کد خبر: 1066273
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
وزارت بازرگانی پاکستان خواستار تسهیل حمل و نقل کالا از طریق گذرگاه مرزی تفتان با ایران شد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت بازرگانی پاکستان خواستار تسهیل روند حمل و نقل کالا‌ها از گذرگاه مرزی تفتان با ایران شد تا این کشور بتواند محصولات خود را راحت‌تر به کشور‌های آسیای میانه آذربایجان، عراق و ترکیه صادر کند.

بر همین اساس، طی نشست کمیته شورای ملی بازرگانی پاکستان که شامل مشاوران بازرگانی نخست‌وزیر این کشور در حوزه بازرگانی منسوجات و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند، بر اهمیت نقش ایران در صادرات کالا‌های پاکستانی به آذربایجان و کشور‌های آسیای میانه تأکید کردند.

گفته می‌شود بانک‌های پاکستانی به خاطر تحریم‌های آمریکا از صدور فرم الکترونیکی صادرات به ایران خودداری می‌کنند، اما نکته اینجاست که حتی بانک ملی پاکستان هم از همکاری برای صادرات از مسیر ایران که به هیچ تراکنش مالی نیاز ندارد، هم سر باز می‌زند.

دبیر کنفرانس گفت: شکایت‌های زیادی از سوی صادرکنندگان پاکستانی نسبت به اتفاقاتی که در مرز با ایران در حال رخ دادن است به دست آن‌ها رسیده و وزارت بازرگانی باید در سریع‌ترین زمان ممکن مکانیزمی را برای حل این مشکل و تضمین عبور و مرور کالا ایجاد کند.

در حال حاضر صادرکنندگان پاکستانی مجبور هستند کالا‌های خود را در مرز با ایران از کامیون‌های پاکستانی خارج کرده و در کامیون‌های ایرانی بارگذاری کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار