کد خبر: 1066171
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از ۱۵ آبان تا اول آذرماه مدارس با رعایت فاصله‌های اجتماعی بازگشایی می‌شوند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: شیوع ویروس کرونا در جهان باعث اختلال در فعالیت‌های جامعه بشری شد و تاکنون جان بسیاری از انسان‌ها را گرفته‌است و همچنان تلاش‌ها برای یافتن درمان قطعی این ویروس در جریان است.

فعالیت‌های آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها در جهان تحت تأثیر ویروس کرونا به ناچار و از ترس به خطر افتادن جان به سمت و سوی آموزش مجازی رفت و شاید بتوان گفت ویروس کرونا تجربه جدیدی از زندگی را پیش‌روی جوامع مختلف بشری در جهان گذاشت.

حال با گذشت یک ماه از فصل پاییز چگونگی تحصیل دانش‌آموزان در مقاطع و مناطق مختلف به یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها تبدیل شده‌است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در جمع خبرنگاران در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در کل کشور از ابتدای مهر ۴۵ هزار مدرسه بصورت حضوری برگزار می‌شود.

علیرضا کاظمی افزود: مدارس را به دو دسته بالای ۱۵ نفر و زیر ۱۵ نفر تقسیم کرده‌ایم که مدارس زیر ۱۵ نفر می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون نیاز به اینترنت فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان افزایش می‌یابد، افزود: در کل کشور واکسیناسیون جامعه دانش‌آموزی بیش از ۷۰ درصد است و از دانش‌آموزان و اولیا خواستاریم که واکسیناسیون را تا رسیدن به ۱۰۰ درصد انجام دهند.

وی گفت: برگزاری مدارس به‌صورت حضوری منوط به واکسیناسیون نیست، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر موارد، مدیران مدارس ارزیابی‌های بازگشایی مدارس را از اول آبان آغاز می‌کنند و با توجه به اینکه اختیار بازگشایی را به شورای مدرسه و منطقه داده‌ایم، نهایتاً از ۱۵ آبان تا اول آذرماه مدارس با رعایت فاصله‌های اجتماعی بازگشایی می‌شوند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار