کد خبر: 1068819
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
عضو کمیسیون امنیت ملی:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید، گفتگو‌های میان ایران و عربستان تنها با هدف پیگیری مسائل دوجانبه و منطقه‌ای در جریان است.
ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مواضع اخیر وزیر امور خارجه عربستان در خصوص مذاکرات ایران و عربستان تأکید کرد: ما با عربستان در مورد مسائل دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفتگو می‌کنیم، اما مذاکرات هسته‌ای ارتباطی با عربستان ندارد.
وی افزود: عربستان تلاش کرد در مقطعی جزئی از مذاکرات اتمی باشد، اما این موضوع مورد پذیرش ایران و سایر طرف‌ها قرار نگرفت و از دید ایران گفتگو‌های تهران و ریاض بر موضوع روابط دوجانبه تمرکز دارد و ما علاقه‌مند به رفع سوءتفاهم‌ها و موانع هستیم و تصور می‌کنیم طرف سعودی نیز با این نگاه موافق است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سمت دیگر دو طرف در مورد مسائل منطقه‌ای هم دیدگاه‌هایی دارند که موضوع یمن یکی از این مسائل است و تأکید ما بر این است که این مردم یمن هستند که باید در این مورد به تصمیم‌گیری و تفاهم برسند، البته جمهوری اسلامی ایران روابط دوستانه و خوبی با دولت نجات ملی و انصارالله دارد، اما بی‌شک آن‌ها را برای دفاع و تصمیم‌گیری مختار می‌دانیم و اگر جریان ائتلاف سعودی عربی حاضر به آتش‌بس و رفع محاصره باشد، از سوی طرف یمنی هم مورد پذیرش خواهد بود، اما بدون پذیرش حقوق اساسی دولت سعودی نمی‌تواند به این بحران پایان دهد.
وی در پایان تأکید کرد: موضوعات مختلفی در روابط ایران و عربستان در اولویت است؛ موضوع برگزاری حج و اعزام حجاج، مسائل کنسولی و روابط سفارتخانه‌ها و نیز نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در جده از جمله موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد، همین طور نگاه‌های منطقه‌ای دو طرف در مذاکرات قبلی مورد بحث و گفتگو بود که باید در ادامه نیز پیرامون آن‌ها گفتگو شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار