. از حقوق بشر سخن نمی‌گویند. در رسانه‌های جریان اصلی غربی هیاویی برپا نیست چراکه قاتل ارتش اسرائیل است. ارتشی که بار‌ها نشان داده در ترور و جنایت حد و مرزی ندارد و گویی به کشتن کودکان، زنان، شهروندان و خبرنگاران عادت کرده است.


"در لحظات سخت بر ترس غلبه کردم. روزنامه نگاری را انتخاب کرده بودم تا به انسان نزدیک باشم. شاید نتوانم واقعیت را تغییر دهم، اما دست کم می‌توانم صدایش را به جهان برسانم. "
 
این بخشی از خاطرات شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره از انتفاضه دوم بود.
 
جلیقه خبرنگاری بر تن داشت. پای مظلوم ایستاد و پای حقشان ماند. در حال پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در کرانه باختری بود که ضرب یک گلوله چشمانش را برای همیشه بست تا صدای او دیگر به جهان مخابره نشود.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی چهارشنبه به «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره در جنین کرانه باختری شلیک کردند و وی را در حین انجام مأموریت به شهادت رساندند.
 
شیرین از ناحیه سر مورد اصابت گلوله تک تیرانداز صهیونیستی قرار گرفت و به زمین افتاد و لحظاتی پیش از او خبرنگار دیگر الجزیره علی السمودی که به عنوان تهیه کننده برای شبکه الجزیره در جنین کار می‌کند، از ناحیه کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفت. همکاران او و حاضران در محل حادثه تمام تلاش خود را برای نجات و انتقال وی به بیمارستان تخصصی ابن سینا در این شهر کردند، اما پس از ناکام ماندن تلاش‌ها برای احیای شیرین، مرگ وی اعلام شد.
 
فرار روبه جلوی ارتش صهیونیستی
 
ابتدا وزارت بهداشت کرانه باختری فلسطین نیز در بیانیه‌ای شهادت شیرین ابوعاقله را اعلام و تأیید کرد. پس از این فرار رو به جلوی ارتش رژیم اسرائیل در ارتباط با ترور خبرنگار الجزیره رسانه‌ای شد. ارتش رژیم اسرائیل در اولین واکنش خود به شهادت خبرنگار الجزیره ضمن دفاع از اقدام خود مدعی شد که دربار این حادثه و امکان اینکه نیرو‌های فلسطینی اقدام به تیراندازی کرده باشند، تحقیق می‌کند.
 
واکنش روزنامه نگار صهیونیست
 
«باراک رافید» روزنامه نگار صهیونیست در واکنش به شهادت «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه تلویزیونی الجزیره به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در جنین گفت: رسانه‌های اسرائیلی با دفتر نفتالی بنت نخست وزیر، وزارت امور خارجه و ارتش مشورت کردند تا ماجرای کشته شدن شیرین ابو عاقله بر اثر تیراندازی نظامیان اسرائیلی را تکذیب کنند.
 
محکومیت جنایت اسرائیل
 
شبکه الجزیره در بیانیه‌ای ترور خبرنگار فلسطینی الاصل خود توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد و آن را جنایت زشت و زیرپا گذاشتن قوانین بین الملل دانست که نظامیان رژیم صهیونیستی با خونسردی در راستای جلوگیری از پوشش واقعیت و حقیقت آن را مرتکب شده‌اند.
 
شبکه سی ان ان به نقل از شاهدان عینی در اراضی اشغالی، در گزارشی تأیید کرد که نظامیان صهیونیست به عمد خبرنگار الجزیره را هدف قرار دادند. به گفته این شاهدان، نظامیان صهیونیست بی مهابا به سوی خبرنگاران حاضر در تظاهرات‌های مردمی فلسطین از جمله شیرین ابوعاقله آتش گشوده‌اند. به گفته آن‌ها در لحظاتی که ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در حال تهیه گزارش بوده است هیچ فلسطینی مسلحی در اطراف او نبوده است.
 
ادعای ارتش صهیونیستی
 
با وجود تکذیب‌های اولیه سرانجام ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که پس از تحقیقات به این نتیجه رسیده که گلوله‌های جنگی سربازان باعث شهادت وی شدند. در گزارش اعلام شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته شده بر اساس بررسی‌ها، یکی از نظامیان یگان مخفی «دوفدیوان» در فاصله ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری محل شهادت ابوعاقله مستقر شده و طی عملیات نظامی ده‌ها گلوله به محل حضور خبرنگار فلسطینی شلیک کرده است.
 
ارتش صهیونیستی همچنین ادعا کرده که با وجود تکذیب تیراندازی از سوی نظامیان یگان دوفدیوان، اما این احتمال وجود دارد که او به‌طور تصادفی شلیک گلوله صورت گرفته و برخی از گلوله‌های شلیک شده توسط سربازان یگان دوفدیوان به سمت شمال محلی که شیرین ابوعاقله حضور داشت، برخورد کردند. همچنین طبق تحقیقات ارتش اسرائیل، گلوله‌ای که به شیرین اصابت کرده با کالیبر ۵.۵۶ میلی‌متر بود که از اسلحه «اِم ۱۶» متعلق به نظامیان صهیونیست شلیک شده است.
 
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار مطلبی اذعان کرد که شیرین ابوعاقله با شهادت خود، به نماد وحشی‌گری نظامیان اسرائیلی و سرکوب آزادی مطبوعات تبدیل شد. بر اساس این گزارش، روزنامه صهیونیستی در ادامه مطلب خود اذعان کرد که فلسطینیان هیچ اعتمادی به ارتش و پلیس اسرائیل ندارند و جهانیان در صف حمایت از خبرنگاران فلسطینی قرار گرفتند.
 
«ایتمار بن غفیر» عضو کنست رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه علی‌رغم محکومیت گسترده، اظهاراتی را در حمایت از جنایت ترور «شیرین ابوعاقله» بیان کرد. وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران هدف گلوله‌های نظامیان رژیم صهیونیستی هستند، اذعان کرد این نظامیان، فلسطینی‌ها را هدف قرار می‌دهند و به سمت آن‌ها تیراندازی می‌کنند؛ حتی اگر خبرنگاران هم در محل تیراندازی حضور داشته باشند!
 
ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی فرافکنانه، پیشنهادی را مبنی بر تحقیق مشترک با تشکیلات خودگردان فلسطین درباره شهادت «شیرین ابوعاقله» ارائه کرد؛ بنابراین گزارش، تشکیلات خودگردان فلسطین با این پیشنهاد از سوی رژیم صهیونیستی مخالفت کرده و اعلام کرد که شهادت «شیرین ابوعاقله» جنایت و تروریسم آشکار است.
 
سایر جنایت‌های اسرائیل
 
شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره اولین جنایت رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران نبود و طبق اعلام وزارت اطلاع رسانی فلسطین، از انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۰ تاکنون ۴۵ روزنامه نگار توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده اند.
 
حالا این روز‌ها شیرین، نام محبوب جدید برای دختران فلسطینی شده است. فلسطینی‌ها برای زنده نگه داشتن نام «شیرین ابووعاقله» خبرنگار شهید الجزیره نام نوزادان تازه متولد شده خود را شیرین می‌گذارند.
 
جالب این است که یک خبرنگار در روز روشن و با شلیک مستقیم ارتش نظامی به قتل رسید. طبیعتا باید شاهد اعتراض گسترده مدعیان آزادی بیان و گردش اطلاعات و حقوق زنان باشیم، اما نه در رسانه‌های جریان اصلی غربی هیاهویی برپا شد و نه از سوی تابعین ایرانی آن‌ها چراکه اینبار قاتل ارتش اسرائیل است.
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار