کد خبر: 1085680
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
سرپرست شهرداری شهرکرد گفت:
سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ضلع جنوبی امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.
رحیمی

آقای نجفی گفت: اعتبار مورد نیاز به منظور اجرای این طرح حدود ۸۰۰ میلیون تومان است که به زودی پس از طی روند اداری، عملیات آن اجرایی می‌شود.

هدف اصلی در اجرای طرح ساماندهی ضلع جنوبی امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون، ایجاد فضای زیبا و مفرح مبتنی بر معماری ایرانی و اسلامی است.

همچنین ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای مرمت گنبد امام‌زادگان دو خاتون شهرکرد اختصاص داده شد این مبلغ به‌منظور انجام عملیات اجرایی ترمیم بخش‌های فرسوده گنبد امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون و مرمت کاشی‌کاری‌های این بنای تاریخی هزینه می‌شود.

عملیات اجرایی مرمت گنبد امام‌زادگان دوخاتون (س) تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و کاشی‌کاری‌های سردر امام‌زاده و ورودی رواق ضریح از اولویت‌های این بخش از مرمت به‌شمار می‌رود.

مراحل تهیه، ساخت و رنگ‌آمیزی کاشی‌های این بنای تاریخی به‌طور کامل با استفاده از مصالح مرغوب و در کارگاه‌های تخصصی با الگوبرداری از نقش و نگاره‌ها و شواهد تاریخی موجود انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر