کد خبر: 1068931
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

۵ روش اصولی برای مراقبت از وسایل برقی و افزایش طول عمر آن‌ها

رپورتاژ آگهی/ با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وابستگی زندگی افراد به لوازم برقی خانگی، اهمیت خرید و سالم نگه داشتن این وسایل بیش از پیش مورد توجه افراد قرار گرفته است. مراقبت از وسایل برقی و افزایش طول عمر آنها از نکات مهمی است که در این مقاله تلاش شده تا به آن توجه شود. نحوه صحیح استفاده از لوازم برقی خانگی و تمیز کردن آنها در افزایش طول آنها بسیار موثر است. توجه به این موارد به شما کمک می‌کند تا وسایل شما هر چه دیرتر به تعمیر و خرید قطعات جدید نیاز پیدا کنند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا چند روش اصولی را با شما درمیان بگذاریم.

اهمیت مراقبت از وسایل برقی خانگی

تولیدکنندگان لوازم برقی خانگی در طراحی و مهندسی تجهیزات این وسایل دقت زیادی به خرج داده‌اند تا زندگی را برای شما آسان‌تر کنند. هر یک از لوازم برقی خانگی مجهز به تکنولوژی روز و نیازمند مراقبت ویژه هستند. توجه به دستورالعمل دقیق نحوه کار با این وسایل، توجه به دفترچه راهنما، نگهداری و حتی عیب‌یابی مشکلات این وسایل به شما کمک می‌کند تا از خسارات مادی پیش‌بینی نشده در امان بمانید.

مراقبت از ماشین لباسشویی

۵ روش اصولی برای مراقبت از وسایل برقی و افزایش طول عمر آن‌ها

احتمالا شما نیز مانند خیلی از افراد دیگر زمان زیادی را صرف تحقیق برای یافتن لوازم خانگی مناسب با نیازهای خود کرده‌اید. خرید ماشین لباسشویی مناسب خانواده به طور حتم هزینه زیادی را برای خانواده به همراه داشته است. بسیاری از افراد پس از خرید لباسشویی برای نصب و راه‌اندازی آن، خودشان دست به آچار می‌شوند تا در هزینه‌های جاری خانواده مبلغی را صرفه‌جویی کنند.

در حالی که یکی از مهم‌ترین اقدامات این است که برای نصب، راه اندازی و تعمیر ماشین لباسشویی از یک تکنسین با تجربه از یک شرکت معتبر کمک بگیرید. استفاده از قطعات باکیفیت برای نصب ماشین لباسشویی و اطمینان از تراز بودن دستگاه می‌تواند به کارکرد مناسب و به دور از هر مشکل و همچنین طول عمر بیشتر دستگاه را برای مدت بسیار طولانی در پی داشته باشد.

تمیز کردن و نگهداری مایکروویو

حتما شما هم متوجه شده‌اید که مایکروویو پس از هر بار استفاده کردن چقدر سریع کثیف می‌شوند. بهترین راه برای تمیز کردن مایکروویو استفاده از سرکه یا لیمو است که هر دو خاصیت چربی‌زدایی و خوشبوکنندگی دارند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از مواد شوینده شیمیایی و اسپری پاک‌کننده داخل مایکروویو استفاده نکنید. استفاده از ترکیب یک سوم  فنجان آب و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید بهترین پاک‌کننده مایکروویو بدون ضرر خواهد بود، اما شما می‌توانید از این ترفندها نیز برای تمیز کردن مایکروویو کمک بگیرید. استفاده از شوینده شیمیایی قوی و پدهای زبر باعث بروز خراش و آسیب جدی به دستگاه خواهد شد. این کار از طول عمر مفید دستگاه کم خواهد کرد.

نگهداری صحیح از یخچال فریزر

سالها پیش اکثر یخچال‌ها هر شش ماه یکبار به یخ زدایی نیاز داشتند. امروزه یخچال‌های تولید شده بدون یخ‌زدگی هستند تا برفک و یخ در درون آنها ایجاد نشوند اما با همه این توصیفات باز هم نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح دارند. برای این کار توصیه می‌شود گاهی اوقات یخچال را از برق بکشید، غذاهای قدیمی و فاسد شده را دور بریزید و تمامی سطوح داخل و خارج آن را به دقت تمیز کنید و بشویید. برای تمیز کردن یخچال فریزر توجه کنید که از شوینده‌های خشن و یا پدهای زبر استفاده نکنید. بهتر است با یک پارچه نرم و تمیز و محلول آب گرم، سرکه سفید و مقداری جوش شیرین یخچال را تمیز کنید. نوار پلاستیکی دور درب را به دقت تمیز و بررسی کنید تا از عدم پارگی و جلوگیری از اتلاف انرژی مطمئن شوید.

از قرار دادن غذاهای داغ در یخچال خودداری کنید و مراقب باشید آب را مایعات در طبقات یخچال فریزر یا زیر کشوهای آن نشت نکند. همچنین توصیه اکید می‌شود که در صورت بروز هر مشکلی برای صرفه‌جویی هزینه از یک تعمیرکار متخصص برای سرویس و انجام تعمیرات یخچال در محل کمک بگیرید.

استفاده و نگهداری از ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن و استفاده از ماشین ظرفشویی رابطه مستقیمی با کارآمد بودن آن دستگاه دارد. به عبارت دیگر ماشین ظرفشویی کثیف به معنی ظروف کثیف خواهد بود. سعی کنید به طور مرتب پس از هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی قفسه‌های آن را درآورده و خرده‌های غذا را به خوبی خارج کرده و آن را تمیز کنید. همچنین ماهی یک بار ماشین ظرفشویی را با ترکیب جوش شیرین و سرکه بشویید. این کار به رسوب‌زدایی و رفع گرفتگی‌های دستگاه بسیار کمک می‌کند.

در صورتی که خروج آب با مشکل  مواجه بود و تخلیه آب به خوبی انجام نمی‌شد، حتما فیلتر ماشین ظرفشویی را بررسی و تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی می‌توانید از یک مسواک قدیمی و یا برس مخصوص استفاده کنید تا تمامی ضایعات موجود در فیلتر را از بین ببرید. با این کار از ایجاد فشار بیش از توان دستگاه جلوگیری کرده و به افزایش طول عمر دستگاه کمک خواهید کرد.

استفاده و نگهداری صحیح جاروبرقی

۵ روش اصولی برای مراقبت از وسایل برقی و افزایش طول عمر آن‌ها

استفاده درست و نگهداری از جاروبرقی طول عمر و دوام بیشتر آن را تضمین می‌کند. با کمی توجه و مراقبت از آن می‌توانید از تعمیرات گران قیمت جاروبرقی جلوگیری کنید. نگهداری و تمیز کردن جاروبرقی از فرسودگی قطعات و کیفیت کارکرد آن جلوگیری خواهد کرد. در این بخش به چند مورد مهم که در نگهداری از آن باید مد نظر داشته باشید اشاره شده است.

با سیم جاروبرقی با احتیاط رفتار کنید.

برای بیرون کشیدن دوشاخه از برق، از کشیدن سیم آن خودداری کنید.

از پیچ‌خوردگی لوله جاروبرقی به شدت جلوگیری کنید و به محض پیچ خوردن لوله، از جارو زدن دست بکشید.

مرتبا کیسه جارو برقی را چک کنید و به یاد داشته باشید قبل از پر شدن آن، باید کیسه را تخلیه کنید.

کیسه‌های یکبار مصرف را چند بار استفاده نکنید. زیرا منافذ آنها مسدود شده و از جریان هوا جلوگیری شده و باعث گرم شدن بیش از حد موتور و کاهش طول عمر آن خواهد شد.

تعمیر و نگهداری کلی جاروبرقی کار سختی نیست ولی در صورتی که دسیله دچار آسیب جدی شد، بهتر است از یک متخصص ماهر کمک بگیرید.

هر گونه کرک، نخ و یا مویی که به دور برس جاروبرقی پیچیده شده را به آرامی جدا کنید.

فیلتر کثیف به معنی جاروبرقی با کارایی کمتر است. بنابراین مطمئن شوید که فیلترها کاملا تمیز باشند و به درستی کار کنند.

کلام آخر

با توجه به افزایش قیمت لوازم برقی خانگی تعمیر و نگهداری صحیح این وسایل بیش از پیش حائز اهمیت شده است. در صورتی که در تعمیر لوازم برقی مهارت ندارید حتما کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. این کار با وجود اینکه وسیله تعمیر شده است، اما از عمر مفید آن کم نمی‌کند. به عنوان کلام پایانی توصیه می‌شود در هر بار استفاده از لوازم برقی خانگی از همه ظرفیت دستگاه برای طولانی مدت استفاده نکنید تا به موتور دستگاه فشار وارد نکنید. همچنین با استفاده از ترانس از تمامی لوازم برقی در برابر افت ولتاژ برق به خوبی محافظت کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار