کد خبر: 1065727
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری
قرارگاه جهادی بازسازی مناطق زلزله‌زده چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان کوهرنگ به ریاست استاندار و دبیری سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) این استان تشکیل و فعالیت خود را از روز یکشنبه ۲۵ مهر آغاز شد.

قرارگاه جهادی بازسازی مناطق زلزله‌زده چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان کوهرنگ به ریاست استاندار و دبیری سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) این استان تشکیل و فعالیت خود را از روز یکشنبه ۲۵ مهر آغاز شد.

این قرارگاه زیر مجموعه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، مسوول بازسازی خانه‌های روستایی مناطق متاثر از زلزله خواهد بود و در کنار آن برای اسکان موقت خانوارهایی که هم اینک در چادر سکونت دارند خانه‌های استیجاری تامین و کمک‌های مردمی و خیران نیز با محوریت این قرارگاه جمع‌آوری و توزیع شود.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه در نشست هماهنگی این قرارگاه جهادی اظهار داشت: با توجه به تجربه موفق تشکیل قرارگاه جهادی در حوادث قبلی نظیر سیل خوزستان و زمین‌لرزه استان کرمانشاه بنا بر این شد تا نظیر چنین قرارگاهی برای ساماندهی وضعیت زلزله‌زدگان استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ تشکیل شود.

سردار پاسدار محمدعلی‌ اکبری افزود: در قالب این قرارگاه جهادی، عملیات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله با کمک دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد و خیرین اجرا می‌شود که در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج سازندگی، بنیاد مسکن و مالکان خانه‌های آسیب‌دیده بسته می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر آن جذب، نظارت و هزینه‌کرد کمک‌های مردمی نیز با محوریت این ستاد انجام می‌گیرد .

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری افزود: علاوه‌بر بازسازی خانه‌های مسکونی، نوسازی و تعمیر مدارسی که در این زلزله تخریب شده است نیز در دستور کار این قرارگاه قرار دارد.

به گفته اکبری، در صورت ضرورت، قرارگاه‌های جهادی شهرستانی نیز در کوهرنگ، اردل و فارسان تشکیل می‌شود تا به صورت هفتگی گزارشی از اقدامات انجام شده در این شهرستان‌ها ارائه شود.

وی علت اصلی تشکیل این قرارگاه جهادی را انسجام و وحدت‌رویه دستگاه‌های مختلف در کمک به مردم مناطق زلزله‌زده عنوان کرد و گفت: امید است در قالب این ستاد بتوان در کوتاه‌ترین زمان مشکلات مردم را برطرف کرد تا با فرارسیدن فصل سرما و وقوع بارش‌ها مردم سرپناه امن و مناسبی داشته باشند.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری با قدردانی از حضور به موقع دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در منطقه در ساعات ابتدایی زلزله، خاطرنشان کرد: امید است در سفر آتی ریاست‌جمهوری اعتبار قابل توجهی برای رفع محرومیت‌های عمیق استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شود.

اکبری افزود: زلزله سبب شد تا به عمیق محرومیت در این منطقه از جمله آسیب‌پذیر بودن خانه‌ها و زیرساخت‌ها پی ببریم که رفع این محرومیت‌ها تلاش دوچندانی را می‌طلبد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر