کد خبر: 1074389
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
مدیرنمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران :
مدیرنمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران گفت: حماسه ۹ دی ملت انقلابی وجه افتراق ایران و مدینه بود.
محمدرضا عباسی

حجت الاسلام مهدی دربانی مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران، در همایش بزرگداشت حماسه ۹ دی شهرستان اسلامشهر که با حضور فرماندار، ائمه جمعه، مسئولین و مدیران ادارات و اقشار مختلف مردم انقلابی در محل سالن اجتماعات اردوگاه شهید غلامی برگزار شد، اظهار کرد: حماسه ۹ دی ملت انقلابی و با بصیرت ایران اسلامی در عصر حاضر وجه افتراق ایران و مدینه بود.
حجت الاسلام دربانی افزود: شما مردم با بصیرت و انقلابی در عصری هستیدکه برگ زرینی را روز ۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی آفریدید که آیندگان قدرش را می دانند، شما اجازه ندادید جریان مدینه تکرار شود.
وی با اشاره به شرایط به وجود آمدن حمله و یورش به خانه وحی و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: بنابر اسناد تاریخ و روایات بعد از رحلت پیامبر اکرم اتفاقاتی افتاد و جلسات ننگینی تشکیل شد که حاصل آن شایعات و ایجاد گمراهی در جامعه و به انحراف کشیدن اهداف اسلام بود.
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران تاکید کرد: نخستین شایعه پس از رحلت حضرت رسول (ص) این بود که اگر امامت و خلافت در کنار هم تجمیع شود، فساد آفرین است که این دیدگاه در عصر حاضر هم توسط فتنه گران و مخالفان رهبری و ولایت فقیه بیان می شد.
وی تصریح کرد: در دومین شبهه مخالفان اسلام ناب محمدی می گفتند حضرت علی (ع) با تصمیم شورای بزرگان و رهبران صحابه و انصار مخالف است و در عصر حاضر هم شخصی می گفت، مدرنیسم جبری است و باید حکومت و نظام ما در مسیر آن قرار گیرد وبرخی در تلاش بودند به بهانه مدرنیسم مسیر انقلاب را تغییر دهند که با هوشیاری و بیداری مردم انقلابی این اتفاق نیفتاد.
سخنران همایش ۹ دی شهرستان اسلامشهر گفت: حضرت علی (ع) در جنگ بدر کنار پیامبر اسلام سران مشرکین را کشت و از اسلام دفاع کرد، دوران بعد از پیامبر سران عرب با خلافت علی(ع) مخالفت کردند و می گفتند علی با اعراب دوست و رفیق نیست و به درد خلافت نمی خورد و در عصر فعلی هم نماینده مجلس شورای اسلامی بدون توجه به آرمانها و ارزشهای نظام و فرامین رهبری اعلام می‌کند که باید از آمریکا بترسیم و با آن کنار بیاییم، دنیا با کدخداست و باید با آن متحد شویم.
وی با اشاره به اینکه فتنه گران دهه ۶۰ تفکرشان این بود که باید با آمریکا بسازیم، ادامه داد: فتنه گران از دهه ۸۰ کسانی بودند که ادعا می کردند چرا در مقابل آمریکا محکم‌تر نمی ایستید؟ فتنه دهه ۶۰ جریان دو فرقه شدن روحانیون و روحانیت را به وجود آورد.
حجت‌الاسلام دربانی با اشاره به شباهت دوران حضرت علی(ع) با عصر فعلی گفت: حضرت علی (ع) در حالی که به همراه حضرت فاطمه(س) برای دفاع از کلیات اسلام به در خانه رهبران مهاجر و انصار می‌رفتند، به وی تهمت زدند که تشنه قدرت است و این جمله چقدر این روزها تکرار می شود که اینها به دنبال قدرت و حکومت هستند و اسلام بهانه است.
وی تصریح کرد: دشمنان اسلام کار را به جایی رساندند که دستان حضرت علی(ع) را بستند و مخالفین خلیفه وقت را ضربه و شتم کردند، در عصر فعلی هم فتنه‌گران، اراذل و اوباش را به خیابان ها ریختند و نیروهای انقلابی را زدند، از خودشان افرادی را کشتند تا جنبه تبلیغاتی ایجاد کنند.
این مقام مسئول با اشاره به هوشیاری و بصیرت ملت انقلابی ایران اذعان کرد: ۹ دی وجه افتراق ایران و مدینه بود، مردم با بصیرت و آگاه علی زمانشان را تنها نگذاشتند و با میثاق با ولایت از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی دفاع کردند و حماسه عظیم ۹ دی را در تاریخ انقلاب خلق و ثبت کردند.
حجت الاسلام را دربانی با بیان اینکه ای کاش اهل بصیرت در مدینه بودند، خاطرنشان کرد: اگر اهل بصیرت در مدینه بودند جلوی دشمنان را می گرفتند و اجازه نمی داند کفار سیلی به صورت حضرت فاطمه زهرا(س) بزنند، امروز باید ارزشهای حماسه ۹ دی هرچه بیشتر زنده نگه داشته شود، هرچه از ارزش‌های این روز مهم بیان شود کم گفته ایم.
 در پایان این همایش ضمن تجلیل از دو جانباز دوران فتنه ۸۸ قطعنامه سراسری و پایانی حماسه ۹ دی قرائت و با فریاد الله اکبر حاضرین مورد تایید قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر