کد خبر: 1072391
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
دادستان تبریز:
دادستان عمومی و انقلاب تبریز با تایید خبر جمع آوری زنانی که در این شهر اقدام به گدایی می کردند و به مردان چادری شهره شده بودند، گفت: از اقدام موسسه ها و جمعیت های خیریه که در جهت شناسایی و کمک به نیازمندان واقعی تلاش می‌کنند حمایت می‌کنیم.

بابک محبوب علیلو  با اشاره به شناخته شدن تبریز به عنوان شهر بدون گدا ، اظهار کرد: این عنوان در سایه تلاش و خدمات موسسه های خیریه همچون موسسه حمایت از مستمندان تبریز حاصل شده است.

وی بر ضرورت حفظ این عنوان تاکید کرد و افزود: مردم باید مراقب افراد معدودی که نیازمند واقعی نیستند و  در پوشش تکدی گری به وجهه تبریز لطمه می زنند، باشند.

به گزارش ایرنا، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با شناسایی آخرین نفر از اعضای یک خانواده که از یکی از استان‌های همجوار برای تکدی‌گری به تبریز می‌آمدند، داستان گدایی مردان چادری در این شهر به پایان رسید.

چند صباحی می شد که وقتی پشت چراغ قرمز توقف می کردی گدایانی چادر به سر و ماسک سیاه بر صورت می دیدی که فقط دو تا چشمشان پیدا بود، اما چیزی که بیش از همه توجه افراد را جلب می کرد نه وجود گدا در شهر مفتخر به بدون گدا، بلکه هیکل درشت گدایان و صورت های زمختی که بیشتر به مرد می مانست تا زن و این مساله کم کم به بحث داغ فضای مجازی نیز کشیده شد و با به اشتراک گذاشتن فیلمی از این افراد چنین القا می شد که این گدایان در اصل مردان چادری هستند.

تبریزی‌ها که به دیدن گدا عادت ندارند، با دیدن آنها و اخبار فضای مجازی مضطرب شده و خواستار روشن شدن موضوع و برچیده شدن این افراد بودند تا اینکه  با تلاش ماموران بخش پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، آخرین عضو یک خانواده که از یکی از شهرهای استان‌های مجاور برای تکدیگری به تبریز می‌آمدند، شناسایی شدند و همه این افراد به رغم تصور عموم در واقع زن بودند.

اعضای این خانواده شامل سه خواهر و دو زن برادر به دلیل قد بلند و هیکل درشت شائبه وجود مردانی که با به سر کردن چادر گدایی می کردند را در تبریز دامن زده بود.

نخستین خواهر به نام (ف-ح) چند هفته پیش در نزدیکی پل مایان شناسایی شده بود که در زمان جلب در مدت یک و نیم ساعت گدایی از ساعت ۷:۳۰ تا ۹ صبح، ۵۲۵ هزار تومان کاسبی کرده بود. 

خواهر دیگر به نام (ی-ح) نیز در پلیس راه بستان آباد شناسایی شد که در زمان جلب در مدت ۲ ساعت گدایی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر حدود ۸۴۵ هزار تومان کاسبی کرده بود.

آنها دو یا سه روز در هفته ساعت هفت صبح از شهر خود خارج و بعد از حدود ۲ ساعت به تبریز می‌رسیدند و به دلیل اینکه می‌دانستند ماموران بخش ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز به دنبال آنها هستند هر ساعت محل خود را تغییر می دادند تا گیر نیافتند و عصر به شهر خود باز می‌گشتند.

اعضای این خانواده تاکنون ده‌ها بار توسط ماموران بخش پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز جلب و پس از کسب تعهد کتبی به شهر محل اقامت خود ارجاع داده شده‌اند اما هر دفعه با ترفند جدیدی خود را به تبریز رسانده و با سوء استفاده از دل رحمی و نوع دوستی مردم تبریز  به تکدی گری ادامه می دادند.

 موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از همشهریان درخواست کرد ضمن اجتناب از دادن پول نقد به گدایان، در صورت مشاهده‌ این افراد با شماره تلفن ۳۴ ۳۴ ۳۴ ۳۲ ۰۴۱ تماس بگیرند تا ماموران موسسه در صورت نیاز واقعی به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر